Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Ik had al uitgezocht (ooit eerder) of ik wat de Anti Mode had, maar tot voor kort niets, de nieuwe doet het wel in mijn set (ben ik van overtuigd) maar het prijsplaatje zint me nog niet helemaal en ik ben benieuwd naar de uitwerking ervan, ik heb eerder een aantal parametrisch EQ's geporbeerd (behringer PEQ/DEQ/DSP) maar dat verkrachtte (muzikaal gezien) mijn hele geluid, dus...

Vooralsnog werkt dit goed, en ik ga rustig luisteren.

In de vorige situatie was het meer dan goed genoeg, maar de drang om het nog weer iets beter te krijgen, blijft

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 16, 2012, 13:38:34
Ik had al uitgezocht (ooit eerder) of ik wat de Anti Mode had, maar tot voor kort niets, de nieuwe doet het wel in mijn set (ben ik van overtuigd) maar het prijsplaatje zint me nog niet helemaal en ik ben benieuwd naar de uitwerking ervan, ik heb eerder een aantal parametrisch EQ's geporbeerd (behringer PEQ/DEQ/DSP) maar dat verkrachtte (muzikaal gezien) mijn hele geluid, dus...

Vooralsnog werkt dit goed, en ik ga rustig luisteren.

In de vorige situatie was het meer dan goed genoeg, maar de drang om het nog weer iets beter te krijgen, blijft

lekker pielen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

En dat is precies waar een hobby (ook) voor bedoeld is, maar als Perfect Audio een keer in de buurt is dan hou ik me aanbevolen voor een demo met die nieuwe Anti Mode hello

Perfect_audio

Citaat van: cz79 op mei 16, 2012, 16:32:01
En dat is precies waar een hobby (ook) voor bedoeld is, maar als Perfect Audio een keer in de buurt is dan hou ik me aanbevolen voor een demo met die nieuwe Anti Mode hello

Waar is dat (ongeveer)?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

cz79


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


drees62

Citaat van: cz79 op mei 16, 2012, 13:38:34
Ik had al uitgezocht (ooit eerder) of ik wat de Anti Mode had, maar tot voor kort niets, de nieuwe doet het wel in mijn set (ben ik van overtuigd) maar het prijsplaatje zint me nog niet helemaal en ik ben benieuwd naar de uitwerking ervan, ik heb eerder een aantal parametrisch EQ's geporbeerd (behringer PEQ/DEQ/DSP) maar dat verkrachtte (muzikaal gezien) mijn hele geluid, dus...

Vooralsnog werkt dit goed, en ik ga rustig luisteren.

In de vorige situatie was het meer dan goed genoeg, maar de drang om het nog weer iets beter te krijgen, blijft

Toch niet tevreden? Of is dat niet jou sub op MP

cz79

Goed gezien.

Veel geprobeerd maar de uitkomst is niet helemaal wat ik wil.
Piek op 33Hz krijg ik wel weggepoetst, maar de 40-65Hz band dipt dan met een gemiddelde van 20dB, ik ben daaropvolgend toch weer aan het schuiven geweest met de luidsprekers en zitplek en toch weer winst weten te behalen.

Paar nadelen van de sub:

1 beperkte plaatsingsmogelijkheid, kinderen en woonkamer :-(
2 Piek op 33Hz weg (enkel die freuentie, niet 32 en niet 34Hz) rest ook omlaag

Mijn vrouw heeft me geholpen en vond direct dat het met sub, minder klonk. Alleen een testtoon van een minuut op 33Hz geeft nog wel een best geluid, maar weining muziek waar één enkele frequentie zo lang te horen is, zelfs met de Dynamic Experience 2 (track 14) blijft de bas mooi...mooier dan met sub.

De verandereing (klein, echt centimeter werk) heeft wel wat goeds gedaan, want de bas is minder hoorbaar op de zitplek (piek en omliggende gebieden) terwijl mijn stage en diepte zijn toegenomen, dus probleem vooralsnog getackeld en ik ben tevreden (ben benieuwd voor hoe lang? :evil:)

Leuk om met de sub gestoeid te hebben en leuk om met deze materie bezig te zijn, nu proberen hem voor een goede prijs te verkopen en dan koop ik er lekker een paar CD's van.

OOh ja vandaag even een brandwerende binnendeur ophalen voor in de woonkamer, dan kan ik harder mzuiek draaien terwijl boven iedereen ligt te slapen :-D Nu zit er een gewone boarddeur in en dat werkt als één grote klankkast (wellicht dat dat ook wat doet met het geluidin de woonkamer).

xander32

Citaat van: cz79 op mei 20, 2012, 07:35:45
Goed gezien.

Veel geprobeerd maar de uitkomst is niet helemaal wat ik wil.
Piek op 33Hz krijg ik wel weggepoetst, maar de 40-65Hz band dipt dan met een gemiddelde van 20dB, ik ben daaropvolgend toch weer aan het schuiven geweest met de luidsprekers en zitplek en toch weer winst weten te behalen.

Paar nadelen van de sub:

1 beperkte plaatsingsmogelijkheid, kinderen en woonkamer :-(
2 Piek op 33Hz weg (enkel die freuentie, niet 32 en niet 34Hz) rest ook omlaag

Mijn vrouw heeft me geholpen en vond direct dat het met sub, minder klonk. Alleen een testtoon van een minuut op 33Hz geeft nog wel een best geluid, maar weining muziek waar één enkele frequentie zo lang te horen is, zelfs met de Dynamic Experience 2 (track 14) blijft de bas mooi...mooier dan met sub.

De verandereing (klein, echt centimeter werk) heeft wel wat goeds gedaan, want de bas is minder hoorbaar op de zitplek (piek en omliggende gebieden) terwijl mijn stage en diepte zijn toegenomen, dus probleem vooralsnog getackeld en ik ben tevreden (ben benieuwd voor hoe lang? :evil:)

Leuk om met de sub gestoeid te hebben en leuk om met deze materie bezig te zijn, nu proberen hem voor een goede prijs te verkopen en dan koop ik er lekker een paar CD's van.

OOh ja vandaag even een brandwerende binnendeur ophalen voor in de woonkamer, dan kan ik harder mzuiek draaien terwijl boven iedereen ligt te slapen :-D Nu zit er een gewone boarddeur in en dat werkt als één grote klankkast (wellicht dat dat ook wat doet met het geluidin de woonkamer).
Zal je huidige deur allicht nog iets aan basenergie absorberen, die nieuwe zal deze veel meer gaan reflecteren :wink:.

JohnWx

Citaat van: drees62 op mei 19, 2012, 20:09:22
Toch niet tevreden? Of is dat niet jou sub op MP

Had ook al een vermoeden  :-D


Denk dat hij er iets toevoegd wat je niet wil CZ of juist onrust ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op mei 20, 2012, 10:41:36
Had ook al een vermoeden  :-D


Denk dat hij er iets toevoegd wat je niet wil CZ of juist onrust ?

Citaat van: drees62 op mei 19, 2012, 20:09:22
Toch niet tevreden? Of is dat niet jou sub op MP

Men kan ook niets verborgen houden voor de Marantz-politie :-D.

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 20, 2012, 10:45:41
Men kan ook niets verborgen houden voor de Marantz-politie :-D.

:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Maranzt-politie...meer Marantz-gestapo denk ik :evil: Nee hoor, geen geheimen voor mijn medeforummers  :angel:
De sub doet eigenlijk één enkele piek naar beneden halen maar dat gaat zogezegd ten koste van de bovenliggende frequenties, het heeft me er wel toe gebracht alles nog eens op de schop te gooien en opnieuw aan de slag te gaan met de plaatsing en dat heeft meer winst gebracht dan de sub, als de sub nu uit is dan klinkt het algemeen beter.

Voor wat betreft die deur, hij zal wellicht meer reflecteren, ik maak me in die hoek van de kamer daar vooralsnog niet zo druk om, het gaat nu puur even om te kijken of het geluid naar buiten toe gedempt wordt.
Er staan stoffen stoelen en eenn grote bank voor de demping......ooh ja en ik heb nog Tube traps pompom pompom

xander32

Ach, je blijft zo lekker bezig met je hobby - het optimaliseren van een set dan wel akoestiek valt daar toch ook onder.