Marantz PM6007 en Kef LS 50

Gestart door Benp82, november 01, 2020, 22:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benp82

Hi iedereen,

Ik heb gisteren een nieuwe Marantz PM6007 gekocht omdat ik een subwoofer wil aansluiten op mijn versteker. Mijn vorige versterker was de Marantz PM8000 waar ik de LS50's op heb aangesloten. Het was een goede versterker maar spijtig genoeg was er geen subwoofer aansluiting. Ook was er niet echt veel bas op lage volumes. Ik moest de volumeknop open draaien om een deftige dynamiek en een voelbare bas te krijgen. Is dit eigen aan zwaardere versterkers dat je weinig dynamiek hebt op lage volumes?

Ik heb de Marantz PM6007 nu een dag en ik moet zeggen dat het geluid van de LS50's voller klinkt, dat het geluid meer "body" heeft. Het moet ook gezegd dat wanneer ik muziek afspeel met veel bas en de volumeknop ongeveer 1/3 open draai het geluid al dreigt te vervormen, zelfs met de "source direct" knop aan. Zelfs met de "source direct" klinkt het alsof er een loudness is ingeschakeld. Het lijkt ook wat scherp te klinken soms, misschien omdat de versterker nog niet goed is ingespeeld?

Mijn vraag is nu, is dit omwille van de combinatie versterker - luidsprekers waarbij de versterker een 2x45 watt heeft aan 8 ohm of heeft dit te maken met de tuning van de versterker?

Ik zou de versterker nog kunnen inleveren en gaan voor vb. een SR7008 die veel krachtiger is of een Marantz PM17 II (maar dan zonder sub aansluiting)

Ik luister enkel op een redelijk laag tot medium volume.

Bedankt voor uw mening.

mvg
Ben

Audio addict

#1
Je kan op elke versterker een subwoofer aan sluiten.
Je moet als je versterker geen sub uitgang heeft een subwoofer met een high level ingang kopen.

REL subwoofers bijvoorbeeld hebben high level ingangen.
Je connect de subwoofer dan op de luidspreker uitgangen van je Marantz.

Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

TurboMarco

Een versterker hoeft niet ingespeeld te worden .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: Benp82 op november 01, 2020, 22:10:24

Ik heb de Marantz PM6007 nu een dag en ik moet zeggen dat het geluid van de LS50's voller klinkt, dat het geluid meer "body" heeft. Het moet ook gezegd dat wanneer ik muziek afspeel met veel bas en de volumeknop ongeveer 1/3 open draai het geluid al dreigt te vervormen, zelfs met de "source direct" knop aan. Zelfs met de "source direct" klinkt het alsof er een loudness is ingeschakeld. Het lijkt ook wat scherp te klinken soms,

Misschien was de pm8000 niet goed. De stand van de volumeknop zegt niet veel, klinkt het even hard wanneer het vervormt, dan met de 8000?

xander32

Je geeft aan dat de huidige combi van versterker en ls meer bas geeft dan de vorige; het zou mijn dan ook niet verbazen dat het de akoestiek is die parten speelt.

Het zou ook van doen kunnen hebben dat de huidige versterker minder controle over de ls heeft dan de vorige. De Kefs zijn redelijk ongevoelige jongens met 85 db en het kan ook een combi van beide zijn.

Is de bas strak en droog of vol en wat boemerig, dreunende?

RHK

Mijn PM8000 deed het prima met de Klipsch speakers. Ook op een lager volume, weliswaar in klasse A schakeling.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JohnWx

Citaat van: RHK op november 02, 2020, 07:10:08
Mijn PM8000 deed het prima met de Klipsch speakers. Ook op een lager volume, weliswaar in klasse A schakeling.

Geen echte klasse A maar een truukje van Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Benp82

Citaat van: Maus op november 02, 2020, 00:22:37
Misschien was de pm8000 niet goed. De stand van de volumeknop zegt niet veel, klinkt het even hard wanneer het vervormt, dan met de 8000?

Wel, het klinkt minder hard dan met de PM8000 , maar misschien heeft dit ook te maken met de tuning van de versterker? Misschien is de PM 6007 wel getuned om meer bas af te geven? Ik heb beide vergeleken in de source direct" stand.

Iets anders wat ik mij afvraag, die Marantz PM6007 is een nieuwe versterker terwijl de PM8000 al heel wat jaren oud is. Is een nieuwe versterker (nieuwe inzichten/technologie) etc per definitie beter dan een oude versterker? Ik bedoel hiermee puur geluidskwaliteit als we het vermogen even achterwege laten.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RHK

Citaat van: John Wx op november 02, 2020, 19:16:12
Dat zijn de beste truukjes  :-D

Zit de nieuwe apparatuur van tegenwoordig daar eigenlijk niet vol mee?   :roll:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Citaat van: RHK op november 02, 2020, 19:46:57
Zit de nieuwe apparatuur van tegenwoordig daar eigenlijk niet vol mee?   :roll:

Blij dat ik dat niet meer heb. byebye Ik lees veel dat hier vaak gedoe mee is. violent1
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Citaat van: RHK op november 02, 2020, 07:10:08
Mijn PM8000 deed het prima met de Klipsch speakers. Ook op een lager volume, weliswaar in klasse A schakeling.

De 8000 doet wat hij moet doen en dat is het aangeboden signaal correct versterken.
Deze heeft wel wat zwakkere punten zoals wel meer versterkers.
Soldeerverbindingen zijn vaak erg slecht en je ziet het best lastig daar het erg licht weerkaatst.
En het correct afregelen duurt erg lang....
Gelukkig is de pcb kwaliteit best ok.

Ik krijg wederom een heel apart gevoel van binnen  :schater: als ik dit allemaal lees over de nieuwere lichting zoals de 5005 en anderen.

De 8005 zal op korte termijn aan de tand gevoeld gaan worden, en dan met name de phono trap, waarvan men zegt dat deze erg slecht zou zijn.

Zeer recent nog best lange gesprekken gehad met 2 mede techneuten over dit fenomeen.
Feitelijk kwam de hele geschiedenis van het versterker gebeuren aan bod.








Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

#13
Ja, heb toch wel spijt dat ik de PM8000 heb weggedaan, ik vond het een prima versterker en de mooie zilverkleur.
Mij benieuwen wat je aantreft bij je technische verkenning van de 8005......
Ik had een link gepost naar de test van de nieuwe 8015 , wellicht interessant voor jou om te lezen SB.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

SB_Marantz

Zal morgen even kijken.
Net een PM-80 afgemaakt en een beetje gaar nu.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM