de blumenhofer zijn aan gekomen...

Gestart door viceadmiraal61, juli 06, 2011, 18:40:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

Ik ben wel wat gewend,in live geluid,maar de blumenhofer zijn zo mooi en echt in live weergeven..
na mijn vakantie zijn er weer luister avonden meld je als je wil op info@sts-digital

JohnWx

Je hebt bericht en achter info@sts-digital  even .nl zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Hoi Frits,

Je blijft me verbazen met je switches, eerst de overstap van Siltech naar VDH (na beluistering zeer goed te begrijpen) en nu andere luidsprekers.

Ik ben heeeel nieuwsgierig hoe deze klinken, dus na je vakantie kom ik graag een keer langs.

Jowa

jrm

Ik zal mij aanmelden, maar eh...foto's.....

jowa

Deze wil je niet zien....
Alleen maar het geluid er van ondergaan  :-D

Marantz 81

Hoi Frits,

Lijkt me leuk om je set een keer te komen beluisteren ben toch wel zeer benieuwd , ook naar het verschil bij marantz in eindhoven daar stonden toen wel de Mordaunt short performance 6 ,maar ik heb een goed geheugen en gevoelig gehoor

wanneer is na je vakantie  in Augustus ??

groeten Arjan

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 07, 2011, 00:09:14
Hoi Frits,

Lijkt me leuk om je set een keer te komen beluisteren ben toch wel zeer benieuwd , ook naar het verschil bij marantz in eindhoven daar stonden toen wel de Mordaunt short performance 6 ,maar ik heb een goed geheugen en gevoelig gehoor

wanneer is na je vakantie  in Augustus ??

groeten Arjan

nee jij hebt een 52se geheugen  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Arden

Citaat van: jowa op juli 06, 2011, 23:44:37
Deze wil je niet zien....
Alleen maar het geluid er van ondergaan  :-D

Ach... Smaken verschillen zullen we maar zeggen? Mijn wederhelft vind ze erg mooi (maar dat zegt ze van mij ook)!
Het zijn deze in ider geval deze...



Blumenhofer Genuin FS1 (hier afgebeeld met o.a. eigen versterkers)

... voor een situatie als bij Fritz ideaal, van orgine ontworpen als studio monitor welke het echter in de (zelfs in kleine-) woonkamers zéér goed doet. IK vind ze in piano zwarte afwerking het mooist, mijn wederhelft in Walnoot. De strijd is dus nog steeds gaande!

De FS1 in combinatie met Fritz zijn referentie Marantz apparatuur en de VDH 3T bekabeling is van een zéér indrukwekkend hoog niveau, fouten in opnames die voorheen niet opvielen vallen nu ongenadig door de mand!
Nec scire fas est omnia.

Let op! Zakelijk deelnemer!

WimPeu

Erg mooi zeg idd de zwarte piano lak is erg cool. Beetje boven budget helaas... nopompom  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

dat zijn pas monitors..  :yes:

notworthy

zou er nog een subje bijmoeten ?  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 18:03:13
Erg mooi zeg idd de zwarte piano lak is erg cool. Beetje boven budget helaas... nopompom  :-D

of huis verkopen en het hele gezin in de verbouwde garage


opties Wim
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:13:02
dat zijn pas monitors..  :yes:

notworthy

zou er nog een subje bijmoeten ?  :-D

zou het wat zijn voor bij de pc ? zo op een buro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

kijk es.. john?

CiteerBlumenhofer Genuin FS 1
Top Model of the Genuin Series.

Open and powerful delivers the whole colors of music and brings you to the live performance in your house!

The woofer is a 16" TAD-Woofer and this is the only component not delivered by us. The position of the Horn might be adjusted at need to reach the perfect time allignement on the listening spot.

Genuin FS 1 – The Protagonist - enjoy the Genuin sound.



• High efficiency 2-Way speaker
• Vented cabinet of 25mm Birch plywood
• Front panel of 50mm Birch plywood
• 1,4" Compression Driver with Titan membran of own development
• 16" TAD-Woofer
• 2-1dB-steps level adjustment reduction for the horn
• Bi-wiring- / Bi-amping*-pods
• ETI-binding pods
• Resonance and flow optimized bass reflex channel
• Separate chamber for the cross-over
• Switchable impedance correction for the cross-over point
• Fastest Impuls response
• Time alignement of the high tone horn to the listening spot
• Mechanical positioning of the high tone horn in distance and angle
• High complex internal bracing
• A.R.I.S.© Füße by Aktyna series
• 5 years Warranty
• for rooms starting from 25m2



Frequency range: 35Hz - 20kHz ± 2 dB
Mid-Bass woofer: 16" TAD-Woofer
Horn: 1,4" Compression driver with Titan membrane
Max Power input: 250 W RMS
Efficiency: 97 dB
Impedance: 8 Ohm

Dimensions: 1170 x 450 x 560 mm (incl. Foot)
Weight: 80 kg

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 18:18:36
Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 18:03:13
Erg mooi zeg idd de zwarte piano lak is erg cool. Beetje boven budget helaas... nopompom  :-D

of huis verkopen en het hele gezin in de verbouwde garage


opties Wim

Garage hoort volgens mij bij het huis.. dan sta ik op straat met een paar mooie speakers hmmm zal het moeder de vrouw eens voorleggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: Arden op juli 08, 2011, 17:56:35


Blumenhofer Genuin FS1 (hier afgebeeld met o.a. eigen versterkers)

IK vind ze in piano zwarte afwerking het mooist, mijn wederhelft in Walnoot. De strijd is dus nog steeds gaande!


beetje gewicht bij in de schaal..  clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300