Plannen helemaal gewijzigd

Gestart door remco2706, november 29, 2020, 22:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VANZOMERENG

Citaat van: Frits op november 30, 2020, 20:20:34
Een goede monitor met een muziekale sub als een Rel, met een stevige versterker als bv de door Remco2706 genoemde Denon kan top klinken.
Heb ik hier ook, dan weliswaar niet met B&W maar met Elac, maar dat is een persoonlijke voorkeur en in mijn luisteromgeving. Een monitor kan een heel mooi breed en diep stereobeeld neerzetten en bij mij is dat zo.
Frits, je heb helemaal gelijk, mits de sub op de juistse plaats wordt gezet en goed wordt ingeregeld.
Dit is voor kenners al een hele opgave en voor beginners veelal een ramp


remco2706

En als de hegel 390 overkill is,dan ga ik zeker kijken naar de hegel 190.
En natuurlijk naar andere comboos.

Ik zoek trouwens qua klank voor muziek een open klank.
Ik vind het fijn als het zweeft,dus net of ze bij je op tafel staan te spelen ipv dat de muziek aan de speakers gekleeft zit.
Ook een brede soundstage vind ik geweldig en dat je de instrumenten kunt horen e.d.

remco2706

Dan zal ik ook zeer naar h190 kijken.
Ik vind een brede soundstage super mooi om te horen.
Of ze in je woonkamer staan te spelen ipv dat het duidelijk uit de speakers komt,het moet zweven.
Ook een brede onderscheiding van instrumenten wil ik graag horen.
En een mooie heldere klank,of plots de diepe toon van een drum of de specifieke geluid van bekkens,dat zoek ik.

remco2706

Excuses,ik dacht dat mijn eerste bericht niet werd gepost daar mijn twlefoon vastliep.
Vandaar mijn twee antwoorden vlak naelkaar.

remco2706

Een ander idee is,inderdaad een highend stereo set te kopen(dus 2 losse speakers en versterker)puur om naar cd te luisteren of te streamen e.d.
En voor gaming,films een sentheiser bij te doen.
Films en games hoeft voor mij niet echt hoogwaardig te klinken.
Uiteraard ga ik ook luisteren,maar de senheisser schijnt de allerbeste soundbar te zijn,dus ben wel benieuwd.
Ben ik van de achterspeakers af,hebben we leuk geluid bij films en mooi geluid bij muziek waarvoor ik de stereo versterker ga gebruiken.

Frits Denon

Keuzes, keuzes. Ik ben een tijd geleden van de surround afgestapt en weer "vooruit" gegaan naar good old stereo. Bij de TV een Denon PMA 2010ae met Elac BS 244.3 monitoren en een Rel Q150E sub. Klinkt top en ik mis de surround in het geheel niet.

Bij films kan er veel effect geweld ten gehore gebracht worden en muziek luisteren is hier een feestje.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Audio addict

Komt de nieuwe stereo set gewoon in de woonkamer te staan ? Waarom sluit je de stereo set niet aan op de tv ? Combineer die B&W speakers met een mooie REL T5i /7i of T9i subwoofer en je hebt een machtig mooie home theatre setup. Daar kan geen enkele soundbar tegenop.
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

xander32

@ts, zie, iedereen gaat hier nu zijn of haar eigen voorkeuren neer plempen. En dat gaat jou niets verder helpen, enkel meer verwarring geven door alle opties die aangedragen(gaan) worden. Iets met bomen en bos.

Advies; je was goed bezig door te starten bij een prima hifizaak 👍🏻
Doe dat nu in het verdere traject ook weer. Bepaal je budget, ga luisteren, daarmee ga je ontdekken wat jij mooi vindt en stel op die wijze jouw/jullie set samen. En dat luisteren kan aanvullend ook prima bij een ander thuis indien betreffende spulletjes heeft die jouw interesse hebben.


En wat wij hier voorts vinden is in het geheel niet interessant  :wink: (hooguit voor ons zelf)

remco2706

Audioaddict,klopt het komt in de woonkamer.
xander 32,heb je zeker gelijk in,maar de ideeen zoals geopperd door audioaddict is wel interessant om dat mee te nemen.
Ik ga vandaag weer even mailen naar klubben om verder te luisteren en begin volgend jaar naar een grotere zaak te gaan.

Maus

Citaat van: pameijer op november 30, 2020, 19:20:04
Ik heb op internet ook wat reviews over mijn vriendin gelezen. De één vond haar bloedmooi, de ander heeft toch liever blond en lange benen. Ik ben nu n.a.v. die reviews toch gaan twijfelen aan mijn relatie. Wat zouden jullie doen?


Hopelijk snap je mijn punt  :yes:

Ook dan, ga veel ergens anders 'ervaren' :D

NB

Citaat van: remco2706 op november 30, 2020, 21:09:12
Films en games hoeft voor mij niet echt hoogwaardig te klinken.
Uiteraard ga ik ook luisteren,maar de senheisser schijnt de allerbeste soundbar te zijn,dus ben wel benieuwd.

Mijn jongste dochter heeft zo' n Sennheisser Ambeo, ik kon het niet geloven dat het uit 1 zo'n ding kwam. heel vet geluid. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

lieven

Citaat van: remco2706 op november 29, 2020, 22:19:30
Nu mijn vraag aan kenners,zou dit voor mij een juiste beslissing zijn?
Ik wil er flink in investeren,dat had ik mij al een jaar geleden al voorgenomen,maar toen wist ik nog niet wat er allemaal bij kwam kijken bij een wat beter geluid zeg maar,dus daarom steeds maar uitgesteld.
Misschien ervaring met zoiets als ik wil hebben?

Mijn mening voor upgrades is altijd upgrade één ding per keer. Zo hoor je het verschil tussen je oude element en je nieuwe element. Zo heb ik b&w dm580 weggedaan voor de b&w dm 620i. Waarom? Omdat die filterupgrade (de 'i') beter was en daardoor beter geluid gaf dan de dm580. Dan heb ik de 2238b vergeleken met de 2270. De 2238b heeft meer bas, wat soms in overdrive ga. dus heb ik gekozen voor de 2270. Als voorversterker op mijn aacraaft cpa800 verkies ik dan wel weer de 2238b omdat de aacraaft iets te weinig bas heeft naar mijn goesting en de 2238b dit dan wat opheft. Ik hou ook altijd de "tweede" beste bij omdat deze soms beter matcht bij de volgende set.

Dus om even samen te vatten wat ik persoonlijk vind bij upgraden:
- verander element per element
- hou de "tweede" beste ook bij

Maar dit is natuurlijk wat ik vind. Er zijn genoeg mensen die anders denken.
- hou

Audiophylia Nervosa

#27
Doe ik ook nog maar een duit in het wel bekende zakje, wat al aardig vol zit :yes:

Ik heb sinds 2 weken een Rotel set in huis, de voorversterker RC-1590 en de eindversterker RB-1590.

Deze heb ik opgehaald bij de verkoper waar deze set stond te spelen op een mooie set witte 702 S2 speakers en dat klonk heel erg mooi.
Enige nadeel was (volgens de verkoper) dat deze speaker wel een redelijke afstand moet hebben van de achterwand omdat de grote van de speaker met de BR aan de achterzijde, ongewenste resonantie/dreunen kan veroorzaken. Bij hem stond het een meter rondom vrij en de ruimte was voorzien van stoffen bank, gordijnen en een dik vloerkleed.

Dus bedenk ook waar je jouw set in huis wilt, maar vooral kunt plaatsen zonder daar geluidstechnisch nadeel van te ondervinden.

Maar de 702 S2 is een hele mooie luidspreker.

Succes met de keus.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: remco2706 op november 30, 2020, 20:35:54
En als de hegel 390 overkill is,dan ga ik zeker kijken naar de hegel 190.

Een versterker is nooit overkill!

Ik merk nu aan mijn Rotel RB-1590 (350 Watt bij 8Ohm) dat een versterker met een behoorlijk vermogen, meestal ook voorzien is van een bijbehorende stroomvoorziening (trafo en caps voor de buffer).

Juist dat zorgt ervoor dat de grip/controle op het geluid heel erg aanwezig is.

Dus overkill is absoluut geen probleem, dat probleem zal alleen ontstaan als jij het draaien aan jouw volumeknop niet kunt beheersen :-P

Groeten,
Marcel
 
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Wanneer je zeg maar niet meer dan 1/10 van het uitgangsvermogen benut van zeg maar een 2x100 Watt versterker kun je spreken van meer dan voldoende reserves. Dan kan je wel stellen dat een versterker met 2x200 Watt onder dezelfde omstandigheden overkill is.

Wil je echt de pannen van het dak blazen dan word het uiteraard een ander verhaal en dan koop je mijn part een dikke Crown met een paar kW  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)