Marantz M-CR612

Gestart door janamdo, juli 02, 2020, 21:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janamdo

Goedenavond,
Ben nieuw hier en dit is mijn eerste vraag
Ben al een tijd bezig om de netwerkversterker M-CR612 ( is dit de m-cr612 melody x ?)  via een vaste netwerkkabel de computer met windows 10 muziek te laten afspelen
- het lukt niet met de windows media speler
-KODi mediaserver lukt ook niet
-minim media server ook niet

Kan natuurlijk wel via de afstandsbediening v.d versterker een musicserver selecteren
Vind het gemakkelijker om via de mediaserver op de computer  de muziekbestanden te selecteren en aktiveren voor spelen 

Dus waarom gaat afspelen van muziek op de pc via de marantz nog niet ?

Hoewie Loewie

#1
Hoi. Ik ben niet heel erg op de hoogte van het gebruik van netwerkspelers maar is het niet zo, dat beide apparaten op een netwerk aangesloten moeten worden (eventueel via WiFi) en niet rechtstreeks (via een directe netwerkkabel) met elkaar kunnen communiceren?

Ik heb de online-handleiding even opgezocht (http://manuals.marantz.com/MCR612/EU/nl/index.php) en daar is sprake van aansluiten/aanloggen op een (thuis)netwerk.


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Hoi. Ik kwam deze waarschuwing tegen in de gebruiksaanwijzing. "Sluit nooit rechtstreeks een NETWORK-aansluiting aan op de LAN-poort/Ethernet-aansluiting van uw computer".


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

janamdo

Bedankt voor reactie
Heb al jarenlang de netwerkabel op van de pc op de router staan zonder probleem
De Marantz melody x heeft een netwerkcontole ingebouwd en deze geeft aan dat het netwerk goed werkt

Heb nog wel een probleem met de minim musicserver die nu goed werkt met de Marantz via het vast netwerkkabel op de computer.

Wil de minimserver gebruiken via een app op de telefoon via wifi , maar de minimserver wordt niet automatisch getoond na het opstarten van de computer  op de app
Er is iets mis met het netwerk.

Hoewie Loewie

Hoi. Het gaat er in de manual over dat je nooit een netwerkkabel moet aansluiten tussen de Marantz en de computer. Ik dacht dat je dat gedaan had. Een netwerkkabel tussen de computer en de router is normaal. Altijd beter dan wifi.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

#5
Hoi. Ik probeer een beeld te krijgen van de situatie. Begrijp ik het volgende goed?:
1. De computer zit met een netwerkkabel aangesloten op de router.
2. De Marantz zit ook met een netwerkkabel aangesloten op de router.
3. De Minim Media Server (NAS) zit ook met een netwerkkabel aangesloten op de router.
4. Afspelen van de muziek die op de Minimserver staat via de Marantz lukt vanaf de computer wel.

Wat je nu wil is een app op je telefoon waarmee je de Minim Media Server kunt bedienen. Ik heb even op de site van Minimserver (www.minimserver.com) gekeken maar zie zo gauw geen uitleg over het gebruik van een app op de telefoon. Misschien kun je de tijd nemen om de site door te spitten.

EDIT: Ik zit me af te vragen of het niet mogelijk is om de muziek van de Minimserver met een app op je telefoon af te spelen, zonder tussenkomst van je computer. Kun je de Minimserver benaderen vanaf je telefoon?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

janamdo

Hoi
3. Er is geen Nas, maar gaat via Audionet (voor PC), dus dit is de mediaserver
Opm: heb nog geen NAS, maar eerst nog via Audionet de minimserver beter leren kennen.
4.Ja, afspelen van Minimserver is op mijn computer geinstalleerd via mediaserver ( PC) of via app aMM (audionet)

De audionet telefoon app kan nu al de minmmedia server bedienen: ALLEEN wat helaas nog niet werkt op de telefoon app is dat als de app geopend word de minimserver  getoond word op de app

De minimserver word automatisch opgestart bij het opstarten van de computer en dus alleen niet zien op de telefoon app ( als minimserver word herstart of rescan op de computer, dan is de minim media server wel te zien op de telefoonapp )
Opm: ben er mee bezig op het minimforum om hiervoor een oplossing te vinden en het ziet er naar uit dat de AVG anti virus scanner dit blokkeert dat er een signaal naar de minim music server word gestuurd zodat ik de deze op de app van de telefoon kan zien
Dus werkt wel alleen moet een herstart of rescan doen van de minim music server en dat wil ik niet.

De audionet app aMM werkt via wifi via de router en dus gaat via het lokale netwerk
Zou een oplossing zijn om via wifi of bluetooth? de minmserver draadloos te bedienen
De ontwikkelaar van minim music server heeft dit idee nog niet geopperd op het forum , dus het zal wel niet kunnen, maar focust om het probleem in het netwerk te zoeken
Dit probleem is nog niet opgelost met het netwerk en de AVG anti virus scanner blokkering wat je ook instelt     


Hoewie Loewie

Ahaaa. Dus Audionet is gewoon een muziekspeler (net als bijvoorbeeld Windows Mediaplayer of VLC) die geïnstalleerd is op jouw computer en waarmee je de muziekbestanden, die op je computer staan, afspeelt.

Dus het enige probleem wat er nu nog is, is dat de op je telefoon geïnstalleerde Audionet-app niet wil communiceren met het Audionet-programma op je computer.

Ik snap alleen nog niet waar de Minim Media Server in het verhaal naar voren komt. Is dat ook een programma waarmee je muziek op je computer kunt afspelen? Ik had erop gegoogled en kwam uit bij een NAS van dat merk. Vandaar dat ik dacht dat je zo'n server in je netwerk had staan.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

janamdo

Ja, audionet op de computer  is een "controlpoint" , een muziekspeler die de muziekbestanden op de computer m.b.v  de minim music server software ( ook geinstalleerd op de computer) kan afspelen.
Minim heeft een intelligente muziekbrowser die precies die muziek op zoekt waar jij naar wilt luisteren: kwaliteit, enz
Nu heeft audionet ook een "conrolpoint"= muziekspeler via een app uitgebracht, maar die werkt nog niet helemaal 100 % , maar ben bezig om dit te laten repareren door de ontwikkelaar.
Dus kan op de PC of telefoon de muziekdatabase via de minim muziek server laten spelen.

Dus audionet op de pc en op de telefoonzijn 2 muziekspelers die via Minim muziekserver de muziekbestanden beheert

Hoewie Loewie

Ik neem aan dat je een betaald abonnement op Audionet en/of Minimserver moet hebben?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

janamdo

Een licentie van 35 / jaar voor 1 jaar geldig en daarna onbeperkt, maar geen updates meer zolang de licentie niet verlengd word
Hoe duur de verlengde licenties zijn is mij niet bekend
Audionet op pc is gratis en op app is betaald 6 euro