Set van pietjepc

Gestart door pietjepc, juni 19, 2011, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op september 03, 2014, 15:36:52
Weten jullie of er verschil zit tussen de Touch of Duet ? En dan bedoel ik niet het bedieningsgemak maar puur de geluidskwaliteit ?
Ik heb mij een keer laten vertellen dat hier de zelfde DAC in zit.

( sorry voor de off-topic vraag  redface )
De DAC is compleet anders.
De SBT klinkt analoog aangesloten vele malen beter dan de Duet.
Om op hetzelfde nivo te komen heb je voor de Duet een DAC nodig.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op september 03, 2014, 16:28:45
De DAC is compleet anders.
De SBT klinkt analoog aangesloten vele malen beter dan de Duet.
Om op hetzelfde nivo te komen heb je voor de Duet een DAC nodig.
Duidelijk Ferry.  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Citaat van: WilliamB op september 03, 2014, 15:36:52
Weten jullie of er verschil zit tussen de Touch of Duet ? En dan bedoel ik niet het bedieningsgemak maar puur de geluidskwaliteit ?
Ik heb mij een keer laten vertellen dat hier de zelfde DAC in zit.

( sorry voor de off-topic vraag  redface )
Geen probleem, hoor. Vind het wel interessant...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Nou, de touch is i.p.v. gister, vandaag aangekomen. Snel even aangesloten en binnen 5 minuten muziek pompom
Nu speelt internetradio, maar ik zal mij eens even goed inlezen hoe ik via Spotify muziek af kan spelen en wat ik daarvoor nodig heb. Het is dat ik zo aan het werk moet...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Heb je ook muziek op BV een NAS staan, of gebruik je de Touch alleen voor internetradio ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa


Citaat van: Niber op september 03, 2014, 15:32:37
Ik gebruik al paar jaar de app van Logitech zelf, voldoet op iPhone ook prima. Op android (telefoon van m'n vrouw) werkt dat iets minder soepel (regelmatig vastlopen).

Wat is het grote voordeel van ipeng tov de logitech app?

Ik heb eerst ook de app van Logitech gebruikt.
Daarna Ipeng gekocht na zeer veel positiefs er over te hebben gehoord en niet meer terug.
Met een plug-in erbij fungeert je telefoon ook nog eens als SB client.

pietjepc

Citaat van: WilliamB op september 04, 2014, 19:00:15
Heb je ook muziek op BV een NAS staan, of gebruik je de Touch alleen voor internetradio ?
Ik heb nog geen Nas o.i.d. Mocht het goed bevallen, zal ik eerst de vrouw des huizes een (hele) tijd aan het idee van een eventuele NAS laten wennen...  :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Is zo te horen overal hetzelfde  :evil:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

QuattroNL

Citaat van: pietjepc op september 05, 2014, 00:26:58
Ik heb nog geen Nas o.i.d. Mocht het goed bevallen, zal ik eerst de vrouw des huizes een (hele) tijd aan het idee van een eventuele NAS laten wennen...  :wink:
Gelukkig kan je een NAS heel erg uit het zicht zetten.
En 'NAS' klinkt gelijk duur. Een 'grote externe harde schijf met netwerkaansluiting' klinkt dan alweer wat simpeler, dus goedkoper (en je liegt niet).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pietjepc

 :-D
Ik heb Spotify inmiddels aan de praat en het klinkt prima. Vergelijken met een cd zal ik nog wel eens even proberen, maar ik zou, voor nu, even niet weten waarom ik een NAS aan zou gaan schaffen. Cd's gaan gewoon in de speler, lp's op de platendraaier en nu met Spotify is het vooral ontdekken van muziek. Ik heb overigens nog geen bedieningsapp  en moet dus gewoon naar de squeezebox lopen om wat anders op te zetten. Daar is dus eigenlijk nog niks in veranderd :-D

Even voor de ingewijden onder ons: Moet ik voor een bedieningsapp zowel iets op mijn tablet/ telefoon zetten en ook op de squeezebox?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

QuattroNL

Citaat van: pietjepc op september 05, 2014, 15:34:31
Ik heb overigens nog geen bedieningsapp  en moet dus gewoon naar de squeezebox lopen om wat anders op te zetten. Daar is dus eigenlijk nog niks in veranderd :-D

Even voor de ingewijden onder ons: Moet ik voor een bedieningsapp zowel iets op mijn tablet/ telefoon zetten en ook op de squeezebox?
Ik heb de standaard app van Squeezebox. Werkt, voor mij, meer dan prima.
Op de Squeezebox hoef je niks te installeren of veranderen. Alleen de app op je slimme telefoon cq tablet.
Hoe dat dan gaat als je geen NAS hebt weet ik niet. Hij vraagt namelijk de locatie van je muziek maar die heb je dus niet. Maar gewoon klikken, dan zie je het vanzelf  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pietjepc

Ah, bedankt, ga ik even proberen :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Daar ben ik weer... Ik had nog even een vraag m.b.t. de Touch:

Ik zou graag Spotify op de Touch willen bedienen via mijn telefoon en/of tablet. Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?


PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Kan gewoon via Ipeng.
Als de plug-in al is geïnstalleerd op de Touch ziet Ipeng dit en kan je het probleemloos bedienen.
Hoe dat zit met de origele app weet ik niet. Gebruik die al twee jaar niet meer.