Marantz versterkervraag

Gestart door Daal, mei 16, 2010, 12:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daal

Beste marantzliefhebbers, ik ben net nieuw op dit forum en heb de volgende vraag.

Ik ben mij aan het orienteren om mijn HiFi set te upgraden.

Ik heb 2 jaar geleden een budgetoplossing gekozen door een Yamaha RX-497 (2x105w) en 2xKEFQ5 aan te schaffen. CD's speel ik met een Sony BD speler. (De luidsprekers wens ik niet te vervangen)

In het blad What HiFi las ik een goede review voor de PM6003/cd6003 combinatie.

nu mijn 2 vragen.
1. Zou dit een verbetering geven? of dien ik een zwaardere Marantz versterker aan te schaffen.
2. De radiotuner denk ik dan te koppelen via de Ziggo Humax decoder, kan dit gekoppeld worden?

in afwachitng van jullie advies.
Groet, Daal


Stadium III

Hoi en welkom

Tja het zou zeker wel een verberering kunnen hebben als je ervan houd
En dan bedoel ik de combinatie Marantz en Kef of Yamaha en Kef
Het vermogen is nog niet extreem belangrijk maar de combinatie van speaker en versterker is belangrijker als deze goed naar je zin is

Dus ik zou zeggen ga eens ergens luisteren !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Daal op mei 16, 2010, 12:23:28
Beste marantzliefhebbers, ik ben net nieuw op dit forum en heb de volgende vraag.

Ik ben mij aan het orienteren om mijn HiFi set te upgraden.

Ik heb 2 jaar geleden een budgetoplossing gekozen door een Yamaha RX-497 (2x105w) en 2xKEFQ5 aan te schaffen. CD's speel ik met een Sony BD speler. (De luidsprekers wens ik niet te vervangen)

In het blad What HiFi las ik een goede review voor de PM6003/cd6003 combinatie.

nu mijn 2 vragen.
1. Zou dit een verbetering geven? of dien ik een zwaardere Marantz versterker aan te schaffen.
2. De radiotuner denk ik dan te koppelen via de Ziggo Humax decoder, kan dit gekoppeld worden?

in afwachitng van jullie advies.
Groet, Daal



Als je een scart naar cinch doet met alleen geluid (rood en wit) kan je die op de ingang van je versterker doen en loopt het geluid via je set van de tuner (tv moet dan wel even aan voor de zenderkeuze)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.