Analoog of Digitaal aansluiten

Gestart door lynch1979, december 03, 2010, 20:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lynch1979

Ik heb een vraag over het aansluiten van je cd speler.....namelijk analoog of digitaal.
Ik heb jaren mijn cd speler digitaal aangesloten....nu heb ik vandaag het een keer geprobeerd om hem analoog aan te sluiten (naar mijn mening een veel mooier geluid)....maar nu het volgende....
Mijn SR 14 MK2 versterker licht op met het "peak" logo.....ik weet dat ik op ATT kan drukken, maar dan ik het geluid een stuk minder.
Kan het kwaad voor mijn versterker als ik de Peak negeer?
Ik heb een SA-15S2 is de DAC die daarin zit beter dan de DAC in mijn SR 14 MK2.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

JohnWx

Citaat van: lynch1979 op december 03, 2010, 20:32:49
Ik heb een vraag over het aansluiten van je cd speler.....namelijk analoog of digitaal.
Ik heb jaren mijn cd speler digitaal aangesloten....nu heb ik vandaag het een keer geprobeerd om hem analoog aan te sluiten (naar mijn mening een veel mooier geluid)....maar nu het volgende....
Mijn SR 14 MK2 versterker licht op met het "peak" logo.....ik weet dat ik op ATT kan drukken, maar dan ik het geluid een stuk minder.
Kan het kwaad voor mijn versterker als ik de Peak negeer?
Ik heb een SA-15S2 is de DAC die daarin zit beter dan de DAC in mijn SR 14 MK2.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Peak logo zegt mij niets
Om welke cd speler gaat het

kwaliteit van DAC heeft ook met smaak te maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lynch1979

Citaat van: jwx op december 03, 2010, 20:43:40
Peak logo zegt mij niets
Om welke cd speler gaat het

SA-15S2

kwaliteit van DAC heeft ook met smaak te maken

Ik heb geen idee vat voor DAC er in de SR 14 MK2 zit...in de SA-15S2 zit CS4398.

Maar hoe heb jij het zelf aangesloten?
Analoog of Digitaal

lynch1979

Volgens mij doe ik wat fout met "citaat"

Dan maar zo...de cd speler is een SA-15S2

Ik heb geen idee vat voor DAC er in de SR 14 MK2 zit...in de SA-15S2 zit CS4398.

Maar hoe heb jij het zelf aangesloten?
Analoog of Digitaal

JohnWx

Citaat van: lynch1979 op december 03, 2010, 21:06:11
Volgens mij doe ik wat fout met "citaat"

Dan maar zo...de cd speler is een SA-15S2

Ik heb geen idee vat voor DAC er in de SR 14 MK2 zit...in de SA-15S2 zit CS4398.

Maar hoe heb jij het zelf aangesloten?
Analoog of Digitaal

Analoog


type dac zegt ook niet zoveel het is een combinatie van ontwerp voeding componenten erom heen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: lynch1979 op december 03, 2010, 21:06:11
Volgens mij doe ik wat fout met "citaat"

Als je op citaat drukt, zie je de tekst die je citeert in je tekstvak. Je moet met je eigen verhaal onder de laatste  [/quote] gaan staan en dan komt je tekst niet meer in hetzelfde tekstvak.  :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Had vroeger een SR-14 en een DVD-17 (of zoiets) daar was de digitale aansluiting het beste. Zette ik mijn SA-15S1 (prima dac erin) erop dan was de analoge aansluiting het beste (met van den Hul 102). Vooral bij de digitale aansluiting was het belangrijk een goede interlink te gebruiken.

Musicman

Citaat van: jwx op december 03, 2010, 20:43:40

kwaliteit van DAC heeft ook met smaak te maken


Helemaal mee eens....!!!

Er zijn al diverse reviews geweest, mbt dac's.

Ze gaan (enigzins) allemaal anders om met het signaal (=geluid).
Nagenoeg altijd werden deze aangesloten met een cinch (analoog) verbinding.

Zodoende (denk ik) dat dit ook het beste is voor je (sa)cd speler.
Ik heb mijn speler ook op deze manier aangesloten.
(voor mij de meest muzikale...)

Persoonlijk is voor mij XLR de beste, maar dat is niet altijd mogelijk.

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lynch1979

Citaat van: joep op december 04, 2010, 12:12:42
Had vroeger een SR-14 en een DVD-17 (of zoiets) daar was de digitale aansluiting het beste. Zette ik mijn SA-15S1 (prima dac erin) erop dan was de analoge aansluiting het beste (met van den Hul 102). Vooral bij de digitale aansluiting was het belangrijk een goede interlink te gebruiken.

Ik vind zelf de analoge weergave ook het beste....maar dan gaat op mijn SR-14 het Peak lampje aan.
Ik weet dus niet of dat kwaad kan.
De interlink die ik gebruik zijn van Oehlbach.

lynch1979

Citaat van: Musicman op december 04, 2010, 12:30:40

Helemaal mee eens....!!!

Er zijn al diverse reviews geweest, mbt dac's.

Ze gaan (enigzins) allemaal anders om met het signaal (=geluid).
Nagenoeg altijd werden deze aangesloten met een cinch (analoog) verbinding.

Zodoende (denk ik) dat dit ook het beste is voor je (sa)cd speler.
Ik heb mijn speler ook op deze manier aangesloten.
(voor mij de meest muzikale...)

Persoonlijk is voor mij XLR de beste, maar dat is niet altijd mogelijk.

Suc6!!

Zelf vind ik ook de analoge optie de beste....maar ik zit met het probleem dat mijn versterker dan het woord Peak aangeeft...dus ik weet niet of dat kwaad kan.
Ik heb ook al een email naar Marantz zelf gestuurd...afwachten maar

Ik ben er nog niet zo in thuis, maar waar staat XLR voor.

minguel

Citaat van: lynch1979 op december 04, 2010, 16:50:52
Ik vind zelf de analoge weergave ook het beste....maar dan gaat op mijn SR-14 het Peak lampje aan.
Ik weet dus niet of dat kwaad kan.

Volgens mij kan dat geen kwaad. Zoek even op "peak' op dit forum. Is een vaak voorkomend verschijnsel bij Marantz recievers i.c.m. Marantz cd spelers.

Citaat van: lynch1979 op december 04, 2010, 16:56:53
Zelf vind ik ook de analoge optie de beste....maar ik zit met het probleem dat mijn versterker dan het woord Peak aangeeft...dus ik weet niet of dat kwaad kan.
Ik heb ook al een email naar Marantz zelf gestuurd...afwachten maar

Ik ben er nog niet zo in thuis, maar waar staat XLR voor.

Ik weet niet precies waar XLR voor staat, maar is een andere manier van aansluiten. Je hebt analoog, digitaal en XLR. Echter niet elke speler heeft een XLR aansluiting.

Minguel



Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

cz79

Ik heb hetzelfde probleem met mijn SR7500 en SA7001, zodra ik hem op analoog zet (toch echt mooier dan digitaal vindt ik) dan gaat het 'peak' lampje branden, volgens mij komt dit omdat de uitgangsspanning van de SA7001 groter is dan de benodigde ingangsspanning van de SR7500, wat bij mij prima helpt is gewoon de 'Pure direct' modus activeren, muziek klinkt in deze stand ook veel natuurlijker en het probleem met het 'peak' lampje is ook opgelost.


XLR = Gebalanceerde in/uitgangen en de afkorting XLR is als volgt ontstaan: de "X" komt van de naam van de serie, de "Cannon X" serie, de "L" komt van het engels woord "Latch" wat betekend klink (het klik systeem) en de "R" komt van de "Rubber" samenstelling die de contacten omringt samen XLR



Jeroen

Citaat van: lynch1979 op december 04, 2010, 16:50:52
Ik vind zelf de analoge weergave ook het beste....maar dan gaat op mijn SR-14 het Peak lampje aan.
Ik weet dus niet of dat kwaad kan.
De interlink die ik gebruik zijn van Oehlbach.

Je kan het beste source direct (of pure direct) aanzetten daarmee gaat het lampje uit en zet daarmee al onnodige instellingen (video bewerking, 5.1, bass management enz) uit, dit zou een mooier geluid moeten opleveren.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

cz79

Mijn idee, met de 'pure direct' functie heb je mooier geluid en ben je van die 'peak' indicator af.

lekker spelen hiermee en kijken wat je de beste oplossing vindt voor jouw situatie.