Marantzforum.nl

Marantz => Home Theater => Topic gestart door: jj1987 op september 27, 2017, 02:13:58

Titel: SR7010 problemen
Bericht door: jj1987 op september 27, 2017, 02:13:58
Beste mede forumleden,

In maart dit jaar een SR7010 gekocht. Zo blij als ik was, met het apparaat naar huis en aangesloten.
Hierop zit een 5.1 surroundset aangesloten en als extra speakersetje in de keuken (kant B) nog 2 speakers.
Allen B&W. Echter na een week begint de Marantz kuren te vertonen. Hij geeft soms geen geluid aan de linker speaker, na aan en uitzetten etc, geluid weer terug. Een aantal dagen later centerspeaker geen geluid. Dit wisselde elkaar steeds af. Allerlei bronnen geprobeerd. Zonder resultaat. Kabels gewisseld. Andere speakers getest, andere HDMI, Het probleem bleef. Terug naar de winkel geweest waar ik hem kocht, en deze na veel zeuren een nieuwe Marantz mee gekregen. Ze wilden hem eerst opsturen naar Marantz (6 weken reparatie tijd). Toen ik thuis kwam en de doos open deed, zag ik dat er een tie-wrap aan de onderkant van het apparaat uit stak. Kap van apparaat open gemaakt en losse (nieuwe) tie-wrap verwijderd en kap weer dicht geschroefd. Vreemd voor een nieuw apparaat! Doos was geseald en alles zat splinternieuw in de verpakking. Tie-wraps waren ook hetzelfde als waarmee het apparaat geassembleerd is. Fabrieksfoutje dus... De afgelopen maanden heeft het apparaat prima gewerkt. Nu gisteren weer hetzelfde probleem. 1 speaker in de keuken geen geluid. Even aan en uitzetten en er is weer geluid. Even later centerspeaker, geen geluid. Om moedeloos van te worden.. Denk je een degelijk Award winning product te kopen. Morgen maar weer langs de winkel. Ben het eigenlijk wel zat, zeker voor zo'n duur apparaat. De Akai versterker van 32 jaar oud van zolder gehaald, en die speelt nog steeds als een zonnetje. Wat kan ik nu eisen? Het omwisselen zullen ze nu na een half jaar niet meer doen denk ik. Overigens is het vertrouwen in Marantz bij mij ook aardig weg. En zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Edit: Excuus voor het plaatsen in de verkeerde rubriek. Staat per abuis nu in mededelingen. redface
Titel: Re: SR7010 problemen
Bericht door: Stadium III op september 27, 2017, 06:39:39
Jammer om te lezen ik zou het idd weer bij de winkel voorleggen
Titel: Re: SR7010 problemen
Bericht door: xander32 op september 27, 2017, 06:49:33
Citaat van: Stadium III op september 27, 2017, 06:39:39
Jammer om te lezen ik zou het idd weer bij de winkel voorleggen

:gp:

Idd. voorleggen bij diegene waar je de SR hebt gekocht. Na amper zes maanden zal er zeker nog garantie op zitten.
Betreft de award: die geeft volgens mij vooral wat aan over het presteren van de SR tijdens een momentopname, weinig over de deugdelijkheid  :no:
Titel: Re: SR7010 problemen
Bericht door: geoffreyvanvugt op september 27, 2017, 11:13:26
Dit zou inderdaad niet mogen gebeuren. Zeker voor een apparaat van een kleine €2000,-