Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Ja dat klopt maar het plaatje lijkt even niet te kloppen, ik heb ook heel veel gedoe gehad met de luidsprekerkabels (aansluitingen op de Avalon zijn niet echt gemiddeld), de Avalons zijn idd veel zachter en smoother, maar er is iets met de plaatsing en diepte wat ik dus niet had.

Zal ook wel aan de akoestiek liggen maar gisteren had ik dat even terug toe ik aan het stoeien was met koperkabel, vandaar mijn verwondering.
Ik wil ze ook eigenlijk nog iets verder plaatsen maar dat laat de huiidge kabel niet toe.

Mijn neef komt maandag, als we dan samen even gaan testen en luisteren, wellicht komen we er dan uit.

lo

Succes met stoeien iig. D'r moet natuurlijk ultieme bevrediging gaan volgen... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bramdg

Heel mooie kast - meubel  :kwijl: ...strak en toch levendig  :yes:

de luidsprekers staan er perfect bij en klinken zeker ook zo  pompom  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

Citaat van: lo op augustus 15, 2012, 21:13:32
Ai ai ai, onrust....... niet goed.... :no:
... draai lang genoeg mee om te weten dat onrust nooit een goed teken betreft :no:. Hoe goed de set dan ook is of hoeveel beter die het ook doet dan de voorgaande, onrust = onrust en is niet goed. (ik herken de onrust van een audiofiel :wink:).


cz79

Ik heb enkel even obertuiging nodig en ik vindt het erg moeilijk om met de luidsprekers te stoeien,in mijn eentje.
20x op en neer om wat te draaien en te schuiven en het wordt steeds moeilijker om nog wat verschil waar te nemen dus wellicht maandag met zijn tweeën dat we er prima uitkomen.

Ik kan by the way wel 2x3m DNM biwire proberen, en dat kost me niets pompom

xander32

Citaat van: cz79 op augustus 15, 2012, 21:56:17
Ik heb enkel even obertuiging nodig en ik vindt het erg moeilijk om met de luidsprekers te stoeien,in mijn eentje.
20x op en neer om wat te draaien en te schuiven en het wordt steeds moeilijker om nog wat verschil waar te nemen dus wellicht maandag met zijn tweeën dat we er prima uitkomen.

Ik kan by the way wel 2x3m DNM biwire proberen, en dat kost me niets pompom
... als je nog maar weinig verschil kan waarnemen bij verschuiving staan ze waarschijnlijk al redelijk goed hoor  :yes:.

jowa



Wat late reactie, was een weekendje weg en zelf bezig met m'n nieuwe set-up :-)
Schitterend geworden zo, echt prachtig  :yes:

Lees dat je nog aan het schuiven ben. Rustig de tijd voor nemen en dan niet ook gelijk met kabels aan de gang gaan. Anders weet je zo niet of het door het schuiven of door de kabel komt.

Anyway, prachtige set zo en ben wel weer in voor een M&G (yep, die van mij moet ook nog een keer. Even bij de vrouw in de week leggen  :-D)

cz79

25 augustus is er een M&G bij mij thuis, ik kan bast nog wel een plekje reserveren voor je (ondanks dat het druk wordt).
Je hebt ook gelijk, ik wacht het maandag af dan zijn we met zijn tweeën en is het makkelijker voor mij  :-D ik blijf dan gewoon zitten en mijn neef gaat schuiven, eerst in de breedte (naar elkaar toe of van elkaar af) en dan pas het indraaien (heel klein beetje is misschien nodig maar recht naar voren doet de Avalon al meer dan prima werk, staat ook in de manual max 5 graden indraaien).

jowa

De 25ste ga ik niet redden  :no:
We PM-en wel een keer.

BTW, las dat je tegenwoordig in de buurt werkt. Mocht je een keer zin en tijd hebben op vrijdag, drop even een PM.

cz79

Amersfoort, toch? Ik werk bij Reitsma, dat is naast het Schipper Bosch gebouw aan de maanlander/satelliet.
Lijkt me altijd gezellig om even langs te komen, of bedoelde je bij mij?...Kan natuurlijk ook.

Geen probleem, Amersfoort-Almere = 30 min.

lo

Rust creëeren voor jezelf Chris. Mijn ervaring is dat je een bepaalde "set-up" een tijdje moet laten staan en daarna een volgende positie ook weer een tijdje (zeg een week). En idd ook niet meerdere dingen, zoals met kabels, tegelijk doen. Mbt schuiven met je speakers zou ik eerst "grote" stappen maken om te bezien of dit wezenlijk verschil oplevert (bijv meer dan 10 of 20cm verschuiven) als je dan een plaats met "verbetering" hebt gevonden dan gaan fine tunen, kleine stapjes dus. Nogmaals rust.... succes!

PS wil ook nog een keertje bij je komen luisteren maar dat spreken we nog wel een keer af.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Ja zeker, je hebt ook helemaal gelijk. Alleen was het in de vorige situatie met één avond schuiven al perfect.
Plaatsing goed, diepte goed alles goed, maar nu kost het me meer tijd en dat vindt ik vervelend en vreemd.

Maar goed toen waren we ook met zijn tweeën en dat scheelt een hele hoop, want dan kan ik blijven zitten en direct luisteren wat er gebeurt. Dus maandag gaan we het even rustig bekijken en dan zien we wel waar we uitkomen.

Marvin

Ben weken bezig geweest om die krengen hier een beetje te laten klinken.
Plaats tot achter en zijwand is vrij beperkt evengoed toch naar voren en achteren kunnen schuiven.
Maar veel draaien op de plaats,verschillende hoogte, baspoorten boven of onder, naar voren gekanteld, achterover. Enz, enz.

En dan gebruik ik niet eens andere touwtjes, dan moet je vast en zeker helemaal gestoord worden.

Helemaal met Leo eens, laat staan die rommel en probeer gewoon even te genieten.
Geluid went...


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Citaat van: marvin op augustus 15, 2012, 23:35:01
...Helemaal met Leo eens, laat staan die rommel en probeer gewoon even te genieten.
Geluid went...


:yes:

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden