nieuwe versterker

Gestart door theo, december 28, 2008, 18:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

#15
Citaat van: theo op december 28, 2008, 21:38:28
heeft hifi gek een winkel of is dat iemand van dit forum
Is van het forum.

>>klik hier<<
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Theo,

Ik kan je niet helpen aan adressen in de regio Rotterdam,maar wat paul al zegt neem eens contact op met hifigek.
In de regio Arnhem kan je zonder problemen mbt het thuis beluisteren terecht bij oa Bender hifi ,Versnel hifi,Hobo hifi.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op december 28, 2008, 22:02:27
Theo,

Ik kan je niet helpen aan adressen in de regio Rotterdam,maar wat paul al zegt neem eens contact op met hifigek.
In de regio Arnhem kan je zonder problemen mbt het thuis beluisteren terecht bij oa Bender hifi ,Versnel hifi,Hobo hifi.
Hobo Hifi zit op de Pleinweg in R,dam dat is ook een optie.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site


dmeerpa

Je moet echt luisteren met jouw luidsprekers en het best nog in je eigen luisteromgeving. Ik heb zelf vastgesteld welke enorme impact speakers kunnen hebben op het geluid. Ze kunnen echt je set naar een hoger niveau tillen maar ook met de grond afbreken.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TurboMarco

Deze luidsprekers hebben een zeer analytisch klinkend midden wat kenmerkend is voor de W18/E evenals de W17/E dus als je daar erg op prijs op stelt lijkt het mij niet slim om een warm kleurende versterker combinatie te nemen,in dat geval zou ik je in ieder geval cambridge en oudere marantz versterkers af raden ,maar goed je was toch al van plan om nieuw te kopen en wat ik mij heb laten vertellen is dat juist de nieuwste marantzen met name de premium lijn meer analytisch klinken dan de voorlopers van dit mooie merk,maar goed het kan ook zo zijn dat je een wat warmer geluid bent gaan waarderen met de combi denon / seas en dan zal je het juist wel in de warme sferen moeten zoeken,verwarrend allemaal heh  :-P ,kortom zelf luisteren wat je het prettigst vind in je eigen luister ruimte geniet altijd de voorkeur.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

theo

ga morgen bij een vriend een yamaha versterker halen.
die mag ik 2 dagen leenen.
meen dat yamaha wel erg hoog klinkt en minder laag gaat dan de denon
maar mag hem proberen dus dat is al wat
dan ook de stad in en bij verschilende zaaken maar gaan vragen of ze berijd zijn om iets uit te leenen.
want ik ben er wel achter dat er toch veel verschil tussen de merken zit.
ga ook in de winkels eens luisteren tussen een versterker van 500 euro en 1500 euro 3000 euro bv
of je appels met peren ken verglijken.
en als je echt een goed verschil hoor ga ik toch eerst thuis luisteren.
als ze dat niet willen zeg ik gelijk dat ze niets verkopen.

Maurice

Citaat van: theo op december 29, 2008, 17:54:34
ga morgen bij een vriend een yamaha versterker halen.
die mag ik 2 dagen leenen.
meen dat yamaha wel erg hoog klinkt en minder laag gaat dan de denon
maar mag hem proberen dus dat is al wat
dan ook de stad in en bij verschilende zaaken maar gaan vragen of ze berijd zijn om iets uit te leenen.
want ik ben er wel achter dat er toch veel verschil tussen de merken zit.
ga ook in de winkels eens luisteren tussen een versterker van 500 euro en 1500 euro 3000 euro bv
of je appels met peren ken verglijken.
en als je echt een goed verschil hoor ga ik toch eerst thuis luisteren.
als ze dat niet willen zeg ik gelijk dat ze niets verkopen.

Als je direct bij binnenkomst vraagt of je iets mag lenen, dan zullen ze waarschijnlijk allemaal nee zeggen.
Wat je wel kunt doen is eerst in de winkel verschillende versterkers vergelijken met een Denon en dan bij voorkeur op speakers met seas units. Geloof dat totem hier veel gebruik van maakt. Probeer anders iets van scandinavische afkomst te nemen, bijv Dynaudio of eventueel Dali (is wel weer ietsje warmer).
Zodra je een voorkeur hebt, dan kun je altijd verzoeken om deze thuis te beluisteren, al dan niet met achterlating van een borg (meestal al gelijk aan aanschafwaarde). Indien het je niet bevalt kun je deze terugbrengen met teruggave van geld (ga nooit akkoord met tegoed bon). Een verkoper wilt namelijk wel weten of je serieus geïnteresseerd bent of zo maar wat wilt uitproberen. Investeer echter een paar uurtjes in de winkel (kom eventueel op afspraak terug, waarbij zij een paar versterkers apart voor je aansluiten op speakers naar voorkeur).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

theo

bedankt voor de goede tips.
ga ook eerst wel bellen voordat ik er heen rij.
zag op internet veel winkels op het gebied van hifi

JohnWx

Citaat van: theo op december 28, 2008, 21:38:28
heeft hifi gek een winkel of is dat iemand van dit forum

Nee die weet veel over klank en weet zich veel te herrinneren over hoe sets zich houden ten op zichte van andere settings  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: jwx op december 29, 2008, 23:10:49
Nee die weet veel over klank en weet zich veel te herrinneren over hoe sets zich houden ten op zichte van andere settings  notworthy
Idd John, Edwin gaat wel heel erg ver hierin maar goed het is een hobby.
Heeft een mooie set en is er nog steeds mee bezig om deze op een hoger level te krijgen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

theo

wel jongens vandaag wat rondgereden en tot de conclusie kwam dat er een hoop verschil zit in versterkers van 500
en de top.
dat hield in dat mijn besteding wat omhoog moet
dit is naar 2000 gegaan maar vind ik ook de top meer is mij het niet waard
en anders blijf ik in sprookjes geloven die er voor mijn niet te horen zijn
geluisterd bij 2 winkels
dit zijn de merken en type
de denon 2000 ae van 1780 euro
de vincent sv 234 van 1775 euro
de marants pm 11s1 van 1995 euro
de arcam avr 350 van 1500 euro
is er iemand die deze types ken en er een oordeel over heeft
deze klonken daar in de winkels naar mijn idee zeer goed
het merk vincent ken ik niet maar klonk super
marantz klonk muziekaal niet meer als vroeger
denon meer bas
arcam zat ertusen
als jullie nog merken of een idee heben hoor ik het wel gr theo


TurboMarco

Theo probeer eens Rotel op de Seas te beluisteren ,naar mijn idee een goede match  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

theo

ga efe zoeken op internet naar type en winkel

theo

marco ben je bekend met rotel ra 1070