SEPARATE switch op achterzijde van een PM7001

Gestart door Jeroen, januari 22, 2009, 12:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Hallo allemaal

Ik heb een vraag over deze schakelaar stand, ik gebruik deze voornamelijk in een homecinema set waar ik deze als eindversterker gebruik. Maar nu komt het als ik de schakelaar op on zet word de voorversterker en eindversterker gescheiden (zoals in de gebruiksaanwijzing staat) maar er komt bij mijn PM7001 geen geluid uit mijn Hoofdtelefoon uitgang (alleen als ik de schakelaar op off zet en dan moet ik natuurlijk de speaker 1 en 2 uit zetten want anders komt geluid uit de luidsprekers). Is dit dan ook als ik de voorversterker op een andere eindversterker aansluit (ik zou zeggen dat de voorversterker gewoon zou moeten functioneren), niet dat ik een andere eindversterker wil aansluiten maar wel een subwoofer waarvan ik de hoofdluidsprekers wil filteren via de subwoofer (deze word dan tussen de voorversterker en eindversterker ingezet) en de laag freq. via de subwoofer laten gaan. Ik weet dus niet of mijn versterker niet goed werkt of dat dit zo hoort?

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeroen

Weet niemand wat ik bedoel of heeft niemand de behoefte om mijn vraag te beantwoorden?
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marvin

er is vast wel iemand die het weet en iemand die het je graag verteld...
enkel is de ongelezen berichten functie van dit forum erg onhandig,
er wordt over veel eerste posten heen gelezen...

gr Marvin...

Jeroen

Oh is goed dat ik dat weet, ik wacht nog wat langer dan tot iemand reageerd :-D.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marvin

we kunnen wel alvast wat gaan gokken om het bericht wat meer aandacht te geven......  :-D

Seperate-switch, kan je daarmee misschien de voor en eind versterker van elkaar scheiden?


Jeroen

Yep, ik gebruik die om mijn front speakers aan te sturen via mijn SR7300.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Vlearmoes

Heb je de manual goed doorgelezen??
Is deze schakelaar  (C) niet bedoeld voor aansluiten luidsprekers in een andere ruimte of voor het bi-ampen op front speakers!!??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

hoe dat intern schakeld weet ik echt niet, SB of Hall kunnen daar misschien wat meer over vertellen.
maar het zou kunnen dat wanneer je voor en eind scheidt, de koptelefooon nu ook geen voor of eind meer heeft.

Jan

Misschien is de hoofdtelefoonaansluiting aangesloten op de uitgang van de voorversterker.

Jeroen

#9
Deze C schakelaar is er niet voor om een andere zone of andere luidsprekers aan te sturen, er kan wel een andere eindversterker op aangesloten worden om inderdaad de luidsprekers te biampen (tenminste dat staat in de handleiding). Of je kan via een subwoofer het lage freq. gebied filteren (door de outputs van de amp naar de inputs van de sw en dan weer via de outputs van de sw naar de inputs van amp) waardoor de luidsprekers beter onder controle gehouden kunnen worden. Maar waar het me eigenlijk om ging is waarom de hoofd telefoon uitgang het niet als deze schakelaar op on staat, terwijl als je deze schakelaar op on zet en er een tulp kabel van de pre out naar de main in aansluit (zie Dennis E36 die heeft er verzwakkers tussen gezet http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2541.30.html) de hoofd telefoon het wel doet?
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.