Temperatuurmeter PM17

Gestart door Cesar, februari 05, 2009, 21:43:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cesar

 byebye

Sinds deze week ben ik in het bezit van een PM17. Het ding werkt perfect, maar helaas doet de temperatuurmeter het niet meer. Ik ben techneut dus gelijk opengeschroeft  :-D maar het begon er aardig op te lijken dat ik het hele ding moest demonteren. Nu dus eerst maar even raad inwinnen. Het lampje doet het dus wel, maar de meter blijft in de hoek staan. Heeft volgens de verkoper jaren gewerkt en sinds een paar weken niet meer... hopelijk heeft er iemand input...
Stereo: PM17mkIIm - CD17MkIII KI - ST17m
HT: SR5400ose - DV7600

Jantje

Wat betreft de meter kan ik je niet helpen, maar misschien kun je mij wel helpen: mijn PM17 heeft het probleem dat de VU-meter wel werkt maar het lampje niet werkt. Misschien heb jij, nu je je eigen PM17 open hebt geschroefd enig idee of dit makkelijk te verhelpen is?

Overigens uit nieuwsgierigheid, was het die PM17 die op marktplaats stond voor 350 euro een paar dagen geleden?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Cesar

Ik ben niet al te ver gegaan, maar als je de bovenplaat, de zijpanelen, dan de onderplaat los maakt kun je denk ik het frontpaneel loshalen. Daarop zit een printje met de meter, lampje vervangen zou dan vrij makkelijk moeten gaan. Goed torkx gereedschap is wel handig, mijn chrome-vanadium rommel begaf het al bijna bij het vastdraaien.

Ik zag de kabel van de meter onder de ringkern verdwijnen, het lijkt erop dat daar de opnemer zit...

Het is inderdaad die van (vraagprijs) 350  :angel:
Stereo: PM17mkIIm - CD17MkIII KI - ST17m
HT: SR5400ose - DV7600

Jantje

Klinkt niet al te moeilijk, maar ik denk dat ik hem binnenkort toch maar even weg breng, het ding kan toch wel even een beurt gebruiken zodat ik er weer een paar jaar probleemloos van kan genieten.

Overigens was 350 al een absurd lage prijs, mits je hem voor nog minder hebt gekregen heb je echt een koopje.  :-D

Ik had al tegen een vriend gezegd dat hij hem moest kopen, maar die was te afwachtend.  nopompom
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

JohnWx

Citaat van: Jantje op februari 05, 2009, 22:17:30
Klinkt niet al te moeilijk, maar ik denk dat ik hem binnenkort toch maar even weg breng, het ding kan toch wel even een beurt gebruiken zodat ik er weer een paar jaar probleemloos van kan genieten.

Overigens was 350 al een absurd lage prijs, mits je hem voor nog minder hebt gekregen heb je echt een koopje.  :-D

Ik had al tegen een vriend gezegd dat hij hem moest kopen, maar die was te afwachtend.  nopompom


Ach er zijn forumleden die komen bij iemand voor een pm17 mk1 en krijgen een mk2 mee

llOll  violent1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.