4000 euro rechtvaardigd het verschil tussen de 11S3 serie en de 15S2 LE

Gestart door pollyxx40, september 04, 2012, 19:41:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Citaat van: John Wx op september 11, 2012, 19:42:00
Ken jij 1 merk met slecht voedingen ?

Zet eens een versterker van de kleinste(PM4001 ofzo)  uit een serie naast die van de grootste. Ga dan eens luisteren, niet op hoog volume maar naar de aanslag van instrumenten, de 'attack' van het drumstel, en het laag + het gonzen ervan.

Slechte voedingen zijn in mijn ogen voedingen die telkens stuk gaan. Ik doel echt op voedingen die onderbemeten zijn.

Til bijvoorbeeld eens een PC speakersetje op van 100w en til eens een dikke(echt dure) versterker op die 2x50w levert. Die speakertjes wegen minder ínclusief behuizing en unit.

Maus


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Maus op september 11, 2012, 20:00:39
Zet eens een versterker van de kleinste(PM4001 ofzo)  uit een serie naast die van de grootste. Ga dan eens luisteren, niet op hoog volume maar naar de aanslag van instrumenten, de 'attack' van het drumstel, en het laag + het gonzen ervan.

Slechte voedingen zijn in mijn ogen voedingen die telkens stuk gaan. Ik doel echt op voedingen die onderbemeten zijn.

Til bijvoorbeeld eens een PC speakersetje op van 100w en til eens een dikke(echt dure) versterker op die 2x50w levert. Die speakertjes wegen minder ínclusief behuizing en unit.

ik hoor geen verschil tussen een pm4001 een een 7001 op kamer nivo

de mensen die dat blind kunnen onderscheiden moeten nog opstaan dus ik snap je vergelijk niet

50watt blijft 50watt mits je wel de juiste aanduiding geeft en geen PMPO zoals bij computer speakers dat is appels met peren vergelijken

ik kan ook niet zo een twee bedenken wel merk slechte voedingen maakt omdat ze stuk gaan, het is als het goed ontworpen is altijd goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op september 12, 2012, 00:02:28
Het gaat weer nergens over  :-(

we schijnen weer een nieuwe ontdekking te hebben bij versterkers met de aanslag van een drumstel snap alleen niet wat dat met een voeding te maken heeft, zou dat graag onderbouwend willen horen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

4k verschil tussen versterkers is mooidoenerij maar het staat in het niet als je 4k uitgeeft aan de luidsprekers an sich .

Ik durf een versterker van nog geen 1kg tegen iedere versterker te zetten ongeacht het gewicht cq prijsklasse ,en dat met enkel een blinddoekje voor .

Wie de uitdaging aandurft meld zich maar middels pm .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op september 12, 2012, 00:28:47
4k verschil tussen versterkers is mooidoenerij maar het staat in het niet als je 4k uitgeeft aan de luidsprekers an sich .

Ik durf een versterker van nog geen 1kg tegen iedere versterker te zetten ongeacht het gewicht cq prijsklasse ,en dat met enkel een blinddoekje voor .

Wie de uitdaging aandurft meld zich maar middels pm .

je eerste zin is weer een waarheid waar ik niks tussen kan krijgen  :-)


blinddoekje nog wel respect niet eens een grote  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Gewicht doet er niet altijd toe. Ik heb hier een kleine versterker die beter presteert dan een grote.

Maar wat jullie in principe zeggen is dat alle versterkers hetzelfde klinken. Die vergelijking wil ik best aangaan hoor. Hoeft niet eens blind.

Vergelijk bijvoorbeeld eens een Yamaha met bijvoorbeeld een Marantz.

Maus

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 00:24:28
we schijnen weer een nieuwe ontdekking te hebben bij versterkers met de aanslag van een drumstel snap alleen niet wat dat met een voeding te maken heeft, zou dat graag onderbouwend willen horen

Op het moment dat een kick aangeslagen word is er meteen een beweging. Heb jij een 12inch driver met een laag rendement en berg liters lucht en een kleine versterker, heeft die laatste het vaak gewoon ´te zwaar´ om de speaker net zo snel in beweging te krijgen en hem dus net zo te laten klinken als het instrument.
Wanneer de voeding voldoende reserve heeft en snel genoeg is om de eindtrap van de benodigde stroom te voorzien, gaat dit makkelijker.

Als het vermogen niet uitmaakt, waarom hebben we dan versterkers van 100en watten? Je speelt meestal toch maar met pieken van enkele tot tientallen watts.

Maus

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 00:22:19
ik hoor geen verschil tussen een pm4001 een een 7001 op kamer nivo

de mensen die dat blind kunnen onderscheiden moeten nog opstaan dus ik snap je vergelijk niet

50watt blijft 50watt mits je wel de juiste aanduiding geeft en geen PMPO zoals bij computer speakers dat is appels met peren vergelijken

ik kan ook niet zo een twee bedenken wel merk slechte voedingen maakt omdat ze stuk gaan, het is als het goed ontworpen is altijd goed

Er is meer dan watt. Dempingsfactor, je daar weleens in verdiept? :)

Maus

Ik voeg er nog even aan toe dat ik het allemaal gezellig wil houden en in geen geval probeer iemand de grond in te boren of iets wat daar maar op lijkt. Respect voor ieders manier in deze hobby staat mij hoog ;) :)

JohnWx

Citaat van: Maus op september 12, 2012, 01:45:31
Er is meer dan watt. Dempingsfactor, je daar weleens in verdiept? :)

ja dempingsfactor van 20 of meer is al genoeg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op september 12, 2012, 01:44:13
Op het moment dat een kick aangeslagen word is er meteen een beweging. Heb jij een 12inch driver met een laag rendement en berg liters lucht en een kleine versterker, heeft die laatste het vaak gewoon ´te zwaar´ om de speaker net zo snel in beweging te krijgen en hem dus net zo te laten klinken als het instrument.
Wanneer de voeding voldoende reserve heeft en snel genoeg is om de eindtrap van de benodigde stroom te voorzien, gaat dit makkelijker.

Als het vermogen niet uitmaakt, waarom hebben we dan versterkers van 100en watten? Je speelt meestal toch maar met pieken van enkele tot tientallen watts.

Marketing vooral waarom houden sommige merken het gewoon bij 50 watt ?

Tuurlijk heeft een voeding voldoende reseve voor in een normale woonkamer

Belangrijk zijn:

Frequentie bereik en fase-verschuivingen: 20 Hz tot 20.000 Hz binnen 1 dB vlak, ook bij volle uitsturing.
Vervorming: minder dan 0.1 % over het hele frequentie bereik.
Kanaalscheiding: beter dan 80 dB.
Brom- en ruisvino, en andere rommel: lager dan -100 dBwatt. 
Demping: meer dan 10.
En elk fatsoenlijk merk heeft dat en had dat.



meer info op breem.nl
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op september 12, 2012, 01:45:31
Er is meer dan watt. Dempingsfactor, je daar weleens in verdiept? :)

loop al mee vanaf mijn 20ste heb alles gehad en meegemaakt van inkoop verkoop tot demo's tot avonden bij audioclubs etc. etc.


mensen kunnen/willen dingen horen alleen de zwakste schakel in het hele systeem is de mens (gehoor) zo onbetrouwbaar als het maar kan


Maar wat doet een dempingsfactor van 500 meer dan 1 van 50 ? ben zeer benieuwd en graag onderbouwend en niet ik hoor het aub 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op september 12, 2012, 01:40:22
Gewicht doet er niet altijd toe. Ik heb hier een kleine versterker die beter presteert dan een grote.

Maar wat jullie in principe zeggen is dat alle versterkers hetzelfde klinken. Die vergelijking wil ik best aangaan hoor. Hoeft niet eens blind.

Vergelijk bijvoorbeeld eens een Yamaha met bijvoorbeeld een Marantz.

Daar hoor ik geen verschil tussen mits ze allebei gewoon op flat staan of op direct, en stel dat ze er zouden zijn is ons geheugen te kort omdat te onhouden (aantoonbaar zie google of wiki)

Blind is het meest objectieve worden zelfs beloningen uitgeloofd van 1 miljoen dollar al een aantal jaren maar nog niemand heeft die in zijn knip zitten zegt voor mij genoeg

Maar als mensen het horen prima maar wel graag onderbouwend en dat gebeurt nooit helaas, tis altijd in de trend van ik hoor het toch maar gaan de blind test nooit aan

Veel info over blind testen op hififorum.nl en iedereen valt door de mand terwijl ze thuis voor tonnen hebben staan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.