nieuwe versterker

Gestart door theo, december 28, 2008, 18:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

theo

hallo ik ben nieuw hier een vraag heb een denon versterker die is kapot
nu dus een nieuwe.
welk type is of komt goed uit de bus.
wil weer terug naar gewoon stereo
heb nu speakers van seas thor en een cd speler van denon de 1500 is ook alweer 15 a 20 jaar oud.
dus is in de toekomst ook aan vervanging toe.
wie ken tot een bedrag van ongeveer 1500 euro een goede versterker aanraden waar ik weer jaren plezier aan ken beleven.
kom er zelf niet uit
zie door de bomen het bos niet meer ha ha.
bvd theo


theo


Bandit1200

Op b.v. www.audio.de staat een lijst, waarin apparatuur op klank etc. wordt beoordeeld.
Loop anders eens een kiosk in en koop een Magazine over audio, er staan er tientallen. Valt ook veel info uit te halen.

Jan


Maurice

#5
Je wilt een nieuwe versterker en je meldt je aan op een Marantz forum. Een Marantz model noemen is natuurlijk erg makkelijk. (PM15S1 past precies binnen budget, maar ik denk dat jouw speakers beter verdienen)
Maar wat wil je tov de Denon verbeteren dan wel veranderen in klank? Indien niets, dan zou een Denon weer een goede keus zijn.
Zodra je wat meer informatie geeft, kunnen wij je gerichter helpen!
Wel mogen jouw speakers een hoogwaardige aansturing krijgen, want dit zijn erg mooie jongens!
Is 2ehands eventueel een optie?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

theo

wel is niet zo simpel
mijn versterker is vanmidag stukgegaan.
vele versterkers gehad yamaha marants denon en luxman
maar vond vroeger de marantz erg goed klinken
en dus wil ik weer naar marantz.
maar ik weet niet of het nog de marantz van vroeger is .
of is dat maar een tik van mij dat het vroeger beter klonk dan bv denon van toen
de speakers vragen wel wat en klinken op de versterker van luxman slecht
die maar van de zolder gehaald en terug gezet
toen gewiselt met nog een denon ook  van zolder
maar 50 wat is te min bij hoger vollume word het geluid ook slecht.
daarom een de vraag of een marantz nog steeds een goede klasse verserker is
en of er veel per type te merken is in het gehoor.
ik hoop dat dit genoeg info is anders vraag maar
gr theo

TurboMarco

Ik heb zelf de Seas EX-4 die ook excel units heeft en uiteindelijk ben ik na jaren met marantz gespeeld te hebben bij een rotel vv met een audio alchemy ev terecht gekomen,natuurlijk is dit geheel naar mijn smaak samengesteld ,wat ik jou dus kan adviseren is gewoon lekker op je gemak wat versterkers te beluisteren op je eigen luidsprekers uiteraard,schuw niet wat verschillende merken uit te proberen om zodoende er achter te komen dat er nog wat klankmatige verschillen zijn wat versterkers betreft .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

theo

ik luister in de winkel wel maar laat me alltijd weer wat aanpraten door de verkoper
en thuis heb ik dan zoiets van had ik toch niet beter dat andere merk kunnen nemen.
met zelfde woorden dom maar ja .
daar om nu de vraag aan mensen die geen belang erbij heben.
en hoop ik dat er iets wijzer van teworden.
en wel tot een goed besluit kom voor ik naar bv corect ga en mijn geld weer aan iets uitgeef met de
onzekerheid of het niet beter kon voor dat geld dus moelijke keuze als je er geen verstand van heb .

TurboMarco

dan ben ik wel benieuwd hoeveel verkopers de seas Thor kennen ?? ,ze zullen ongetwijfeld advies kunnen geven over het een en ander maar of je het geluid bevalt ben jij de enige die daar een oordeel over kan vellen.
De juiste verkoper zou je adviseren verschillende versterkers thuis te beluisteren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

theo

marco welke zaak wil zijn versterkers nu meegeven als ik dat vraag zegen ze neem maar je cds mee ken je hier luisteren.

Paul

Citaat van: theo op december 28, 2008, 21:02:43
marco welke zaak wil zijn versterkers nu meegeven als ik dat vraag zegen ze neem maar je cds mee ken je hier luisteren.

Weet niet uit welke regio je komt maar, ff googlen en bellen dan weet je wat.
Zijn nog zaken die deze service geven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

theo

woon in oostvoorne
in de buurt van rotterdam
ga maar naar corect of modern ofzo

Paul

Citaat van: theo op december 28, 2008, 21:18:21
woon in oostvoorne
in de buurt van rotterdam
ga maar naar corect of modern ofzo
Stuur HiFi Gek eens een pm.
Hij woont ook in R,dam, ben van de week ff bij hem langs geweest hij heeft zijn aankopen bij multifoon gedaan en kan je meer vertellen.
Gezien het bedrag wat jij wilt besteden mag je correct wat mij betreft overslaan en iets meer service verwachten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

theo

heeft hifi gek een winkel of is dat iemand van dit forum