Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik heb ook wel gemerkt dat de ene set gevoeliger is voor een kabel als de andere set. Denk dat het niet alleen met de "prijs / klasse" te maken heeft maar gewoon de hele set. De ene combi geeft meer weer als de andere combi.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Is ook weer waar, maar de DNM kabel hiervoor gaf een heel ander beeld dan de MIT en wellicht had ik teveel hoop op de Nordost en blijft dat een beetje uit, maakt niet uit scheelt me weer geld (als het luisteren komende week dat uitwijst.

Cornelis1921

#992
Citaat van: cz79 op februari 18, 2013, 21:33:41
Is ook weer waar, maar de DNM kabel hiervoor gaf een heel ander beeld dan de MIT en wellicht had ik teveel hoop op de Nordost en blijft dat een beetje uit, maakt niet uit scheelt me weer geld (als het luisteren komende week dat uitwijst.
Het natuurlijk altijd ook een momentopname geweest zijn Chris. Wat al eerder gesteld is, hoe hoger de kwaliteit der componenten , hoe kleiner en moeilijker waarneembaar de verschillen. Ben zelf een "non-believer", maar dat zegt niets want het is nu eenmaal de praktijk in elk aspect van de (consumenten)electronica. I.i.g. succes en nog veel plezier: het is maar een hobby... Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ik heb ze twee weken naast elkaar gedraaid dus meer dan een momentopname, maar goed we blijven hobby'en :-D

Marantz 81

Gewoon lekker luisteren naar het verschil tussen de kabels en dat kan een groot verschil maken ,hoor je geen verschil ben je snel klaar

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op februari 19, 2013, 06:38:09
Ik heb ze twee weken naast elkaar gedraaid dus meer dan een momentopname, maar goed we blijven hobby'en :-D
...binnen de 7 seconden gebleven met verwisselen... ;-) (Is niet mijn idee... :no:)
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79


xander32

Citaat van: Cornelis1921 op februari 19, 2013, 01:53:21
Het natuurlijk altijd ook een momentopname geweest zijn Chris. Wat al eerder gesteld is, hoe hoger de kwaliteit der componenten , hoe kleiner en moeilijker waarneembaar de verschillen. Ben zelf een "non-believer", maar dat zegt niets want het is nu eenmaal de praktijk in elk aspect van de (consumenten)electronica. I.i.g. succes en nog veel plezier: het is maar een hobby... Gr. Cor.
... Mijn ervaring is juist omgekeerd Cor; hoe beter de componenten, hoe groter de verschillen tussen kabels uitvielen ...
Maar " groot" i.c.m. kabels, die ervaring ken ik ook niet. Wel verschillen, maar die betreffen nuanceverschillen. Een "groot verschil" ken ik alleen bij vergelijkingen tussen speakers, versterking of bronnen.

cz79

"Groot" moet je denk ik ook in perspectief zien, maar dat er verschillen zijn tussen diverse kabels dat heb ik al meer dan eens ervaren.

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op februari 20, 2013, 06:45:24
:-o ???
Ik doelde op de beroemde 7 seconden (of beruchte zo je wilt) w.b. het auditieve geheugentermijn bij de mens.
John Wx placht hier altijd mee te schermen. Of hij gelijk heeft weet ik niet. Vind dat oook niet belangrijk. De wetenschap (ook in deze) kan ons hier ook net zo goed op het verkeerde been zetten of al reeds gezet hebben. So believe it or not, it's no big deal.
Gr. Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 20, 2013, 10:54:06
Ik doelde op de beroemde 7 seconden (of beruchte zo je wilt) w.b. het auditieve geheugentermijn bij de mens.
John Wx placht hier altijd mee te schermen. Of hij gelijk heeft weet ik niet. Vind dat oook niet belangrijk. De wetenschap (ook in deze) kan ons hier ook net zo goed op het verkeerde been zetten of al reeds gezet hebben. So believe it or not, it's no big deal.
Gr. Cor

nee het is echt waar Cor sla de geschiedenis van de hersenen er maar op na, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn, na die 7 sec. gaat het al naar een ander level in ons brein maar als je maar 1 level heb  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

hoe zit het dan met mensen die een week lang 2 kabels/versterkers/ vergelijkt en consistent tot dezelfde verschillen komen?

als je na 7 sec zomaar alles weer vergeten bent zou je dus elke keer - ad random - een andere ervaring hebben, niet?

je zou geen biefstuk van een boterham onderscheiden. of geld die 7 sec geheeugen alleen voor het gehoor?

zo ja, waarom herken ik dan een porsche van 1 km afstand op de nurbrurging en vergis ik me niet? je mag dit turven als je wil. een zes cilinder haal ik eruit. een dikke V8 ook.

de stem van mijn dochter vergeet ik ook niet na 7 sec.

en het geluid van een stereo set ook niet, als er verschil door mij is waar te nemen, vertrouw ik daar op. zeker als ik daarna verschillen meet in response met een microfoon.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

#1002
Ik ga vanavond bij Chris er binnen 5 seconden HLP achter proberen te komen of er een hoorbaar verschil is waar te nemen.  violent1

Zoldar

mijn vrouw is het overigens met je eens john. als ze mij iets verteld en na 7 sec vraagt of ik heb heb opgeslagen moet haar vaak teleurstellen.

en gisteren tijdens een diner vertelde ze me een leuke anecdote en toen ik even ergens anders op lette dacht ik dat pavarotti tegen mij aan het praten was. het was een blind date.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Meestal ben ik binnen 2 seconden al weer vergeten wat mijn vrouw heeft gezegd  :-D