Marantz Sr5004_vraagjes

Gestart door Bios, oktober 31, 2010, 10:15:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bios

Ben al een tijdje in het bezit van deze receiver maar vraag me toch of de volgende functies nut hebben of een meerwaarde hebben.

* De stand HT-EQ, deze heb ik altijd uit staan, vind dit beter dan wanneer deze aan staat, ben gewoon benieuwd wat jullie van deze functie vinden
*LFE Level: deze snap ik eigenlijk niet zo goed, je kunt de gain toch handmatig instellen zowel op de receiver als de sub zelf. Wat kun je hiermee bereiken en waar hoort deze op te staan ?
*Verder ben ik wel benieuwd of iemand nog een tip heeft met bepaalde instellingen/ functies.

Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Barrett

De HT-EQ heb ik ook uit staan en de receiver ingeregeld met een db meter. Voor mij het beste resultaat.
LFE  HLP
Nu vraag ik mij ook af hoe het zit met de speakerinstellingen van de receiver als (in mijn geval) een BD7004 gebruikt wordt als decoder. De receiver geeft aan "multi channel 5.1" bij DVD en bv. "multi channel 7.1" bij een BD schijf. Maar er wordt nergens aangegeven of het DTS, Dolby, True HD, DTS HD, etc is.
De receiver staat niet op 7.1 ch input.

groeten
Mart

Stadium III

Hoe staat de speler ingesteld
Bitstream via HDMI ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Barrett

ik moet mij even verontschuldigen........De HT-EQ staat bij mij aan.
Het is de acoustic EQ die uit staat.
In eerste instantie het geluid via HDMI zodat de receiver het signaal omzet.
Nu heb ik het volgens mij het zo dat de speler het signaal omzet. Voor mijn gevoel klinkt het beter.

De BD speler,
BD audio mode staat op HD audio output
HDMI audio out staat op HDMI multi LPCM

Ben dus ook benieuwd hoe de ervaringen zijn.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bios

Om een en ander even opnieuw onder de aandacht te brengen, het topic gaat nu een andere kant op waar ik eigenlijk niet veel aan heb. Misschien kun je dan beter een nieuw topic openen Barrett ...

Ben al een tijdje in het bezit van deze receiver maar vraag me toch of de volgende functies nut hebben of een meerwaarde hebben.

* De stand HT-EQ, deze heb ik altijd uit staan, vind dit beter dan wanneer deze aan staat, ben gewoon benieuwd wat jullie van deze functie vinden
*LFE Level: deze snap ik eigenlijk niet zo goed, je kunt de gain toch handmatig instellen zowel op de receiver als de sub zelf. Wat kun je hiermee bereiken en waar hoort deze op te staan ?
*Verder ben ik wel benieuwd of iemand nog een tip heeft met bepaalde instellingen/ functies.

Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Cadfael

lees anders dit stuk eventje: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,722.0.html

gaat ook over LFE.
Ik snap niet helemaal waarom het met Gain te maken zou hebben, volgens mij helemaal niets. Dit bepaald puur  onder welke frequentie het signaal naar de sub gaat ipv de frontspeaker bij stereogeluid.

Als de receiver dit kan regelen, wordt er geadviseerd om die op de sub helemaal open te zetten (volgens mij heeft die instelling ook alleen maar invloed als je je speakers via de sub hebt aangesloten ipv direct op de receiver)

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Bios

bedankt maar kan niet echt wat over LFE vinden in het betreffende topic...
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Cadfael

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

still life

LFE level bepaalt hoe hard je sub aangestuurd wordt:

CiteerLFE Level:
Select the output level of the LFE signal included in
the Dolby Digital signal or the DTS signal.
Select "0dB", "–10 dB" or "OFF"

HT-EQ optimaliseert de sountrack voor je opstelling:
(staat hier aan)

CiteerThe total balance of a film soundtrack will be
excessively bright and harsh when played back over
audio equipment in the home. This is because fi lm
soundtracks were designed to be played back in
large movie theater environments.
Activating the HT-EQ feature when watching a fi lm
made for movie theaters corrects this and restores
the correct tonal balance.
The HT-EQ feature is available except in the following
modes.
• 7.1 CH INPUT
• PURE DIRECT
• SOURCE DIRECT
• Dolby Head Phone
• When VIRTUAL is set for the surround mode
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Bios

Ben nog even wat instellingen nagegaan hoe deze standaard ingesteld staan in mijn receiver.

Onder PREFERENCE ;

Optical Output : Rec
Standby Mode : Economy
Audio : Main
HDMI Audio : Enable
HDMI Lipsync : Disable

Klopt dit een beetje of moet hier wat veranderen voor een optimale afstelling ?
Net als de Audio, deze kun je op Main, Sub of Main+ Sub zetten.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Vlearmoes

Citaat van: Bios op oktober 31, 2010, 10:15:34
Ben al een tijdje in het bezit van deze receiver maar vraag me toch of de volgende functies nut hebben of een meerwaarde hebben.

* De stand HT-EQ, deze heb ik altijd uit staan, vind dit beter dan wanneer deze aan staat, ben gewoon benieuwd wat jullie van deze functie vinden
*LFE Level: deze snap ik eigenlijk niet zo goed, je kunt de gain toch handmatig instellen zowel op de receiver als de sub zelf. Wat kun je hiermee bereiken en waar hoort deze op te staan ?
*Verder ben ik wel benieuwd of iemand nog een tip heeft met bepaalde instellingen/ functies.

Die EQ kun je uitlaten staan of je moet met de audessey instellingen hebben gemaakt en dan gebruik je die stand ook   maar liever niet

LFE level;   deze zet je gelijk met de andere speakers in het manuele speakerafstel menu met een DB meter
zodat je met de gain ook alle speakers gelijk meer/minder geeft.

is die waarde erg afwijkend van andere speakers   zet je de sub zelf harder of zachter zodat het uitgaande level in de buurt ligt van andere speakers
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: Bios op november 12, 2010, 13:35:03
Ben nog even wat instellingen nagegaan hoe deze standaard ingesteld staan in mijn receiver.

Onder PREFERENCE ;

Optical Output : Rec
Standby Mode : Economy
Audio : Main
HDMI Audio : Enable
HDMI Lipsync : Disable

Klopt dit een beetje of moet hier wat veranderen voor een optimale afstelling ?
Net als de Audio, deze kun je op Main, Sub of Main+ Sub zetten.

gebruik je optical out  ?  nee  dan uit!
HDMI lipsync mag aan
audio main is okee   anders zet ie al je speakers op small en gaan de bassen naar sub
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

Citaat van: Vlearmoes op november 11, 2010, 13:24:17
AUB de EQ uit  :yes:

mja.. hier klinkt de SR zonder audyssey niet te best, zal wel aan de spartaanse inrichting hier liggen
veel te weinig bas, zelfs met een sub in de opstelling..

heb de audyssey instellingen ook eens nagekeken & vooral in de fronts staan de lage freq's een paar db+
klinkt hier gewoon veel beter & laat me toe zonder sub te draaien..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300