Marantz pm17 vs. pm11-s3: verstandige upgrade?

Gestart door Scipio, mei 11, 2020, 21:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

#75
Citaat van: xander32 op juni 07, 2020, 12:12:39
... ik wil niets aan jouw kennis en ervaring als technicus af doen, die heb je m.i. allang bewezen. Wel op jouw wijze van reageren.

Bedankt.

Ook ik lees jouw manier van reageren, waar diverse malen een reactie op komt.
Ik val daar niet over.

De titel van het topic is waar het om draait en dat is al een afgesloten hoofdstuk.
De bijkomende discussies zijn wat mij betreft niet relevant.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NB

#76
Nog wat (snake) olie op het vuur   :wink::


https://youtu.be/Uc-Bm9uFBmk
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#77
Krijg een beetje het Calimero gevoel bij hem, zij zijn groot en wij zijn klein maar we hebben wel het gelijk aan onze kant.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marc_4

#78
Dit is dus wat ik bedoel met dit soort figuren hier!
Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne, mijn p&@&€ is groter dan de jouwe want ik heb alles al getest en heb jaaaaaaaren ervaring etc, en ik heb een logootje (niet denigrerend bedoeld hoor) wat dat ook nog eens uitdraagt..
En die reactie krijg je al door 1x te reageren op een post, waarbij de poster zich al helemaal niet meer laat horen want die is al afgehaakt vrees ik.
Zo zonde, het zou moeten zijn dat je elkaar advies geeft ipv afzeiken.
Respect voor je wijsheid moet je met advies geven verdienen en niet willen afdwingen door hoog van de toren te blazen!!
Ene dan nog iets; "What goes in Must Come Out" geldt in het leven maar voor 1 ding, het eten wat je iedere dag je spijsverteringskanaal induwt!! En dat is niet denigrerend maar een integer grapje ;).

Maar ja, dat ben ik en ik heb maar monoblokjes en heb niet onderbouwd waarom..

Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

renes59

#79
Citaat van: Marc_4 op juni 11, 2020, 00:03:33
Dit is dus wat ik bedoel met dit soort figuren hier!
Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne, mijn p&@&€ is groter dan de jouwe want ik heb alles al getest en heb jaaaaaaaren ervaring etc, en ik heb een logootje (niet denigrerend bedoeld hoor) wat dat ook nog eens uitdraagt..
En die reactie krijg je al door 1x te reageren op een post, waarbij de poster zich al helemaal niet meer laat horen want die is al afgehaakt vrees ik.
Zo zonde, het zou moeten zijn dat je elkaar advies geeft ipv afzeiken.
Respect voor je wijsheid moet je met advies geven verdienen en niet willen afdwingen door hoog van de toren te blazen!!
Ene dan nog iets; "What goes in Must Come Out" geldt in het leven maar voor 1 ding, het eten wat je iedere dag je spijsverteringskanaal induwt!! En dat is niet denigrerend maar een integer grapje ;).

Maar ja, dat ben ik en ik heb maar monoblokjes en heb niet onderbouwd waarom..
SB-Marantz is één van de weinigen hier die weet waar hij over praat, hij heeft verstand van zaken. Om dit hier nu zo neer te zetten als hierboven vind ik een beetje cru en stoort mij. Vraag mij dan af wat voor soort figuur ben jij dan wel niet om dat te doen, heb jij verstand van zaken?
Hij geeft advies dat dat de meeste niet technische mensen niet als advies zien en niet zint , ja daar zijn het niet technische mensen voor en die blijven zoeken. Het zoeken naar beter is dan een onderdeel van de hobby. De handel is er blij mee want ze verkopen voor vele € aan zogenaamde verbeteraars.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Citaat van: renes59 op juni 11, 2020, 08:46:45
SB-Marantz is één van de weinigen hier die weet waar hij over praat, hij heeft verstand van zaken. Om dit hier nu zo neer te zetten als hierboven vind ik een beetje cru en stoort mij. Vraag mij dan af wat voor soort figuur ben jij dan wel niet om dat te doen, heb jij verstand van zaken?
Hij geeft advies dat dat de meeste niet technische mensen niet als advies zien en niet zint , ja daar zijn het niet technische mensen voor en die blijven zoeken. Het zoeken naar beter is dan een onderdeel van de hobby. De handel is er blij mee want ze verkopen voor vele € aan zogenaamde verbeteraars.
En dan hebben we het nog niet eens over luidsprekers gehad.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

Nee en dat is nog wel het belangrijkste samen met waar ze staan. Zoveel soorten luidsprekers dat er voor iedere hobbyist wel een type te krijgen is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marc_4

Citaat van: renes59 op juni 11, 2020, 08:46:45
SB-Marantz is één van de weinigen hier die weet waar hij over praat, hij heeft verstand van zaken. Om dit hier nu zo neer te zetten als hierboven vind ik een beetje cru en stoort mij. Vraag mij dan af wat voor soort figuur ben jij dan wel niet om dat te doen, heb jij verstand van zaken?
Hij geeft advies dat dat de meeste niet technische mensen niet als advies zien en niet zint , ja daar zijn het niet technische mensen voor en die blijven zoeken. Het zoeken naar beter is dan een onderdeel van de hobby. De handel is er blij mee want ze verkopen voor vele € aan zogenaamde verbeteraars.

Ik begrijp jouw opmerking en deels heb je gelijk.
Maar dit is de reactie die na loop van tijd wordt losgemaakt.
Er zijn hier meerdere mensen die daardoor geagiteerd raken en ik spreek het mijne nu uit, misschien mag ik iets genuanceerder zijn...
Ik probeer altijd open te staan voor ieders mening, maar soms is het lastig door de manier waarop.
En wat voor figuur ik ben, ach op zich een aardige man denk ik ☺️...

Ik stel voor om deze discussie te laten voor wat het is en verder gaan om elkaar van goede adviezen te voorzien.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

TurboMarco

CiteerIk stel voor om deze discussie te laten voor wat het is en verder gaan om elkaar van goede adviezen te voorzien.

stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nostra

Aan topicstarter:

Een b&w houdt wel van wat power ;)

Ze klinken zeker en vast al zeer goed op de pm17 daar twijfel ik zeker niet aan! (ik ben zelf begonnen met een pm7200 en mijn huidige p5's van b&w)

Ik heb gemerkt nadat ik ze op de advance acoustic maa 406 stak (die 40 watt zwaarder is op 8ohm per kanaal dan de pm7200) dat er toch meer detail en nuance uit kwam. Ook meer controle over de ganse speaker.

Ik weet niet welke bekabeling je hebt maar op een b&w 804 ga je best bi wire of bi amping. Is ook al een verschil als je dit op de pm17 zou doen qua klank.

Moesten er nog vragen zijn stel ze maar gerust ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


JohnWx

Citaat van: Nostra op november 26, 2020, 23:19:57
Aan topicstarter:

Een b&w houdt wel van wat power ;)

Ze klinken zeker en vast al zeer goed op de pm17 daar twijfel ik zeker niet aan! (ik ben zelf begonnen met een pm7200 en mijn huidige p5's van b&w)

Ik heb gemerkt nadat ik ze op de advance acoustic maa 406 stak (die 40 watt zwaarder is op 8ohm per kanaal dan de pm7200) dat er toch meer detail en nuance uit kwam. Ook meer controle over de ganse speaker.

Ik weet niet welke bekabeling je hebt maar op een b&w 804 ga je best bi wire of bi amping. Is ook al een verschil als je dit op de pm17 zou doen qua klank.

Moesten er nog vragen zijn stel ze maar gerust ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Bi-ampen word lastig met 1 voeding meerwaarde biwire nog nooit zelf vastgesteld

Een versterker versterkt met 50 watt een een fatsoenlijk rendement haal je heel veel DB's in huis meer dan zelfs gehoorbeschadiging kan mits hij volgens de norm is gemaakt


Speakers en akoestiek vormen de klank als je die 1 2 0f 3 procent kan halen uit kabels stroomgroep etc en je hoort dat wees gezegend
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gouden Kabeltjes

Heb zelf diverse combinaties van B&W en Marantz versterkers gehad. Ben van de PM15S1 naar de PM11S3 gegaan en dat was een enorme stap in muzikaliteit, openheid, etc. Ik vind de PM11S3 nog steeds een van de best klinkende versterkers onder de ca 6k EUR. Met B&W 700 of 800 speakers (of equivalent uit oudere series), goede bekabeling en een mooie bron, heb je audio nirvana.
Als je een PM11S3 voor een goede prijs kunt kopen, meteen doen. Er is geen Marantz versterker in het actuele gamma die ik beter vind. Is natuurlijk subjectief, maar dat geldt voor het meeste op het forum natuurlijk :-)
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Nostra

Citaat van: John Wx op november 27, 2020, 10:14:37
Bi-ampen word lastig met 1 voeding meerwaarde biwire nog nooit zelf vastgesteld

Een versterker versterkt met 50 watt een een fatsoenlijk rendement haal je heel veel DB's in huis meer dan zelfs gehoorbeschadiging kan mits hij volgens de norm is gemaakt


Speakers en akoestiek vormen de klank als je die 1 2 0f 3 procent kan halen uit kabels stroomgroep etc en je hoort dat wees gezegend
Bi wire doet op een b&w wel degelijk uit.

Heb het zelf met men eigen oren meermaals gehoord op verschillende setups waaronder ook op men Cdm2's en de p5's

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


JohnWx

Citaat van: Nostra op november 29, 2020, 19:53:27
Bi wire doet op een b&w wel degelijk uit.

Heb het zelf met men eigen oren meermaals gehoord op verschillende setups waaronder ook op men Cdm2's en de p5's

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Voor jouw  8-) :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.