Upgraden PM-8006 naar Model 30 of PM-12SE

Gestart door jackflash, december 20, 2023, 09:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Deze versterker is prima doet wat hij moet doen en koper meer erin ? ze moeten wat verzinnen

Als jij het waard vind gewoon doen dit ding versterkt net zoals die PM 8006
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jackflash

Citaat van: JohnWx op december 23, 2023, 13:34:36Deze versterker is prima doet wat hij moet doen en koper meer erin ? ze moeten wat verzinnen

Als jij het waard vind gewoon doen dit ding versterkt net zoals die PM 8006
Toch even benieuwd. Ik merk dat sommige meningen (waaronder deze van jou) hier heel zwart wit zijn. Iets in de trant van 'een versterker doet het of hij doet het niet'. Waar zit 'm dan volgens jou het verschil in tussen een versterker van 500 euro en eentje van 10000 euro? Dat zal toch niet alleen maar marketing zijn? Welke versterker heb jij zelf bijvoorbeeld? En waarom?

jackflash

Citaat van: Nostra op december 23, 2023, 11:50:08Ook even mijn mening hier posten. Zeker in verband met de 703's die je op het oog hebt.

Zie dat je een versterker hebt die dips tot 2ohm zonder 1 probleem kan opvangen.

de KI Ruby zou normaal gezien dit perfect kunnen doen.

Maar langs de andere kant de 703's vind ik persoonlijk weg gegooid geld  frusty  shutup . Voor hetzelfde geld heb je al 804S of zelfs 804D speakers die de 703 zonder 1 probleem wegspelen.

Ik heb de 703's al enkele keren gehoord en ik vind ze tov mijn CDM7 NT's enorm teleurstellend. De prijs is tegenwoordig 3400 euro voor een paar, daar kan ik volgens mij bij lange na geen 804's voor kopen.

Bedankt voor je eerlijke mening. Heb je de nieuwe versie van de 703 (de s3) gehoord of de vorige? De s3 krijgen toch behoorlijke reviews, alleen de bas laat wat na. Dus een goede sub erbij zou dat kunnen aanvullen. Wat waren jouw belangrijkste aanmerkingen op de 703's?

JohnWx

Citaat van: jackflash op december 23, 2023, 18:56:13Toch even benieuwd. Ik merk dat sommige meningen (waaronder deze van jou) hier heel zwart wit zijn. Iets in de trant van 'een versterker doet het of hij doet het niet'. Waar zit 'm dan volgens jou het verschil in tussen een versterker van 500 euro en eentje van 10000 euro? Dat zal toch niet alleen maar marketing zijn? Welke versterker heb jij zelf bijvoorbeeld? En waarom?




Heb zelf een audiozaak gehad met een maat Polaudio

Zelf directeur inkoop/verkoop geweest van Polectro Plaza


Als een versterker goed gebouwd is volgens de norm is het goed


Heb zo vaak mensen op verkeerde been gezet tijdens demo bij audioclubs en dergelijke dat ze dachten dat ze naar een Accuphase luisterde of Siltech bekabeling maar men gewoon naar een oude Quad set 33/303 luisterde met gewoon 2 mm koperkabel van de Gamma

Of dat we zeiden dit is een monitor van een bekend merk en wij hebben de eer om deze te laten demonstreren alleen alle logo's eraf en specs (was een Denon speaker paartje gebouwd door Mission) en men schatte de monitor in op minimaal 1000 euro per paar, was 199 euro setje

Mensen willen horen wat ze willen horen en ook dat word gevoed door "marketing"


Als je op het forum zoekt met een abx test met een Sony versterker van 300 euro t.o.v duurdere versterkers had niemand het goed wat men hoorde

Net als in zoveel hobbies is er voor elke doelgroep een product en het zit in de mens dat men "beter" wil

Waarom heb ik een Intel i7 12th 64Gb 1Tb ssd en een dure Nvidea videokaart ? omdat het kan terwijl ik er niks mee doe in principe, een oude i3 12 jaar oud 16gb en een ssd doet het zelfde nu ik dit opschrijf (heb het niet over gamen)

Of een racefiets afgemonteerd met Shimano 105 of Dura Ace of Campagnolo of Sram gaat er niet harder van

Alleen is het ook wel leuk om in een hobby met gelijk gestemde te praten over audio en over kabeltjes en dempers en zekeringen en speciaal meubel wat beter klinkt ( ja die zijn er die mensen met droge ogen beweren) (het gaat om de muziek maar dat boeit bijna nooit heb ik het idee, men luistert naar apparatuur blijkbaar)

Jij zelf hebt het over B&W 703 omdat het goede reviews heeft ? zal maar net je smaak niet zijn en dan is het slecht


Kan nog heel lang doorgaan maar kijk is op

http://www.breem.nl/Algemeen/Algemeen.htm



Zeer ontnuchterend en hobby kapot makend

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

O ja ik heb ook een mooie klok om mijn pols ipv een Hema maar de tijd blijft hetzelfde

Waarom ?

Vind het mooi denk dat je in die richting moet denken

En het wiel word steeds opnieuw uitgevonden door merken, denk eens na dat men dus voor die nieuwe versterker naar troep hebben zitten luisteren.

Kan zo een setje samenstellen uit de jaren 80/90 wat is nagekeken doet precies het zelfde als een Marantz vandaag de dag

Was vanaf mijn 18de serieus met hifi bezig (ben er nu wel klaar mee om steeds maar het zelfde te verkondigen) en heb generaties die eerst alles hebben gehad en nu zeggen ja ja heb nu een all in one streamer versterker met leuke speakers klinkt prima

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: JohnWx op december 23, 2023, 19:43:04Of een racefiets afgemonteerd met Shimano 105 of Dura Ace of Campagnolo of Sram gaat er niet harder van




Het truukje zit hem in het schoonmaken en smeren. Na elke rit schoonmaken en opnieuw ruim insmeren met een goedkope wax. Mijn vorige set heeft de 18.000 km gehaald. :lol:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: JohnWx op december 23, 2023, 13:34:36Deze versterker is prima doet wat hij moet doen en koper meer erin ? ze moeten wat verzinnen

Als jij het waard vind gewoon doen dit ding versterkt net zoals die PM 8006
Sommige van die versterkers til je je een hernia aan.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op december 23, 2023, 22:25:55Het truukje zit hem in het schoonmaken en smeren. Na elke rit schoonmaken en opnieuw ruim insmeren met een goedkope wax. Mijn vorige set heeft de 18.000 km gehaald. :lol:

 :gp:

Beste behoud is onderhoud


Gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jackflash

Citaat van: JohnWx op december 23, 2023, 19:43:04Heb zelf een audiozaak gehad met een maat Polaudio

Zelf directeur inkoop/verkoop geweest van Polectro Plaza


Als een versterker goed gebouwd is volgens de norm is het goed


Heb zo vaak mensen op verkeerde been gezet tijdens demo bij audioclubs en dergelijke dat ze dachten dat ze naar een Accuphase luisterde of Siltech bekabeling maar men gewoon naar een oude Quad set 33/303 luisterde met gewoon 2 mm koperkabel van de Gamma

Of dat we zeiden dit is een monitor van een bekend merk en wij hebben de eer om deze te laten demonstreren alleen alle logo's eraf en specs (was een Denon speaker paartje gebouwd door Mission) en men schatte de monitor in op minimaal 1000 euro per paar, was 199 euro setje

Mensen willen horen wat ze willen horen en ook dat word gevoed door "marketing"


Als je op het forum zoekt met een abx test met een Sony versterker van 300 euro t.o.v duurdere versterkers had niemand het goed wat men hoorde

Net als in zoveel hobbies is er voor elke doelgroep een product en het zit in de mens dat men "beter" wil

Waarom heb ik een Intel i7 12th 64Gb 1Tb ssd en een dure Nvidea videokaart ? omdat het kan terwijl ik er niks mee doe in principe, een oude i3 12 jaar oud 16gb en een ssd doet het zelfde nu ik dit opschrijf (heb het niet over gamen)

Of een racefiets afgemonteerd met Shimano 105 of Dura Ace of Campagnolo of Sram gaat er niet harder van

Alleen is het ook wel leuk om in een hobby met gelijk gestemde te praten over audio en over kabeltjes en dempers en zekeringen en speciaal meubel wat beter klinkt ( ja die zijn er die mensen met droge ogen beweren) (het gaat om de muziek maar dat boeit bijna nooit heb ik het idee, men luistert naar apparatuur blijkbaar)

Jij zelf hebt het over B&W 703 omdat het goede reviews heeft ? zal maar net je smaak niet zijn en dan is het slecht


Kan nog heel lang doorgaan maar kijk is op

http://www.breem.nl/Algemeen/Algemeen.htm



Zeer ontnuchterend en hobby kapot makend



Bedankt voor je eerlijke verhaal. Ik kan me er voor een groot deel in vinden. Overigens klinkt het inderdaad alsof je helemaal klaar bent met alles wat met hifi te maken heeft. Het lijkt ook alsof je behoorlijk last had van wroeging, toen je bij je job in de audiozaak mensen dingen moest aansmeren waar je niet (helemaal) achter stond (?). Lijkt me niet fijn werken.

Ik hou enorm van blinde tests en denk net als jij dat veel in deze wereld gehypt wordt door marketing. We zijn daar met z'n allen gevoelig voor. Ik noem altijd het voorbeeld van pilseners. Laat de zogenaamde bierkenners blind 5 pilsjes proeven en laat ze er hun favoriete merk uithalen. Dat lukt in minder dan 30% van de gevallen (net iets meer dan de normale toevalskans). Met iets subjectiefs als het luisteren naar audio apparaten, speelt iets vergelijkbaars kan ik me zo voorstellen. Hoewel ik wel denk dat er mensen echt goed getraind kunnen zijn om bepaalde dingen beter te horen dan anderen. En daar wil ik graag op kunnen vertrouwen, vandaar mijn vragen hier op dit forum.
 
Terug naar de audio. Als ik mijn eigen boerenverstand gebruik zou ik zeggen dat het gebruik van betere materialen ook een 'ander' (ik zeg bewust niet 'beter') geluid kunnen produceren. Voorbeeld: een speaker gemaakt van dik eikenhout zal 'voller' of 'warmer' klinken dan een speaker gemaakt van een triplex omhulling. Dan zeg ik niets geks toch? Maar er zijn grenzen en vanaf een bepaalde investering gaat het om miereneukerij. Waar dat punt ligt, zou ik niet weten. Dat is een beetje waar ik naar op zoek ben. Een voorbeeld uit eigen ervaring waar ik er echt ingetuind ben (om Theo Reitsma nog maar eens te quoten). Ik ben vroeger bijvoorbeeld helemaal afgeknapt op dat 'melkpakkensysteem' van Bose. Ik vond dat geweldig mooi uitzien en ik wilde dat wel hebben. Mooie gelikte reclame en inspelen op design, zodat moeders de vrouw het ook mooi vond. Toen zag ik wat filmpjes over hoe die speakers er aan de binnenkant uitzagen. Ik was er in 1x helemaal klaar mee.

Anyway, soms is het ook gewoon leuk om wat geld uit te geven aan je hobby en wil je gewoon eens wat anders. In mijn geval dus andere speakers en evt een andere versterker. Veel van de commentaren in dit topic registreer ik, maar doe ik verder niks mee. Andere dingen vind ik nuttig en ga ik verder mee en bepalen uiteindelijk mede waar ik voor ga kiezen. De 703's ga ik bijv. volgende week beluisteren. Hopelijk is het geen melkpakkenverhaal, want ik vind ze wel heel mooi. Maar ik ga proberen neutraal er naar te luisteren.

PS: ik ben het niet eens met je analogie van de diverse racefiets groepen. Dat is dan weer iets waar ik wél verstand van heb. Schakelen met 105 of met Dura ace is een wereld van verschil. But that's another story. 


JohnWx

Citaat van: jackflash op december 24, 2023, 10:10:05Bedankt voor je eerlijke verhaal. Ik kan me er voor een groot deel in vinden. Overigens klinkt het inderdaad alsof je helemaal klaar bent met alles wat met hifi te maken heeft. Het lijkt ook alsof je behoorlijk last had van wroeging, toen je bij je job in de audiozaak mensen dingen moest aansmeren waar je niet (helemaal) achter stond (?). Lijkt me niet fijn werken.

Ik hou enorm van blinde tests en denk net als jij dat veel in deze wereld gehypt wordt door marketing. We zijn daar met z'n allen gevoelig voor. Ik noem altijd het voorbeeld van pilseners. Laat de zogenaamde bierkenners blind 5 pilsjes proeven en laat ze er hun favoriete merk uithalen. Dat lukt in minder dan 30% van de gevallen (net iets meer dan de normale toevalskans). Met iets subjectiefs als het luisteren naar audio apparaten, speelt iets vergelijkbaars kan ik me zo voorstellen. Hoewel ik wel denk dat er mensen echt goed getraind kunnen zijn om bepaalde dingen beter te horen dan anderen. En daar wil ik graag op kunnen vertrouwen, vandaar mijn vragen hier op dit forum.
 
Terug naar de audio. Als ik mijn eigen boerenverstand gebruik zou ik zeggen dat het gebruik van betere materialen ook een 'ander' (ik zeg bewust niet 'beter') geluid kunnen produceren. Voorbeeld: een speaker gemaakt van dik eikenhout zal 'voller' of 'warmer' klinken dan een speaker gemaakt van een triplex omhulling. Dan zeg ik niets geks toch? Maar er zijn grenzen en vanaf een bepaalde investering gaat het om miereneukerij. Waar dat punt ligt, zou ik niet weten. Dat is een beetje waar ik naar op zoek ben. Een voorbeeld uit eigen ervaring waar ik er echt ingetuind ben (om Theo Reitsma nog maar eens te quoten). Ik ben vroeger bijvoorbeeld helemaal afgeknapt op dat 'melkpakkensysteem' van Bose. Ik vond dat geweldig mooi uitzien en ik wilde dat wel hebben. Mooie gelikte reclame en inspelen op design, zodat moeders de vrouw het ook mooi vond. Toen zag ik wat filmpjes over hoe die speakers er aan de binnenkant uitzagen. Ik was er in 1x helemaal klaar mee.

Anyway, soms is het ook gewoon leuk om wat geld uit te geven aan je hobby en wil je gewoon eens wat anders. In mijn geval dus andere speakers en evt een andere versterker. Veel van de commentaren in dit topic registreer ik, maar doe ik verder niks mee. Andere dingen vind ik nuttig en ga ik verder mee en bepalen uiteindelijk mede waar ik voor ga kiezen. De 703's ga ik bijv. volgende week beluisteren. Hopelijk is het geen melkpakkenverhaal, want ik vind ze wel heel mooi. Maar ik ga proberen neutraal er naar te luisteren.

PS: ik ben het niet eens met je analogie van de diverse racefiets groepen. Dat is dan weer iets waar ik wél verstand van heb. Schakelen met 105 of met Dura ace is een wereld van verschil. But that's another story. 



Speakers helemaal mee eens

Als ex prof wielrenner bij Caja Rural en later bij de 45+ en 50+ masters weer gekoerst en eigen winkel gehad Fietsboetiek Bunnik en geholpen bij Beuker wielersport te Huizen ga je er geen meter harder van rijden

En de kwaliteit van een 105 groep is net zo prettig schakelend als Dure Ace of Ultegra alleen paar gram zwaarder

Heb op veel materiaal gereden

Alleen tijdens een laatste ronde op Sloten op mijn verjaardag te Amsterdam waar alles bijna in Massaspurt eindigt na 90 minuten zwaar gevallen, nek gebroken rug gebroken nekwervel gebroken gezicht moest geplakt worden en een schedelbasis.

Zat wel na 1 week weer op de roller maar nooit meer de oude geworden

Het is podium of jodium nou was door Corona nog wel op Zwift gereden en wat koersjes gewonnen maar de weegschaal heeft gewonnen en alles verkocht ineens gestopt in 2021

 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jackflash

Totaal off topic, maar bedankt voor de foto's. Leuke hobby dat wielrennen ;)
Ik vind het verschil tussen goedkopere Shimano groepen en Ultegra en Dura ace heel goed merkt. Niet zo zeer minder duurzaam, maar het schakelt gewoon soepeler en sneller. Iemand die 1000km per jaar fietst zal dat misschien niet merken, maar als fanatieke recreant (10k per jaar) zijn dat toch significante verschillen. Misschien werkt het ook wel zo met speakers en versterkers.

JohnWx

Citaat van: jackflash op december 24, 2023, 15:18:48Totaal off topic, maar bedankt voor de foto's. Leuke hobby dat wielrennen ;)
Ik vind het verschil tussen goedkopere Shimano groepen en Ultegra en Dura ace heel goed merkt. Niet zo zeer minder duurzaam, maar het schakelt gewoon soepeler en sneller. Iemand die 1000km per jaar fietst zal dat misschien niet merken, maar als fanatieke recreant (10k per jaar) zijn dat toch significante verschillen. Misschien werkt het ook wel zo met speakers en versterkers.

Er zijn ook prof ploegen met mixed sets Ultegra en Dura Ace om dat het soms lekkerder loopt

Met speakers absoluut elk merk type eigen klank kleur een versterker niet is nog nooit aangetoond.

Zou ook raar zijn logisch nadenkend dat een zanger ineens anders zou klinken met een andere versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: jackflash op december 24, 2023, 15:18:48Totaal off topic, maar bedankt voor de foto's. Leuke hobby dat wielrennen ;)
Ik vind het verschil tussen goedkopere Shimano groepen en Ultegra en Dura ace heel goed merkt. Niet zo zeer minder duurzaam, maar het schakelt gewoon soepeler en sneller. Iemand die 1000km per jaar fietst zal dat misschien niet merken, maar als fanatieke recreant (10k per jaar) zijn dat toch significante verschillen. Misschien werkt het ook wel zo met speakers en versterkers.

Kijk maar op YouTube bij GCN blinde schakeltest geen verschil

Of veel rijden een Ultegra cassette ipv Dura Ace net andere vertanding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.