Bromtoon door MA-500 - vermoedelijk aarding

Gestart door Tigger, november 04, 2010, 15:50:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tigger

@thepioneer: Het is dus de bedoeling dat de SR en de center MA's 1 "aarde-geheel" gaan vormen. Heb je misschien een fotootje van een van jouw aardkabels?

@Vlearmoes: Het oprollen van een snoer veroorzaakt geen inductie/spoelwerking?



Kan ik gewoon installatiedraad gebruiken met een spade eraan? En indien dit werkt, kan ik dus gewoon alle MA's met elkaar op die manier (door)verbinden en de laatste MA aan de SR? Dus: SR -> MA -> MA -> MA -> MA -> MA -> MA.

Die isolatiebuis kan ik morgen wel snel even halen (de jongens zijn morgenochtend nog op het kdv), evenals wat spades.


Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Vlearmoes

Nee die meter netsnoer van een blok niet    belangerijker is dat ze elkaar niet raken
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Hierbij een foto van mijn aardekabels. De kabel met 2 spades eraan had ik altijd op mijn pm8003 en sa8003 aangesloten. Dit om onderlinge aardeverschillen op te vangen.

De kabel met de stekker eraan (zonder pootjes) had ik aan mijn sa8003 en in het stekkerblok. Dit gaf een veel mooier en breder geluidsbeeld en dynamiek.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Tigger

Thanks!!!


Maarruh....zo'n kabel is niet ff snel gemaakt, zeg!! Kan ik toch e.a. snel controleren met bijvoorbeeld een stuk luidsprekerkabel? Daar loopt toch ook stroom door ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Zojuist heel snel en heel even het volgende gedaan: een luidsprekerkabel, die ik nog had liggen, gebruikt om de 2 MA's voor de center met elkaar te verbinden en vervolgens vanuit 1 van de MA's naar de SR (het chassis dus m.b.v. een van die koperen schroefjes).

Geen resultaat! Nog steeds die brom  :-o


Morgen (=straks) maar die isolatiebuis e.d. halen. Wie weet, helpt dat.....


Ik krijg nu toch het angstige vermoeden dat het aan de stroomtoevoer ligt.....  :cry:




PS: kan het trouwens kwaad die brom? Ik bedoel: geeft het schade aan de diverse componenten of is het slechts een irritante brom, waar ik mee moet leren leven?
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Vlearmoes

Heb je op de audiogroep nog andere machienes lopen   bv de CV pomp ? mechanische ventilatie ??

heb je het netsnoer uit de MA`s allemaal de polen gechekt op + en -  ?   allemaal op de zelfde wijze in stekkerblok
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

#22
Op de "audiogroep" zitten de berging, de keuken (inclusief de magnetron), de eetkamer en de woonkamer. De oven in de keuken heeft een aparte groep. De mechanische ventilatie zit weer op een andere groep. Het is/was een nieuwbouwhuis uit 2005....


Yep, de MA's zitten, voor zover ik weet, allemaal op dezelfde manier in het verdeelblok. Vanmiddag per set alles geprobeerd: allebei de stekkers dezelfde kant, een van de stekkers andersom en daarna de ander ook..... Niets mocht helpen.


Je zult begrijpen dat ik zo langzamerhand ècht uit de opties raak en dat ik zeker weet dat het achteraf iets heel simpels blijkt te zijn.......  :x




PS: het kan toch niet aan de luidsprekers liggen: 4 Ohm, 92 dB?
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Jeroen

Ik heb even gelezen maar als ik het goed lees dan heb je bij de front luidsprekers 2 versterkers gebrugd om nog meer vermogen te krijgen of niet? Misschien een domme vraag maar kan in de voorgaande reacties niet opmaken of je dit al geprobeerd hebt door gewoon een enkele (niet gebrugde) versterker aan de frontluidsprekers te hangen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Tigger

Hoi Jeroen,

heb ik idd al geprobeerd, maar dat lijkt niet te helpen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat maar met 1 MA heb gedaan en niet bij allemaal. Wellicht dat ik dat binnenkort toch een keer probeer.


@Vlearmoes: ik heb je isolatiebuis-truuk geprobeerd, maar ook dat helpt niet. Ik laat die isolatie wel zitten, hoor ;)


Ik denk trouwens zo langzamerhand niet dat het iets met de MA's te maken heeft, want die zijn onlangs nog helemaal nagekeken. Ook de powertest was ok. Ik ga wel volgende week Audioservice dit geval voorleggen. Wellicht weten zij het? Of dat ze zelfs langs kunnen komen?

Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat het ergens aan de stroomvoorziening ligt, maar waar  :|
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

gerard

Heb je het ook via het geluid vd TV of met een andere set?
Zware industrie in de omgeving die het net beïnvloed/verstoord?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Vlearmoes

Citaat van: gerard op november 05, 2010, 12:49:34
Heb je het ook via het geluid vd TV of met een andere set?
Zware industrie in de omgeving die het net beïnvloed/verstoord?

Daaraan zat ik ook steeds te denken; iets dat constant loopt op je stroomvoorziening pompen (aquarium/vijver) ventilators in de schuur diepvries ?? ?? ??

maar toch zou ik dan blok voor blok aansluiten en kijken/horen welke gek doet
dus alles los en elk blok testen 

die brom is die luid??   of helemaal zacht en op achtergrond ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

Alles (zowel beeld als geluid) loopt via de SR. De beeldweergevers hebben een eigen (gefilterd) verdeelblok. De versterkers en sub hebben ook een eigen (ongefilterd) verdeelblok. Dus het geluid van de tv staat altijd op "uit".

We hebben geen vijver en ook geen diepvries in de berging. Ook is er geen zware industrie in een omtrek van zo'n 20 km2. De "set" boven op m'n kantoortje heeft geen brom.

De brom is zacht en op de achtergrond en hoor je niet wanneer er normaal muziek wordt gedraaid of iets dergelijks. Alleen wanneer bijvoorbeeld tijdens een film een stille passage is, hoor je 't of wanneer er heel even een pauze is tijdens een radio-uitzending. Misschien maak ik me ook wel te druk hierover en moet ik 't gewoon accepteren.....

Ik denk dat er niets anders op zit dan iedere MA stuk voor stuk aan te sluiten en horen welke toch gek doet, zoals Vlearmoes en lo al opperden.  frusty
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

dmeerpa

Ik stel ook voor de MA's één voor één te testen.
Ik zou daarbij ook alle stroomstekkers van je audio en video set uit het stopcontact halen.

Dan één MA aansluiten op de 220V en een één luidspreker, bijvoorbeeld de center. Maar geen interlinks aansluiten! Dan de MA verwijderen, en de volgende testen. Geven ze allemaal het probleem. Met de speaker en een MA op een andere stroomkring gaan testen.

Ik kan echter maar moeilijk geloven dat een vervuilde 220V een dergelijke continu brom toon kan veroorzaken. Als dat toch zo zou zijn, dan zijn de MA's heel slecht ontworpen.
Ik weet niet waar je de MA's vandaan hebt, maar als je die allemaal tweedehands van de zelfde koper hebt, is er misschien wel iets mis mee. Eventueel met de computer een meeting doen welke frequentie de toon zit. Kan je doen met TrueRTA http://www.trueaudio.com/.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Om ff in te vallen heb ik wel eens bij iemand gehad dat hij ook een Brom via zijn sub kreeg
Dit werd erger en minder als de TV aanstond of uitstond
Hij heeft daar met de stroom voorziening wat gewisseld en de brom was weg

Dus jah ik zou idd alles 1 voor 1 gaan opbouwen en dan eens kijken

Ik heb zelf ook de MA's gehad en nooit geen brom gehad
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4