Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Dames op bed. Ritchie Blackmore's Rainbow op de speler. Nu bij Temple of the king notworthy
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Vinyl_Fuchs

Nick Cave and the Bad Seeds - Lovely Creatures Side C en D.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Steve Hackett: 'Feedback '86' (insoideOutMusic, (P)2013-Remaster).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Pink Floyd. Van het album The Devision Bell het nummer Marooned. Wat een fantastisch stuk muziek! De opbouw, het gitaarwerk. Alles klopt. Ogen dicht en laat je meenemen.....

Rob46

#14915
Pink Floyd. Het album The Endless River. Ook dit album van Pink Floyd laat de luisteraar volop genieten van mysterieuze klanken in de Pink Floyd style. Zowel het album The Devision Bell als The Endless River worden op 24 bit/48kHz afgespeeld.

Vinyl_Fuchs

#14916
Goed bezig Rob, hier ook een pink floyd liefhebber, maar dan vrijwel uitsluitend op vinyl. Op cd enkel: DSOTM en Pulse (over de opnamekwaliteit van de laatste ben ik niet zo te spreken)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#14917
Rob je hebt mij aangestoken: Delicate Sound of  Thunder. Allang geen PF meer geluisterd. Wel te merken dat ze in de jaren 80 spaarden op vinyl gewicht. 1 van de weinige PF lp's van mij die mega flexibel zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

The Final Cut - PF op vinyl.

You want it Darker - Leonard Cohen op cd (prachtig melancholisch slotakkoord)

Waiting on a Song - Dan Auerbach

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

@lo , het streamen is onderwijl de overhand genomen t.o.v. het spinnen van een zilveren schijfje?

Citaat van: lo op juli 12, 2017, 23:48:42
Jaren 70 en 8o muziek via de bluesound vault.

lo

Eigenlijk wel ja...

Het gemak waarmee je een 'plaatje draait' is enorm. Middels spotify is van nagenoeg elke artiest wel iets te vinden, erg handig zijn ook de playlists die je tevoorschijn kunt toveren of worden aangeboden op basis van je zoek/luister historie. 's Avonds nog even voor het naar bed gaan een plaatje luisteren, of even checken hoe of de muziek klinkt van medeforumers die zij aangeven in het topic 'ik kijk of luister naar'. Een erg mooie aanvulling dus.
Wat me wel opvalt is de erg wisselende kwaliteit van de aangeboden muziek, soms klinkt het gewoon als bagger en is het niet om aan te horen. Dan snel even overschakelen naar mijn opgeslagen CD's op de Vault, een verademing in meerdere gevallen  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Top, volgens mij gen je nu vol overtuigd.

Citaat van: lo op juli 13, 2017, 13:12:31
Eigenlijk wel ja...

Het gemak waarmee je een 'plaatje draait' is enorm. Middels spotify is van nagenoeg elke artiest wel iets te vinden, erg handig zijn ook de playlists die je tevoorschijn kunt toveren of worden aangeboden op basis van je zoek/luister historie. 's Avonds nog even voor het naar bed gaan een plaatje luisteren, of even checken hoe of de muziek klinkt van medeforumers die zij aangeven in het topic 'ik kijk of luister naar'. Een erg mooie aanvulling dus.
Wat me wel opvalt is de erg wisselende kwaliteit van de aangeboden muziek, soms klinkt het gewoon als bagger en is het niet om aan te horen. Dan snel even overschakelen naar mijn opgeslagen CD's op de Vault, een verademing in meerdere gevallen  :-D