Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

#1185
hello Zonder dollen Chris, je hebt nu al een set die er wezen mag, waarschijnlijk één die mee kan komen met de besten op dit forum.
Wendy en jij, hartelijk bedankt voor de geweldige gastvrijheid: helemaal top!
Jrm, bedankt voor de vlekkeloze transfer van Station Heemstede/Aerdenhout naar de residentie van Chris en vice versa.
Chris en Marcel, mijn excuses voor het mogelijke gelolliestok van mijn zijde. violent1
Tot zover het officiële deel van dit verslag. :-D

Om klokslag 16:00 kon ik bij jrm in zijn auto (voiture c.q. bolide) plaatsnemen voor een rit naar één van de steden in de flevopolders. Na ongeveer 45 minuten waren wij op de plaats van bestemming, cz79's residentie. Bij aankomst stond de voordeur al gastvrij open en Wendy was degene die ons binnenliet en verwelkomde met een drankje.
Algauw konden wij aan tafel voor een overheerlijke (homemade) pannekoekenmaaltijd.
Na de maaltijd palaverde Chris, jrm en ondergetekende nog even verder terwijl mevrouw cz van haar dagelijkse portie huizelijk en relatieleed via GTST genoot.
Daarna gingen alle audiofiele en muzikale remmen los. O.a. Barok (Bach), Yello, Kate Bush, Hans Theesink en K'eb Mo kwamen o.a. voorbij - "Hier geen streaming, hier draait men muziek". De Meridiaan 500 (loopwerk) en 566 (DAC) vertolkte samen met de Thule v.v., de klasse D monoblokjes en de Avatars de muziek op sublieme wijze. Kernbegrippen om deze set te karakteriseren zijn neutraal, droog, controle, 'stagedepth' en een prettig soort "heesheid" (vervorming). Behalve Kate Bush' 'The Kick Inside' kon niet verhullen dat zij belabbert is opgenomen en gemixt.
Om 22:30 namen jrm en ik voorlopig afscheid van Chris, maar niet zonder terug te kijken op deze zeer geslaagde mini M&G. hello :-)


byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Leuk verhaal Cor!

Nee voorlopig geen upgrades( :-D), maar iik zie JRM met enige regelmaat dus vandaar dat ik zei 'tot snel!'

jrm

Ook van mijn kant, wil ik CZ en eega van harte bedanken voor de gastvrijheid.

De set vergelijken met mijn ervaring vam enige tijd geleden is niet te doen, maar toen was ik al opgetogen mbt de Avalons, maar gisteren werd ik weer gegrepen door hun muzikaliteit.

Deze set is in mijn ogen nu helemaal op elkaar afgestemd en wat mij betreft kan of kon deze ook zo maar bij mij staan. Het geluidsbeeld wat deze set neerzet, daar hou ik wel van.

CZ geniet van je set en succes met het verdere fine tunen (als dat nog gaat met redelijke prijzen).

cz79

Citaat van: jrm op april 11, 2013, 15:28:06
CZ geniet van je set en succes met het verdere fine tunen (als dat nog gaat met redelijke prijzen).

Je kent me toch?  :-D

Nogmaals ik vond het erg gezellig en leuk dat jullie er waren. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft

Cornelis1921

#1189
Oja Chris, nog wel bedankt voor de CDs. notworthy Ik heb er nog geen één kunnen beluisteren daar ik bij maatje John logeer op dit moment.

En eigenlijk nog belangrijker: @jrm, heel veel sterkte! M.n. voor morgen.

Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ja idd, goeie! Heel veel sterkte en succes en ik hoop van harte op een goede afloop

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op april 11, 2013, 19:06:08
Oja Chris, nog wel bedankt voor de CDs. notworthy Ik heb er nog geen één kunnen beluisteren daar ik bij maatje John logeer op dit moment.

En eigenlijk nog belangrijker: @jrm, heel veel sterkte! M.n. voor morgen.

Groetjes, Cor.
:no: :no:, bedankt, maar ben net thuis uit het ziekenhuis, vanaf 15:30 uur, schoonpapa ligt op den IC  :|

cz79


joep

Beterschap met je schoonpa. Gaat allemaal wel goed komen.

Whisper.nl

Citaat van: jrm op april 12, 2013, 21:49:59
:no: :no:, bedankt, maar ben net thuis uit het ziekenhuis, vanaf 15:30 uur, schoonpapa ligt op den IC  :|

Sterkte JRM

Groet Whisper

Sorry CZ79
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik had de MIT Avt1 nog niet zo lang maar ik kon hem voor een mooie prijs inruilen tegen een andere MIT (maatje tuinslang met kastjes):

MIT Shotgun S3  hello hello hello


xander32

... wat een onrust hiero, wekelijkse kabel wissels :roll:.

Zien er wel indrukwekkend uit, al wil dat voorts weer helemaal niets zeggen.

xander32

Citaat van: xander32 op april 25, 2013, 22:20:55
... wat een onrust hiero, wekelijkse kabel wissels :roll:.

Zien er wel indrukwekkend uit, al wil dat voorts weer helemaal niets zeggen.
... Niet helemaal een passende reactie, excuse moi redface.


Maar je hebt er een prachtset staan en dan begrijp ik al dat gewissel niet ...

cz79

NP  :-D

Zeker mooie kabel, soms gaan de dingen niet zoals je ze verwacht, ik koop een kabel krijg daar inruil meer voor terug en met het egeld wat ik overhou van de JvG kabel heb ik deze kabel kunnen kopen. De voorloper van deze kabel wilde ik al maar nu wendde deze kabel zich aan

cz79

Stel ik heb een mooie kabel voor 100 gekocht en er wordt dan 200 voor geboden en dat een keer of drie á vier de afglopen weken, tja dan zijn de financiën wat dat betreft zeer geschikt om een kabel te kopen die ik in eerste instantie wilde maar het geld niet voor had...simpel.

De rest is al geupgrade en dat betreft vaak duurdere apparatuur, kabels zijn gewoon makkelijk