Als stereo van je SR7001 niet voldoende is

Gestart door cheese, januari 29, 2009, 17:10:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: marvin op januari 30, 2009, 15:02:22
die keuze en verandering is voor een ieder uniek, daar kan niemand je mee helpen.
rottige dingen wat dat betreft, speakers opzich..
maar je hebt mij niét zien schrijven dat het slechte speakers zijn...


Dit snap ik niet "die winst is het makkelijkst te behalen met andere speakers" ,en daar haak ik op in.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Ik denk dat er best vaak grote verbeteringen te halen zijn met de akoestiek/inrichting van de luisterruimte en de plaatsing van de speakers ed.

Snel maar weer nieuw spul kopen is echt niet altijd de beste oplossing.

Als het met het eerste niet goed zit heeft het tweede geen zin.


Met andere (lees betere/duurdere) speakers op de zelfde positie in de luisterkamer wil dat niet zeggen dat het gelijk beter klinkt.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

ruimtelijkheid en detail...
dan zitten de grootste verschillen in speakers en akoestiek, niet zozeer in versterker bron of kabel..

meer zeg ik feitelijk niet...


SB_Marantz

Citaat van: marvin op januari 30, 2009, 15:02:22
die keuze en verandering is voor een ieder uniek, daar kan niemand je mee helpen.
rottige dingen wat dat betreft, speakers opzich..
maar je hebt mij niét zien schrijven dat het slechte speakers zijn...

verder zou het inderdaad kunnen zijn dat SB gelijk heeft,
dan zou ik zo snel mogelijk een antibiotica kuurtje halen bij de forum-dokter.  :-D




De technisch luisteren fase kan erg vervelend zijn want je bent continu aan het beoordelen hoe het klinkt.
Ik ben blij dat ik daar grotendeels vanaf ben.
Op elke set valt wat aan te merken hoe duur deze ook is, perfect is het nooit.

De mate van ruimtelijke weergave is in grote mate afhankelijk van de opname.
Als het daar voldoende op aanwezig is zouden de luidsprekers dit moeiteloos weer moeten kunnen geven.
Wanneer de akoestie te dood is gaat dit wel degelijk gedeeltelijk verloren.
Dit komt eigenlijk zelden tot nooit voor daar wij in betonnen doosjes wonen.

Met een andere versterker ga je dit ook niet oplossen.
Hoewel sommige fanatiekelingen beweren dat een surroundversterker wat vlak kan ''klinken'' wat ik reeds eerder melde.

Ook met een andere Cd speler / kabels / stekkerdozen etc niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

het moet om de muziek gaan ja, niet om de doosjes...

TurboMarco

Ik denk dat het verstandiger is kees zelf te laten oordelen want ook hier zijn ook weer twee kampen terug te vinden waarvan de ene geen of nauwelijks verschil hoort tussen verschillende componenten en de ander die dat wel hoort ,en ik ben mijzelf ervan overtuigd dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Ik ben echter nog steeds benieuwd wie mij deze vraag kan beantwoorden: Als het gaat om ruimtelijke weergave aan welke criteria moeten de luidsprekers dan voldoen?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

dan moet hij beginnen de letter " T " en eindigen op "annoy"..
men neme een hele grote, -en klaar...  :schater:

TurboMarco

Citaat van: marvin op januari 30, 2009, 16:12:17
dan moet hij beginnen de letter " T " en eindigen op "annoy"..
men neme een hele grote, -en klaar...  :schater:
ja leuk  clown1

maar even serieus ,want straks komt men op het briljante idee om de topicstarter een ander huis aan te raden :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Tja dan heb 'ie van grote lelijke kasten  :| :no:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

maar als je het over ruimtelijk en detail hebt, dan zijn dit toch wel echte winnaars...
om over attack en afgrond diep maar te zwijgen... 


Snow

De jacht naar het ultieme geluid is een illusie :-D

Marvin

Citaat van: gerard op januari 30, 2009, 16:16:31
Tja dan heb 'ie van grote lelijke kasten  :| :no:

dat is persoonlijk, ik hou er wel van.
speakers zo groot als een studentenflat..

TurboMarco

Citaat van: Snow op januari 30, 2009, 16:22:18
De jacht naar het ultieme geluid is een illusie :-D
dat denk ik ook,maar het is wel degelijk mogelijk om stap voor stap verbeteringen aan te brengen,dat kan bewerkstelligt worden door een goede balans te vinden in de samenstelling van componenten zoals :bron,versterking,luidsprekers,en ja zelfs kabeltjes  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

#43
Ik heb die periode reeds achter me gelaten wat niet weg neemt dat anderen het moeten doen zoals het hun het beste lijkt.(kabeltjes, Cd spelers etc)

In mijn optiek kun je nog steeds met luidsprekers het meeste doen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

ik kan, als ik me daar toezet, bij de meeste installatie's de vinger op de zere plek leggen..
gelukkig luister ik inderdaad niet (meer) zo naar me eigen installatie, daar komt gewoon muziek uit..
en als er tering herrie uitkomt, dan komt dat doordat ik er tering herrie ingefrot heb.

er zijn uiteraard meerdere wegen naar Rome, maar dat wat de kar trekt is de speaker.