PM7000 en bijpassende equalizer?

Gestart door StevieFCU, februari 01, 2014, 12:25:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StevieFCU

Hello again!

Ik heb een half jaar geleden mijn PM7000 laten reviseren door HAL9000, naar volle tevredenheid.
Nu zoek ik wat mogelijkheden om het geluid beter af te stellen, zijn daar tips voor?

renes59

#1
Het is een versterker met toonregeling, ik zou zeggen draai eraan.
Als je niet tevreden bent met jouw geluid dan eens andere luidsprekers beluisteren en eventueel kopen.
Ligt er natuurlijk  aan wat jij bedoelt met beter afstellen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RP

Als je belang hebt bij een equalizer stuur maar een pm, heb er nog een staan in goed staat.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

StevieFCU

Citaat van: renes59 op februari 01, 2014, 17:01:03
Het is een versterker met toonregeling, ik zou zeggen draai eraan.
Als je niet tevreden bent met jouw geluid dan eens andere luidsprekers beluisteren en eventueel kopen.
Ligt er natuurlijk  aan wat jij bedoelt met beter afstellen.

Dank voor het advies. Ik had de toonregeling uiteraard al gevonden maar deze doet niet precies wat ik wil. Er zit teveel bas in mijn geluid.

QuattroNL

Citaat van: StevieFCU op februari 02, 2014, 11:26:10
Dank voor het advies. Ik had de toonregeling uiteraard al gevonden maar deze doet niet precies wat ik wil. Er zit teveel bas in mijn geluid.
Je sound wordt bepaald door je speakers (soort en plaatsing) en de akoestiek in je ruimte.
Teveel aan bass, op de luisterplek, komt door een combi van beiden.
Het eenvoudigst is door eerst te experimenteren met de plaatsing van je speakers. Zet ze eens wat verder de kamer in, of meer uit elkaar of juist naar elkaar toe, of draai ze wat in.
Of leg eens een hoogpolig kleed voor je speakers.
Heb je gordijnen hangen? Harde meubels (leren bank, harde vloer)?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

renes59

Als er basreflexpoorten in de luidsprekers zitten  kan het helpen om deze dicht te stoppen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.