PM17 + SM17 of PM14?

Gestart door MadVillain, mei 21, 2008, 19:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jantje

Er staat op marktplaat nu een PM14MK2 KI voor 1350, lijkt me een redelijke prijs.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Bearke65

Citaat van: Jantje op december 27, 2008, 22:52:42
Er staat op marktplaat nu een PM14MK2 KI voor 1350, lijkt me een redelijke prijs.
Dat is het ook, gangbaar is een vraagprijs van om en nabij de 1500 Euri. en de KI is elke cent waard t.o.v. de "normale" PM 14 die zeker ook niet slecht is.
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

ll0ll

Wat zijn de verschillen tussen een pm14mk2 en de ki versie? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Snow

Citaat van: Bearke65 op december 28, 2008, 09:30:34
Dat is het ook, gangbaar is een vraagprijs van om en nabij de 1500 Euri. en de KI is elke cent waard t.o.v. de "normale" PM 14 die zeker ook niet slecht is.

Vertel jij me de verschillen tussen de "normale" PM14 en de KI versie maar. Ik heb een hele tijd geprobreerd er achter te komen. Is mij niet gelukt. Zelfde specificaties, zelfde gewicht. Enigste verschil is dat er wat koper in verwerkt is. O ja, je krijgt er een Ken-I certificaat bij :wink:

Gr.-S

SB_Marantz

#34
Dat is om strooivelden te elimineren.
Ik heb het ''verschil'' bij andere versterkers nooit kunnen waarnemen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MadVillain

#35
Het had niet veel gescheeld of ik had deze maand een pm14 van een zekere forumlid overgekocht. Was de afgesproken prijs misschien te laag? Wie weet......(no hard feelings)

Aangezien ik toch al een tijd naar de pm14 gezocht heb en keer op keer zonder resultaat.
Ben ik voor een pm16 gegaan. Vandaag een vergelijk gedaan met m'n pm17 en het verschil is weer erg groot!

Het laag van de pm16 klinkt niet zo boemerig als de pm17. Meer detaillering, de pm16 klinkt alsof hij alles met gemak afspeelt en met een soort van "rust". Alles klinkt transparanter en alle instrumenten zijn nu echt goed van elkaar te onderscheiden.


Misschien dat ik ooit nog eens voor een pm14mk2 zal gaan maar nu ben ik er ff klaar mee. Het klinkt nu echt "af"!  HB



Snow

Citaat van: MadVillain op januari 25, 2009, 02:25:33
Het had niet veel gescheeld of ik had deze maand een pm14 van een zekere forumlid overgekocht. Was de afgesproken prijs misschien te laag? Wie weet......(no hard feelings)

Aangezien ik wat toch al een tijd naar de pm14 gezocht heb en keer op keer zonder resultaat.
Ben ik voor een pm16 gegaan. Vandaag een vergelijk gedaan met m'n pm17 en het verschil is weer erg groot!

Het laag van de pm16 klinkt niet zo boemerig als de pm17. Meer detaillering, de pm16 klinkt alsof hij alles met gemak afspeelt en met een soort van "rust". Alles klinkt transparanter en alle instrumenten zijn nu echt goed van elkaar te onderscheiden.


Misschien dat ik ooit nog eens voor een pm14mk2 zal gaan maar nu ben ik er ff klaar mee. Het klinkt nu echt "af"!  HB




Hallo Leroy


Proficiat met de aankoop van de PM-16. De 16 doet exact hetzelfde als de 14. Wat betreft over onze afspraak wil ik het volgende kwijt, nl dit had niks met financien te maken, je had ´m nog goedkoper kunnen hebben :wink: Dat meen ik. Maar 20 minuten voor je komst een afspraak afzeggen werkt bij mij niet. Maar inderdaad geen hardfeelings en veel plezier met de PM-16.

Gr.-S

MadVillain

#37
Thanks!

Jammer van m'n auto  violent1  frusty
Had me al gedacht dat het wel daaraan zou liggen. Zelf zou ik het ook irritant vinden als iemand dat zou doen.

Maar hij doet het iig weer.


Mocht je ooit je pm15 verkopen....... :wink:

ll0ll

Ik vind het nog steeds onduidelijk. Ik dacht altijd dat een pm17 een wat minder zware en uitgeklede versie van de pm14 was, en de pm16 een wat zwaardere maar nog wat verder uitgekledere pm17 was. Wie kan me daar wat duidelijkheid over geven? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

MadVillain

Omdat ik dat hier ook vaker heb gelezen en een forumlid mij het advies heeft gegeven om voor de pm14 te gaan ivm betere detaillering.
Ben ik de proef op de som gaan nemen bij degene wie de pm16 te koop had staan.
Mocht het verschil niet waar te nemen zijn dan had mij dat alleen een ritje van anderhalf uur gekost.

Wat ik dus heb ervaren is dat de pm16 echt klinkt als een highend versterker.

Elke cd wat ik tot nu toe hebt gedraait is het verschil gewoon erg goed waar te nemen. De pm17 is duidelijk inferieur aan de pm16!

Mocht iemand ooit eens een vergelijk willen doen.... En in de buurt wonen/zijn....

SB_Marantz

Citaat van: ll0ll op januari 25, 2009, 18:57:17
Ik vind het nog steeds onduidelijk. Ik dacht altijd dat een pm17 een wat minder zware en uitgeklede versie van de pm14 was, en de pm16 een wat zwaardere maar nog wat verder uitgekledere pm17 was. Wie kan me daar wat duidelijkheid over geven? :)


Je hebt de schema's toch dacht ik?
Kun je precies zien hoe of wat.

Technisch gezien zijn het allemaal uitgeklede versies van de oude 15.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ll0ll

Citaat van: SB_Marantz op januari 25, 2009, 19:05:14

Je hebt de schema's toch dacht ik?
Kun je precies zien hoe of wat.

Technisch gezien zijn het allemaal uitgeklede versies van de oude 15.  :wink:



Joh ik heb schema's maar ben echt a-technisch, helaas. Ik kan er echt niks uithalen.
Maar weet jij hoe het zit?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Ik dacht eigenlijk altijd dat de pm19 (hoewel hier nooit gevoerd) meer het lichtere broertje van de pm16 was, en dus de pm17 het lichtere broertje van de pm14
dus
pm16 > pm19
pm14 > pm17

pm19:
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

bramdg

Zou wel heel goed kunnen hé

de pm14 & pm17 hebben beiden een temp meter
en de pm16 & pm19 zo een marantz sterreke in het midden (brand dat eigenlijk blauw als deze aanstaat ?)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SB_Marantz

#44
Yep die branden blauw.

Is afkomstig uit de superscope periode.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM