Klippende Marantz CR 401

Gestart door 95V4, oktober 12, 2020, 23:09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

95V4

Enige tijd geleden een CR 401 (cd/reciever) gekocht. Heeft een tijdje goed gewerkt echter na enige maanden leek er een relais te klippen bij de voeding.

Natuurlijk dat als je 'm dan bij een reparatiebedrijf brengt, deze 'm aanges;oten hebben gehad en niks hebben kunnen constateren. "Hij deed het gewoon'.

Dus tegen beter weten in de reciever laatste toch maar weer eens aangesloten en een cd=tje erin gedaan. Afspelen ging de eerste twee uur zonder enige problemen. Daarna kwam het klippende geluid toch weer terug. Het komt niet over de speakers maar echt uit de kast ter hoote van de voeding.

Iemand enig idee waar ik de oorzaak zoeken moet?

Maus

Ja, daar waar het geluid vandaan komt..

Geen geintje, kijk serieus even wat er precies rammelt. Vaak ben je dan een heel eind.

Maus

Of een inschakelstroom beperking met problemen..

Maus

Oh ik zie nu pas hoe klein het is. Ik dacht een standaard afmetingen apparaat.

Anyway, zoeken wat er precies tikt, daar staat vaak wel iets bij. Met een sateprikker op de onderdelen die je vermoed, kun je het soms voelen of beter horen.

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 13, 2020, 21:34:52
Oh ik zie nu pas hoe klein het is. Ik dacht een standaard afmetingen apparaat.

Anyway, zoeken wat er precies tikt, daar staat vaak wel iets bij. Met een sateprikker op de onderdelen die je vermoed, kun je het soms voelen of beter horen.

Wat flauw weer klein kan ook fijn zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus