Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Oh ja en ze halen de frequenties (volgens de specs) niet in het gebied waar mijn piek zit.

Maar nogmaals het is niet om de bas want dat heb ik al aardig opgevangen.

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 05, 2012, 09:53:09
Oh ja en ze halen de frequenties (volgens de specs) niet in het gebied waar mijn piek zit.

Maar nogmaals het is niet om de bas want dat heb ik al aardig opgevangen.

er is maar 1 piek en die plaasten we pas na 5 december  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Dat benne mooie spiekers, Chris! hello :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Vindt ik ook, en of ze ook zo klinken weet ik met een paar uur. pompom

lo

succes, en we zijn benieuwd naar de uitslag.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Krijgen jullie als eerste te weten na mijn vrouw en ik :-D

xander32

Citaat van: cz79 op juli 05, 2012, 19:32:57
Krijgen jullie als eerste te weten na mijn vrouw en ik :-D
Deal pompom.

Whisper.nl

@#$%#$%##@ wat een mooi speakers  :kwijl:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

En zo klinken ze ook, ze blijven voorlopig even staan om toch wat langer te luisteren, vooral de stage en ruimtelijke afbeelding zijn geweldig en ook stemmen komen er beter uit dan de PMC, de PMC heeft echter meer fundament (vooral in het laag  :angel:) maar het lijkt erop dat ik op de oude zitplek geen nekel last heb van bas (met de Avalons) terwijl ze toch wel echt diep gaan (Circle Percussion test).

Ik ga nog een paar avonden luisteren voordat ik een besluit neem.....Of niet natuurlijk  :-D

lo

Onbeslist tot nu toe dus. Have fun met het vervolg.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 stupid HB :-) :yes: Have fun! Greetz, Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ik wil dit keer niet over één nacht ijs gaan, en dus blijven ze nog even staan om langer te luisteren

xander32

Citaat van: cz79 op juli 05, 2012, 23:10:21
En zo klinken ze ook, ze blijven voorlopig even staan om toch wat langer te luisteren, vooral de stage en ruimtelijke afbeelding zijn geweldig en ook stemmen komen er beter uit dan de PMC, de PMC heeft echter meer fundament (vooral in het laag  :angel:) maar het lijkt erop dat ik op de oude zitplek geen nekel last heb van bas (met de Avalons) terwijl ze toch wel echt diep gaan (Circle Percussion test).

Ik ga nog een paar avonden luisteren voordat ik een besluit neem.....Of niet natuurlijk  :-D
Bass welke diep en droog is maar niet opvalt t.o.v. de rest is goede bass :wink:. In een direct vergelijk met een speaker welke "meer fundament" heeft lijkt de bass dan in eerste instantie "minder", dat klopt dan vaak wel; minder betreft diens aanwezigheid maar niet betreft diens kwaliteit.

Goede vooruitzichten Chris!

cz79

De Avalons zijn ook echt een stuk transparanter, waar de PMC staan als een huis (het geluid dan) zijn de Avalons luchtiger