Marantz 2240-vraagjes

Gestart door robbe_15, oktober 14, 2010, 20:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbe_15

Dag allemaal,

Ik  bezit enkele oude hifi apparaten(Kenwood,Luxman...) met een voorliefde voor Thorens platenspelers.
Onlangs heb ik een Marantz receiver 2240 op de kop kunnen tikken vanwege een defect. Men wilde deze  nl. weggooien. :?
Het euvel is gelukkig hersteld kunnen worden doch het mooie "volwarm" Marantzgeluid vraagt naar meer,vandaar enkele vraagjes.

Ik woon in België en vraag me af of er op dit forum ook Belgen   hello  zijn die deze apparatuur herstellen en/of reviseren daar de "bekende mannen" van dit forum die dit doen nogal ver in Nederland wonen. ?

Graag zou ik de ook de gebruiksaanwijzing van deze receiver bemachtigen(pdf).De service manual is gemakkelijker te vinden.
Is er iemand hier die dit in zijn bezit heeft en me kan helpen. :-D

Groeten uit België
robbe_15

Whisper.nl

Hoi Robbe_15,

Probeer eens in contact te komen met HAL9000.
Volgens mij is hij hier de expert op dit gebied.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

robbe_15

#2
Bedankt Whisper,

Ik heb met Hall al een aangenaam contact gehad via email. Helaas ligt R'dam nogal ver van mijn woonplaats.Vandaar ook de vraag of er techneuten dicht bij of in België wonen, misschien dat ik verzending kan overwegen doch dit zal duur uitvallen vanwege gewicht vrees ik  :?
Nu ga ik alle defecte lampjes vervangen.Het enige lampje wat ik tot nu toe niet gevonden heb is dit van de stereo indicator:12V 40mA bi-pin. Indien er een forumlid eentje teveel heeft en kan missen tegen een eerlijke prijs...graag seintje   notworthy
Ondertussen speelt de Marantz (2X 40W 8 Ohm) op Quadral Rondo luidsprekers( nominaal 50 W aan 6 Ohm,maximaal tot 80 Watt belastbaar).Is dit niet een beetje teveel power voor de speakers daar geweten is dat deze receivers eigenlijk krachtiger zijn dan de specificaties die indertijd erop geplakt werden ?

Whisper.nl

Wat ik ervan weet is het volgende:
Je kunt beter een flinke versterker hebben en "kleine" boxen dan
een hele grote boxen en een een kleine versterker.

Met paar twee wil het nogal eens goed fout gaan.

groet Whisper

Citaat van: robbe_15 op oktober 15, 2010, 15:20:17
Bedankt Whisper,

Ik heb met Hall al een aangenaam contact gehad via email. Helaas ligt R'dam nogal ver van mijn woonplaats.Vandaar ook de vraag of er techneuten dicht bij of in België wonen, misschien dat ik verzending kan overwegen doch dit zal duur uitvallen vanwege gewicht vrees ik  :?
Nu ga ik alle defecte lampjes vervangen.Het enige lampje wat ik tot nu toe niet gevonden heb is dit van de stereo indicator:12V 40mA bi-pin. Indien er een forumlid eentje teveel heeft en kan missen tegen een eerlijke prijs...graag seintje   notworthy
Ondertussen speelt de Marantz (2X 40W 8 Ohm) op Quadral Rondo luidsprekers( nominaal 50 W aan 6 Ohm,maximaal tot 80 Watt belastbaar).Is dit niet een beetje teveel power voor de speakers daar geweten is dat deze receivers eigenlijk krachtiger zijn dan de specificaties die indertijd erop geplakt werden ?
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet