Welke vintage Marantz stereoversterker is (top)klasse

Gestart door Cobraatje, mei 08, 2012, 23:04:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op mei 11, 2012, 19:24:19
Een setje met preamp zou kunnen , niet duur maar dan heb je pré naar pré boardje naar eindtrap , of cd naar pré boardje naar eindtrap .

Dan zit je altijd naar preboardje te luisteren , is dus niet 100% marantz . :evil:

Of zonder pré amp maar wel volume control gebruiken van het boardje .
maar dan komt er meer bij kijken , je moet wel weten wat voor waarde je potmeter heeft , die moet op zo'een boardje wel hetzelfde zijn .

Daar ben ik mee bezig om een remote te maken voor mijn 4300 , met behoud van originelen pré en eindtrap .
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=16097
Met fader en als het even kan met ab draadloos .

Die van 300dollar is wel een hele mooie , prijzig maar zo mooi kan ik m niet maken .

godallemachtig man, ik heb t gelezen. waar begin je aan.. Ik zou gillend gek worden.  :-o

bas focal marantz

Het is simpeler dan ik dacht , niet dat ik alles snap maar intussen weet ik wel wat ik nodig heb en hoe ik het moet aansluiten .

Ik zit alleen met de vraag , remote met draad of met ab .
Beide hebben voor MIJ voordelen en nadelen .


fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op mei 11, 2012, 19:45:04
Het is simpeler dan ik dacht , niet dat ik alles snap maar intussen weet ik wel wat ik nodig heb en hoe ik het moet aansluiten .

Ik zit alleen met de vraag , remote met draad of met ab .
Beide hebben voor MIJ voordelen en nadelen .
Als je het voor elkaar hebt, hou je me dan op de hoogte? Dit groeit boven mn technische pet. vandaar.  :wink:

fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op mei 11, 2012, 19:45:04
Het is simpeler dan ik dacht

Heb je dit al eens gezien? http://www.youtube.com/watch?v=P-VqL7AyXtU&feature=related
Hoe de F**k heeft ie de selector schakelaar en de drukknoppen gemotoriseerd?!?
Ik zou bijna gaan denken dat dit een hoax is.  :-o

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredastaire2

Citaat van: SB_Marantz op mei 12, 2012, 10:33:40
Nanotechnologie  :schater:
supergeleiding dmv titaniumlegering?
Nu nog een manier vinden om er een Wii remote van Nintendo op aan te sluten. Iemand ideëen?  :-D

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bas focal marantz

Super gaaf , de potmeters met of zonder motertje daarop kan gewoon de marantz knop op worden gezet .
Ergens het oogje monteren , voeding zat te vinden in het apparaat , en het print boardje kan je in de marantz ook wel kwijt .

Maar , de grote MAAR , nu is ie niet meer origineel  nonono
Bij een top model die je voor je zelf houd zou je het kunnen doen  pompom , mits je een beetje verstand hebt ervan .

En waar ik bang voor ben is met hoogrendements speakers dat je volume motortje te snel draait , handmatig veel nauwkeuriger te doseren  .
Maar dat kan je oplossen met een boardje met chip volume control , stapjes van 0,5 db kan je dan maken .



fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op mei 12, 2012, 13:00:48
nu is ie niet meer origineel  nonono

inderdaad.  :wink: en origineel willen we m allemaal houden, niet?

NICOR


Cobraatje

Citaat van: NICOR op mei 12, 2012, 15:37:11
En hoe was je luistersessie? :schater:
Ik heb gekozen voor optie 2. De verkoper moest vlak bij mij in de buurt op verjaardagsvisite en is daarna bij mij thuis langs geweest. De PM16 staat terwijl ik dit typ te spelen, heel anders fraaier geluid, dan de Denon PMA 1315R.

fredastaire2

#116
hm... een PM16. Well, ik hoop dat je er net zoveel (en lang...) plezier aan zult hebben als een in mijn ogen "echte" marantz. maarja.. ik snap het wel, als je per sé een zwarte wil hebben wordt de spoeling dun.

veel muziekplezier!  :-D

edit// typo verwijderd.  violent1

bas focal marantz

Citaat van: Cobraatje op mei 12, 2012, 16:37:35
Ik heb gekozen voor optie 2. De verkoper moest vlak bij mij in de buurt op verjaardagsvisite en is daarna bij mij thuis langs geweest. De PM16 staat terwijl ik dit typ te spelen, heel anders fraaier geluid, dan de Denon PMA 1315R.
Dus de koop is rond .

gefeliciteerd.

Cobraatje

Thx  :lol: Idd een zwarte en met afstandbediening is bijna onmogelijk.
Ik kan het niet nalaten om nog steeds naar de 2238B die te koop staat te kijken. Hoewel ik weet dat die en nagekeken moet worden en er een oplossing voor een afstandsbediening moet komen.
De PM16 heeft een mooi plaatsje in mijn rack gekregen. Nu na de Proceed Amp 5 mijn zwaarste apparaat.