Versterker PM333

Gestart door Patricia, juni 14, 2011, 17:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patricia

Hallo Marantzliefhebbers !
Met mijn eerste vakantiegeld heb ik in 1984 geïnvesteerd in een goede kleine stereo-installatie.
Het werd een midiketen PM333 bestaande uit cassettedeck, platenspeler, tuner en versterker.
Tot voor kort deed mijn versterker het prima.

Nu hoor ik een luid gekraak in de luidspreker, zodra ik nog maar de versterker inschakel. Op de bovenkant zie ik ook een lichtjes zwarte (verbrande ?) schijn.

Wat kan de oorzaak zijn ? Is mijn versterker defect, of de luidspreker ?
Alle goede raad van jullie zal ik in dank aannemen !


lo

Hoi Patricia,

Misschien dat een moderator dit topic even bij het board "techniek" weg wil zetten, daar staan de meeste problemen. Als het goed is reageert HAL9000 daar meestal op, is onze forum technieker.
Je kunt hem ook even een PM sturen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Komt dat gekraak uit 1 luidspreker ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Goede vraag!  maar ik denk 1,  is een kleiner  digitaal versterkertje.  Zit zo'n beroemd  STK module in, maar veel lichter dan dan van een Pm80 versterker bijvoorbeeld.

Die  setjes waren destijds best aan de prijs  :-o  Dan moet ik de versterker hier even bekijken ik denk niet zo heel bijzonder.  Wat het brandvlekje  betreft, zitten twee hoogvermogens transistoren met een dikke 5W weerstand word warm, mag/moet .
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

ja dat is hem,  Niet echt marantz heh   :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

jawel is zie achterop D-BUS
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 notworthy Is dit er eentje van: HAL in action!? hhh
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Patricia

Hallo !
Ja dat is mijn versterker op de foto ! En ik heb even getest : als ik de linkerluidspreker alleen aankoppel, is er geen gekraak, schakel ik de rechtse in, meteen een zware kraak en luid geruis ...

Is de versterker dan toch defect ?
Alvast bedankt voor jullie meedenken ...

HAL9000

ja  die is defect.
Rechter kanaal zo te horen!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Whisper.nl

Citaat van: HAL9000 op juni 17, 2011, 18:55:24
ja  die is defect.
Rechter kanaal zo te horen!

Excuus; dat vind ik wel heel erg knap van je dat je dat kan horen

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juni 17, 2011, 20:08:40
Excuus; dat vind ik wel heel erg knap van je dat je dat kan horen

Groet Whisper

je hebt gelijk je moet eigenlijk zeggen ik kan het R kanaal niet horen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: Patricia op juni 17, 2011, 16:00:24
Hallo !
Ja dat is mijn versterker op de foto ! En ik heb even getest : als ik de linkerluidspreker alleen aankoppel, is er geen gekraak, schakel ik de rechtse in, meteen een zware kraak en luid geruis ...

Is de versterker dan toch defect ?
Alvast bedankt voor jullie meedenken ...
Heb je de linker speaker ook aangesloten op het rechter kanaal vd versterker ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Patricia

Ja, als ik de linkerluidsprekerkabel in de rechtse uitgang steek, krijg ik ook dat gekraak te horen !
Als ik het begrijp, zou dan enkel de rechterversterker defect kunnen zijn ?

En is dat moeilijk of makkelijk te repareren ?

mountainbiker

Is het uiteindelijk gelukt de reparatie?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1