Als stereo van je SR7001 niet voldoende is

Gestart door cheese, januari 29, 2009, 17:10:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Hallo ,


Ik heb een vraag......het upgrade virus heeft mij zo te pakken dat ik mijn stereo geluid van de sr 7001 ook wel beter zou willen hebben.....hoe kan ik dat doen.....


een eindversterker op de pre out aansluiten.....is dat een optie en ga ik daar veel mee winnen.....of zijn er andere oplossingen?


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Maurice

Wat wil je precies verbeteren?
Indien het de laagweergave is, dan kan een eindversterker wat toevoegen. Indien het ruimtelijkheid en detailering is, dan moet je het in een andere (voor)versterker zoeken!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Ik heb een tijdje een Rotel RB-1070 eind trap aan mijn SR-4002 gehad voor de fronts. Was echt een heerlijk geluid.

Zit zelf ook wel eens stiekum weer aan een extra eind trap te denken.

Dit zou ik graag er eens bij proberen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82812.0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

ja ik zoek wel meer ruimtelijkheid en detaillering.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

ja moeilijk he   violent1

ik denk dat je beter eerder een keuze kan maken tussen stereo of home cinema als een 7001 niet voldoende is en je zo ver wilt gaan in de geluidskwaliteit  :kwijl:

maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je hebt en of je nog meer hobbie,s hebt ik kon makkelijk een SR8002 kopen of stereo uit premium serie ,maar ik heb nog 2 andere dure hobbie,s  :wink:


ik heb ook tijdje in dubio gezeten  :roll: stereo verbeteren alles uit 7000 serie of de set die ik nu heb en omdat ik ook graag films kijk en met name muziek dvd,s is de keus het laatste geworden

had hiervoor een instap versterker van marantz SR4021 en nu een SR5002 die 5002 is 200 euro duurder ,klinkt voor home cinema echt wel goed in stereo ,maar toch was die 4021 beter in defenitie over het gehele tonen bereik met name basgitaren kwam beter naar voren en lage tonen klonken warmer en dieper en gecontroleerder, ik denk zelfs wel dat die 4021 in stereo kwaliteit verglijkbaar is aan jou 7001

groeten Arjan

Marvin

Citaat van: cheese op januari 29, 2009, 18:12:28
ja ik zoek wel meer ruimtelijkheid en detaillering.


gr cheese

die winst is het makkelijkst te behalen met andere speakers, waarmee ik niet wil zeggen dat je speakers niet goed zijn.
of wat aan de luisterruimte doen aangaande akoestiek, dit is wel wat ingewikkelder..

Jeroen

Citaat van: Maurice op januari 29, 2009, 17:36:43
Wat wil je precies verbeteren?
Indien het de laagweergave is, dan kan een eindversterker wat toevoegen. Indien het ruimtelijkheid en detailering is, dan moet je het in een andere (voor)versterker zoeken!

En als je dan een andere voorversterker wilt gebruiken hoe sluit je die aan? Ik geloof dat dit alleen mogelijk is als de voor en eindversterker op te splitsen is. Of heb ik het bij verkeerde eind?

gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

cheese

Hallo Marvin,


Wat bedoel je dan met andere speakers........dat de mijne niet goed genoeg voor mijn oren zijn........


groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Citaat van: cheese op januari 29, 2009, 21:56:21
Hallo Marvin,


Wat bedoel je dan met andere speakers........dat de mijne niet goed genoeg voor mijn oren zijn........


groetjes Cheese
dat snap ik ook even niet  :?

De cantons zijn toch behoorlijke luidsprekers  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

@ Cheese:

De meeste fanatiekelingen vinden een surroundreceiver wat plat klinken.
Hoewel ik er ook eentje heb moet ik bekennen dat ik het ding nooit als stereo versterker gebruikt heb.

Wat een mogelijkheid is zoals ik al diverse malen heb beschreven en aangekaart om een stereo versterker te integreren in je HT set.(ook een losse pre + eind is mogelijk)
Makkelijk te switchen zonder geklooi met kabeltjes.

Als het dan nog beter klinkt zul je mits je de verbetering wilt doorzetten om moeten kijken naar betere speakers.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

cheese

ja marco ik heb toen lang geluisterd en eigenlijk geen betere kunnen vinden voor mijn budget en mijn smaak.



gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

ja maar ik ben bang dat ik best wel diep in de buidel moet tasten wil ik echt betere speakers in huis kunnen halen....want ik vind die cantons echt wel mooi klinken.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

SB_Marantz

Ik wil je best helpen om te kijken of een hoogwaardige stereo versterker zin gaat hebben.
Weet niet waar je huis woont?  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: cheese op januari 29, 2009, 22:32:33
ja maar ik ben bang dat ik best wel diep in de buidel moet tasten wil ik echt betere speakers in huis kunnen halen....want ik vind die cantons echt wel mooi klinken.


gr cheese
gelijk heb je,waarom zou je speakers weg doen terwijl je er zo tevreden mee bent,probeer eerst eens wat te schuiven met de speakers om het beste resultaat te bewerkstelligen en probeer eens wat stereo versterkers uit,er zijn vast  wel mensen die je bij kunnen staan ,wat is je woonplaats ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2009, 22:35:27
Ik wil je best helpen om te kijken of een hoogwaardige stereo versterker zin gaat hebben.
Weet niet waar je huis woont?  :-D
zelfde gedachten  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)