Marantz PM7001 vs Sony FA30ES

Gestart door MO, februari 09, 2009, 02:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Heeft iemand ervaring met deze versterker?
Ik heb hier nl een Sony X202ES CD speler en willicht is dit een betere combo dan de PM7001 en de CD5001
(ja, ja, tis een Marantz forum :wink:....)

Graag jullie mening hierover of wat is een betere Sony ES versterker (zo rond de 200 euro, tweedehands natuurlijk...)
De Marantzen zijn nieuwer maar min of meer instap modellen, daarintegen is de ES serie dat niet (maar wel, in dit geval, ouder)

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Groetjes,

Marc
bla

bramdg

Hallo Marc,

Heb ooit nog een Sony FA30ES (ook in champagne kleur jaja) gehad (juist de aankoopbon gevonden: aangekocht nieuw in 8/1999 twv 558 euro).
Heb deze versterker gekocht samen met B&W P5 Speakers (waar ik tot heden nog steeds mee speel).
Was een vooruitgang tov men vorige Sony TAF417R versterker. (vooral meer power)
Ik was overtuigd dat deze versterker het begin was om zo een ideale set samen te stellen.
Ik wou dan met Sony CDP990 vervangen door een CDP-XA20ES (was toen 620 euro) cdspeler.
Vond dit een heel mooie speler vooral ook uiterlijk een dikke cdlade in het midden met een Stabilisator die je steeds boven op de cd moest plaatsen).
Het was de ES versie hé en dat kon niet anders dan veel beter klinken  redface

Ik ging met men vader naar een nieuwe tv zien en daar verkochten ze ook Marantz.
De verkoper legde Sting - Fields of Joy The best Of op (die ik thuis ook had) en je hoorde het direct een mooiere warme sound en meer detail.
Na paar weken ipv de Sony een cd6000ose (die goedkoper was) gekocht icm een PM8000.
Thuis vergeleken en ja .... :roll: Veel mooier meer detail en
vooral ook bij het regelen van de treble en bass vond ik dat er erg veel verschil was
De Sony klonkt vlak (soms plat) en als je een aanpassing deed van de bass hoorde je niet erg veel verschil ... bij de Marantz daarentegen  :-o
De PM8000 wel niet kon tippen vond ik was het uiterlijk van de FA30ES  :yes:

Dat was destijds men ervaring met deze versterker, kan zeker bij andere mensen totaal anders zijn.

Best zou zijn om eens samen naast elkaar te zetten om de verschillen waar te nemen  :-)

waarom koop je hem niet en vergelijk je eens je kan het zeker voor evenveel weer verkopen.
Of misschien valt hij bij jou veel beter mee :-)


Groetjes & Succes met je keuze !

Bram




PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Kon me niet houden een foto te posten van beide toestellen  :-D



PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Alleen ga je kiezen tussen de SONY en bv: PM 80/82 SR82/92 (beest van een receiver spijt van het wegdoen) PM 72/75


mmmmmmmmmmmmmmmmmm word het Marantz



er is wel veel verschil tussen de 30 es en de 50/70 es  qua bouw componenten en vermogen
denk dat beter dan kan gaan voor de iets oudere lijn zoals de TA-F 700/730/770es


of een optie voor je een mooie HK 6600/6800 ?


hobby het had verboden moeten worden :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MO

...en dus....
Heb ik net een Sony GX707es receiver gekocht voor een niet al te woest bedrag (en was min of meer om de hoek  ;))
Morgen even vergelijken om te zien hoe en of er een groot/kleni/geen verschil zit tussen de Sony set (CDP202es en GX707es) en de Marantz PM7001 en CD5001.
Tis idd een receiver (en wilde graag een stereo versterker) maar wilde het toch even proberen.

Ik laat het nog weten!

Groetjes,

Marc
bla

JohnWx

Citaat van: MO op februari 22, 2009, 21:52:10
...en dus....
Heb ik net een Sony GX707es receiver gekocht voor een niet al te woest bedrag (en was min of meer om de hoek  ;))
Morgen even vergelijken om te zien hoe en of er een groot/kleni/geen verschil zit tussen de Sony set (CDP202es en GX707es) en de Marantz PM7001 en CD5001.
Tis idd een receiver (en wilde graag een stereo versterker) maar wilde het toch even proberen.

Ik laat het nog weten!

Groetjes,

Marc

707 es ? die ken ik niet wel de GX 70 es


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MO

bla

JohnWx

Mooi

Zit een grote voeding is als het goed is

Heb ooit de 70 es gehad en de grote STR GX 80es en later met een 55es eindbak erbij


leuke combi met de 202 es
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mister Floyd

Ik heb zelf een PM7001 en net een SR7002 aangeschaft als vervanging van een SR4600 (= te koop).
Een stereoversterker zoals de PM7001 geeft een wereld van verschil met een surround receiver zoals de SR7002. Veel meer detail, diepte, panorama.  hello
In 2006 heb ik uitgebreid onderzoek gedaan naar een goede Home Theater set, met boxen en een DVD-speler en heb uiteindelijk gekozen voor een goede betaalbare stereoversterker in combinatie met een wat simpeler surround receiver, omdat het verschil zo overduidelijk was dat ik zo'n mooi geluid niet wilde missen. De Marantz PM7001 geeft alles perfect weer zonder te veel kleuring te geven, vooral ook als je SACD's draait. Ik zou iedereen dus adviseren om voor echt mooi geluid een stereoversterker te kopen, want voor dezelfde kwaliteit een surround versterker kopen, dan zal je heel veel geld neer moeten tellen.

Succes met je aankoop!
Marantz UD7007
Marantz PM7001
Marantz SR5011
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 826 classic
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 806 classic
Focal-JMlab Cobalt "S" CC800 classic
Samsung LE40A786R2F LCDTV SmartLED
Cisco 8455DVB
Humax IRHD5000C