PM17 + SM17 of PM14?

Gestart door MadVillain, mei 21, 2008, 19:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: birdy op mei 29, 2008, 14:09:10
Dank je, ben er ook zeer blij mee. Heb je ook gekeken op myhifi.nl? Kan nog wel een leuke stemwaardering gebuiken hoor van de echt marantzliefhebbers.

http://my.hifi.nl/index.php?user=161

Mooie set en leuke foto,s en uiteraard gestemd.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

birdy

Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

mars

oi Birdy

ik had allang geleden gestemd op jouw set ( max)  top set heb je gemaakt dus.

Ik heb toch een vraag cq opmerking ...... Je zegt dat je geen sub nodig hebt omdat je bmw's al laag zat gaan.
oke nou gaat dit voor muziek op ( ik prefereer gewoon 2 channel bij cd's)
Maar op dvd's heeft de sub een apart spoor, en dat wordt dan niet door je fronts weergegeven, dus ondanks dat jouw bmw's laag zat gaan ( en dat kunnen ze , ik heb ze gehoord)  zal een sub aan de film beleving over jouw set absoluut een postieve bijdrage geven :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Lapti

Maar op de meeste receivers kan je gewoon zeggen dat je geen sub hebt en volgens mij gaat dan alle sub-laag naar je fronts?

Althans ik had ooit een magnat sub, weggedaan omdat met sub uit op de receiver er meer laag uit mn fronts kwam dan uit de sub. Kan ook aan de sub gelegen hebben
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

mars

oi


oooo , oke dat wist ik niet ( ben een 2channel man)  , maar toch als ik voor een receiver ging, zou  ik absoluut van het sub kanaal gebruik maken!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Lapti

gebruik het ook alleen bij films
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

birdy

Misschien toch eens proberen in de toekomst, maar inderdaad als er geen sub aanwezig is zou het via de frontkanaalspeaker weergegeven worden.

Thanks voor de reactie!

Bert
Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

MadVillain

Omdat de pm14 redelijk aan de prijs is. Ben ik aan het denken om de pm16 2e hands aan te schaffen.

Alleen heb ik begrepen dat hij een mindere voorversterker heeft dan de pm17 mk1. Wie kan mij daar zekerheid in geven.
Want als de pm16 meer vermogen heeft maar minder detail weergeeft dan hoeft het voor mij niet.

alvast bedankt!

Bearke65

Citaat van: MadVillain op december 26, 2008, 15:43:26
Omdat de pm14 redelijk aan de prijs is. Ben ik aan het denken om de pm16 2e hands aan te schaffen.

Alleen heb ik begrepen dat hij een mindere voorversterker heeft dan de pm17 mk1. Wie kan mij daar zekerheid in geven.
Want als de pm16 meer vermogen heeft maar minder detail weergeeft dan hoeft het voor mij niet.

alvast bedankt!

Hoi Madvillain

Ik zou zeker nog doorsparen voor de PM14. Onderschat het belang niet van een goede voortrap. Hoe goed een eindtrap is, de voortrap bepaalt in hoge mate de kwaliteit. Aangezien de voortrap van de PM16 van mindere kwaliteit is is het verschil in klankkwaliteit met de PM14 erg groot. Het scheelt een paar honderd euro, dat weet ik, maar je slaat je voor het hoofd   :cry: :cry: dat je niet langer hebt doorgespaard als je ze naast elkaar heb beluisterd ...

Groetjes

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

Bedankt voor je advies!  Dus de voortrap van de pm16 is daadwerkelijk minder dan die van de pm14?

Want het gaat mij als eerste om het detail. Vermogen om bv het laag goed weer te geven vind ik dan ondergeschikt.

ll0ll

Citaat van: Bearke65 op december 26, 2008, 20:11:03
Hoi Madvillain

Ik zou zeker nog doorsparen voor de PM14. Onderschat het belang niet van een goede voortrap. Hoe goed een eindtrap is, de voortrap bepaalt in hoge mate de kwaliteit. Aangezien de voortrap van de PM16 van mindere kwaliteit is is het verschil in klankkwaliteit met de PM14 erg groot. Het scheelt een paar honderd euro, dat weet ik, maar je slaat je voor het hoofd   :cry: :cry: dat je niet langer hebt doorgespaard als je ze naast elkaar heb beluisterd ...

Groetjes

AJ

Interessant! Hoe verhoud de voortrap van de pm17 (mk2) zich tov de pm14 en pm16? Waar schaal ik die pm17 tov de pm14 en pm16 in?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Bearke65

#26
Citaat van: MadVillain op december 27, 2008, 00:53:47
Bedankt voor je advies!  Dus de voortrap van de pm16 is daadwerkelijk minder dan die van de pm14?

Want het gaat mij als eerste om het detail. Vermogen om bv het laag goed weer te geven vind ik dan ondergeschikt.
Hoi MadVillain,

Dan is de PM 14 inderdaad een betere keuze. Deze klinkt veel transparanter en is stabieler dan de PM 16.
Even doorsparen dus en alert blijven op de diverse 2e hands sites. De PM 14 wordt nog regelmatig aangeboden.
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Bearke65

#27
Citaat van: ll0ll op december 27, 2008, 11:30:20
Interessant! Hoe verhoud de voortrap van de pm17 (mk2) zich tov de pm14 en pm16? Waar schaal ik die pm17 tov de pm14 en pm16 in?
Oef! Daar vraag je wat. Ik heb alleen ervaring met de PM17 Mk1, de PM 16 en de PM14. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de eerste PM17 mijlenver afstaat van de PM 14 en moet ook de meerdere erkennen in de PM16. De PM17Mk1 is traag, wollig en kent weinig detail. Ik weet alleen van anderen weer dat de Mk2 op die fronten wel beter is geworden maar moet een antwoord op jouw vraag daarom voor een deel schuldig blijven ...

Groetjes

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Snow

Citaat van: MadVillain op december 26, 2008, 15:43:26
Omdat de pm14 redelijk aan de prijs is. Ben ik aan het denken om de pm16 2e hands aan te schaffen.

Alleen heb ik begrepen dat hij een mindere voorversterker heeft dan de pm17 mk1. Wie kan mij daar zekerheid in geven.
Want als de pm16 meer vermogen heeft maar minder detail weergeeft dan hoeft het voor mij niet.

alvast bedankt!

Als je interesse hebt in een 14, ik ga de mijne toch verkopen. Ik zet hem vandaag of morgen hier in de verkoopsektie. Kun je er rustig over nadenken :wink:

Bandit1200

Citaat van: MadVillain op mei 22, 2008, 11:40:42
Nu alleen nog de pm14 zoeken :) Er is er 1 in Belgie te koop voor 1100. Maar is dat een gangbare prijs?

Hoi,

Vind ik nogal prijzig. Een nieuwe PM-11S1 heb je voor € 2000,=