Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

En nog uit esthetisch oogpunt voor onder de Meridian DAC/Transport combi:

Xindak VT5

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op februari 27, 2013, 21:18:54
En nog uit esthetisch oogpunt voor onder de Meridian DAC/Transport combi:

Xindak VT5

nice, lijken op die van W&M die onder m'n cd speler zitten.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 27, 2013, 21:40:58
nice, lijken op die van W&M die onder m'n cd speler zitten.

Groet Whisper  byebye

zelfde bos geweest  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


cz79

Lijken ze inderdaad op, maar zit net even wat anders is elkaar volgens mij

cz79


Zoldar

lekker tweaken.  :yes:

maakt dat nu wat uit? ik heb met soundcare voetjes gespeeld en zero effect gehoord.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 27, 2013, 22:49:35
lekker tweaken.  :yes:

maakt dat nu wat uit? ik heb met soundcare voetjes gespeeld en zero effect gehoord.

is het Z effect zelfde als  :wav:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

#1073
Citaat van: Zoldar op februari 27, 2013, 22:49:35
lekker tweaken.  :yes:

maakt dat nu wat uit? ik heb met soundcare voetjes gespeeld en zero effect gehoord.
Nee puur esthetisch, ik heb ondertussen wel een paar spikes (originele Avalon/Ampex) onder de Avalons en dat geeft wel verschil t.o.v. de Soundcares, ik zal er morgen nog eens aandacht aan besteden, maar het geluid lijkt iets losser te komen.


Cornelis1921

 :-) :-) :-) Al is en blijft het een hobby, men kunt er heel erg ver in gaan... Oh hobby horse, don't rock my bankaccount too much... :-D  ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

En nu ook de Synergistic Research beluisterd tegen de MIT, wel verschgil maar in dezelfde gradatie als met de Nordost, het is maar en klein beetje verschil, MIT = Ruimtelijker (alsof de Avalons dat nodig hebben :-D) en de SR XLR kabel = wat directer en een klein beetje 'vlakker'.

Ik heb ook de MIT 330 XLR versie kunnen lenen van Fritz en deze heb ik ook vergeleken met de RCA variant (weliswaar de S3 plus series, dus niet helemaal hetzelfde) en dat verschil is zo klein dat zelfs ik niet zou durven beweren dat er uberhaupt verschil is.

Ik slaap er nog een nachtje over, want als ik de MIT verkoop hou ik leuk geld over voor CD's en andere snuisterijen en hou ik de Synergistic Research XLR, beide overigens erg mooie kabels en het verschil zit hem voornamelijk in de ruimtelijke weergave en de smaak van de luisteraar, waren met twee man gisteren en zeiden wel allebei dat het verschil zo klein was dat al je je best doet je wel verschil kunt horen maar marginaal.....

jrm

 :-D

Leuke hobby zo, maar Chris even iets anders, je geniet toch wel van je muziek?
Zoals je nu met de kabels bezig bent, wordt het dan niet te 'klinisch' en te technisch?


cz79

Jezeker wordt dat te technisch, maar nu weet ik dat de verschillen erg klein zijn en kan ik wellicht mooie muziek gaan kopen met het geld van de MIT (als ik hem verkoop)  :-D

Ik wil gewoon een wel beluisterde beslissing maken voordat ik een definitieve kabel er tussen hang

jrm

 :-D

Wat is je definitie van definitief?  :schater:

thepioneer

Mag ik ook twijfelen of de Thule wel gebalanceerd gebouwd is. Zit er niet een printje in ( net als mijn oude vincent's en zoveel andere componenten ) die het gewoon mogelijk maakt om een xlr kabel te gebruiken in de set.

Als je tussen rca en xlr met dezelfde kabels geen verschil hoort, zit er iets niet goed volgens mij. Bij mij zijn de verschillen duidelijk hoorbaar tussen verschillende kabels, laat staan tussen rca en xlr.

Vreemd
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550