Marantz PM-80 SE of PM-80 MKII SE?

Gestart door TopMarantz, november 07, 2020, 13:50:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TopMarantz

Hoi, ik ben nieuw hier en heb nu een PM-80 MKII.
Voor een upgrade denk ik nu aan een PM-80 SE of een PM-80 MKII SE.
Maar welke is nu aan te raden? Ik hoor over het oude type vaak dat de STK module steeds slechter te krijgen is en daardoor de PM steeds lastiger te servicen is.
Is er ook een klankverschil tussen beide versterkers?

En is het echt een upgrade of kan ik dan beter bij voorbeeld voor een PM-90SE gaan? Die worden nauwelijks te koop aangeboden...

Ik ben benieuwd naar jullie mening!


Groetjes,

Rik

Marantz brings joy into my life!

SB_Marantz

Hoi Rik,

De mk2 heeft GEEN STK stuurtrap
Vergis je je niet en heb je de eerste versie?

Van de week nog eentje gedaan. (Verslag volgt nog) MK1 met STK .
Genoemde SE versies zijn niet beter,wel duurder, vanwege de ringkern trafo.

Heb je schik met de versterker?

Ook niet onbelangrijk is welke speakers je er aan hebt hangen?(Vanwege een eventuele andere keuze)



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TopMarantz

Hoi SB,

Ik heb nu de MK2.

Ben me bewust dat deze geen STK heeft, de vraag was meer voor de keuze voor een eventuele upgrade naar de SE: of er nog goed aan de STK voor de "gewone" SE te komen is, of dat ik beter voor de MK2 SE kan gaan.
Maar begrijp ik het goed dat de SE niet echt een upgrade is te opzichte van de MK2 die ik nu heb?

De MK2 heb ik nog in de gulden tijd van een maatje van me overgenomen voor een vriendenprijs.
Hij draait dus al heel wat jaartjes bij mij, een hele fijne. In de tussentijd wel een keer op laten frissen, vanwege het aloude probleem van kraken en uitvallen.

Nu hoor ik echter een verschil tussen het linker en rechter kanaal. Rechts is veel transparanter, helderder. Links lijkt wel een deken overheen te hangen.
Geen idee wat het kan zijn, draai hem wel meestal in de klasse A stand, dan wordt ie wel warmer.

Ik heb er Audio Physics Classic 10 aan hangen. Mooie, heldere weergave om het warme van de Marantz niet nog meer te accentueren.
Marantz brings joy into my life!

SB_Marantz

Dat zijn bekende mankementjes: Relais en vaak ook de selector switch.

Wanneer 1 kant dof ''klinkt'' is het handig om even m.b.v. van de scope te kijken waar het probleem zit.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM