Zoektocht stereo opstelling

Gestart door Sander, april 05, 2010, 20:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander

Van et weekend ben ik ff aan het kwijlen geweest bij mijn plaatselijke audioboer. (Botman Hoorn)

Ik ben rustig aan het orienteren naar een stereo opstelling omdat de sr5002 mij muziekaal niet meer genoeg kan bekoren.

Omdat ik het deze keer anders wil aanpakken en geen haast aankopen wil doen ga ik nu verschillende audio winkels af om h.e.a. te beluisteren.

Deze keer ben ik gaan luisteren naar de Primare i30  en cd31.

Khad nog nooit gehoord van dit merk.

Bij een eerder bezoek aan de winkel ben ik echter razend enthousiast gemaakt voor dit merk alleen was de luister ruimte toen bezet .

De set is op B&W cm7 speakers beluisterd, dit omdat ik deze in mijn bezit heb en nog erg veel plezier van deze speakers heb.

Mijn doel op dit moment is dus de speakers tot hun uiterste te gaan benutten.

Omdat de financiele verhoudingen een beetje zoek raakt tussen speaker en versterker/cdspeler wou ik weten of de i30 geen overkill is voor de b&w cm7.

Wat me allereerst opvalt is de afwerking van het product.
Alles voelt zwaar en massief aan.
De optionele afstandsbediening die ik in mijn handen gedrukt kreeg leek wel 5 kilo zwaar te zijn!
De draai knoppen op de versterker voelen in de schakeling zeer soepel aan en er is een duidelijke klik te voelen als er tussen bronnen wordt gewisseld.
Ook vind ik het uiterlijk van de versterker erg mooi lekker tijdloos maar toch modern!
De techniek is ook dik in orde, alles is per kanaal mono opgebouwd 2 rinkerntravo's met een stroomreserve van wel 40A!

Ik heb verschillende soorten muziek geluisterd omdat mijn muzikale interesse loopt van jazz tot metal tot dance naar hardcore.
Wat me erg opvalt is de neutraliteit van de versterker hij geeft in mijn opinie geen kleuring aan muziek.
Het is zoals het is opgenomen en daar moet je het maar mee doen  8-)
Er zit ruimte tussen de bas drum gitaar en zanger elke muzikant is blind aan te wijzen.
Ook lijkt er een bepaalde stilte in het geluid te zitten vooral bij rustige jazz ik kan het niet goed uitleggen maar het geeft heel veel rust in het gehoor.
Als er een plaat met drive in de cd speler gaat lijken de zoete klanken wel door de kamer heen te dansen.
Trommels met bassen zo diep als die van kodo's  :wink: worden weergegeven met dynamiek die ik nog niet eerder gehoord had in dit prijs segment.
Tsjonge jonge ik lijk wel een verkoper van primare maar ik ben echt gepakt door de combi.
Wat ik ook erg interessant vind is dat als de speaker upgrade kriebels komen er nog genoeg uitbreiding is binnen dit merk door b.v.  1 van de eindversterkers toe te voegen.
Helaas moet ik nog flink sparen voor een combi zoals deze.
Maar toch met de i30 en cd31 in mijn achterhoofd als referentie denk ik toch dat ik een flinke stap de goede richting in doe.
Ook is het natuurlijk super leuk om de winkels in te duiken en te kijken wat er allemaal daadwerkelijk gebeurd in  audio land!

grtz Sander

http://www.primare.net/product.asp?ProductID=38

http://www.primare.net/product.asp?ProductID=32

http://www.primare.net/product.asp?ProductID=43

http://www.primare.net/product.asp?ProductID=28

http://www.primare.net/default.asp?ContentID=21
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

cheese

succes met het sparen.......want dit is wel een hele mooie set................


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

lo

Moooiii Sander.  notworthy notworthy
Primare is een erg goed merk pompom
Succes met sparen :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#3
Primaire is echt :kwijl:. Deze in december 2009 ook uitvoerig bekeken bij een (de) audiowinkel in Delden: idd. super afwerking, robust. Deze toen kortstondig vergeleken met een Naim set. Die laatste sprak mij betreft sound meer aan (meer live-geluid, ritmisch).

Wel iets wat het waard is om voor te sparen :yes:.


Sander.

Sander

Naast het geluid natuurlijk trekt ook de visie van het bedrijf me erg aan.

Krijg echt het idee dat ze bovenop de techniek zitten.

b.v. ook nu met de AV lijn van ze, deze is modulair opgebouwd en daarom makkelijk aan te passen aan nieuwe technieken.

Daar waar het in de surround wereld helemaal een komen en gaan van format's en type stekkertjes is.



Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

hifi cultuur barbaar ken uw klassiekers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sander

Citaat van: jwx op april 05, 2010, 21:42:39
hifi cultuur barbaar ken uw klassiekers

tsja kga nog niet zo heel lang mee in dit wereldje he  byebye

kunt u mij verlichten ?
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op april 05, 2010, 21:53:03
tsja kga nog niet zo heel lang mee in dit wereldje he  byebye

kunt u mij verlichten ?

ik zal u instralen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sander

Citaat van: jwx op april 05, 2010, 22:01:01
ik zal u instralen  :angel:

Ik voel me inmiddels zeer verheven dank u wel   :lol:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

Hoi Sander

De Primare set is dik OK. Of de combinatie 100% geslaagd is is moeilijk te zeggen: feit is wel dat Primare een wat warmere kleur geeft, je B&W ook, en dat zou misschien wat teveel warmte geven. Maar goed: probeer ze mee naar huis te krijgen en beoordeel zelf. Misschien is het wel een goed idee om te kijken of je een Naim of Densen kunt meenemen (als ze ze daar hebben) en dan het verschil eens gaat luisteren met versterkers die een andere sound hebben (sneller en rhytmischer) als de Primare.

Have fun!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Sander

Citaat van: Bearke65 op april 05, 2010, 22:46:48
Hoi Sander

De Primare set is dik OK. Of de combinatie 100% geslaagd is is moeilijk te zeggen: feit is wel dat Primare een wat warmere kleur geeft, je B&W ook, en dat zou misschien wat teveel warmte geven. Maar goed: probeer ze mee naar huis te krijgen en beoordeel zelf. Misschien is het wel een goed idee om te kijken of je een Naim of Densen kunt meenemen (als ze ze daar hebben) en dan het verschil eens gaat luisteren met versterkers die een andere sound hebben (sneller en rhytmischer) als de Primare.

Have fun!

AJ

Ik vond de primare t.o.v. marantz juist minder warm klinken.

De pm15s2 heeft er naast gestaan.

Wat betreft muzikaliteit was ik dik tevreden hoor!

Toch ga ik nog verschillende sets luisteren.

Zoals ik al aangaf word dit sowieso een project wat wel even gaat duren.

Tijd om overal heen te rijden om luister impressies op te doen is schaars en de portomonee moet ook eerst wat beter gevuld zijn :-)

De Primare mee naar huis nemen behoord denk ik nog wel tot een optie.

Denson en Naim staat zeker nog op het verlang lijstje!



Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Bearke65

Hoi Sander

Dat zal zeker kloppen, de Marantz is nog veel warmer dan de Primare, de combi PM15 met je speakers is inderdaad erg warm en de Primare zal beter combineren met je B&W's. Toch loont het zich, i.c.m. met je speakers, m.i. nog eens te kijken naar een nog wat neutralere versterker, zoals bijv. een Naim of Densen.

Have fun!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

211

#13
...
Zolang je maar geniet....

Ronin

En als (gedeeltelijke) zelfbouw geen probleem is zou ik zeker eens op de site www.metrum-acoustics.nl kijken (en gaan luisteren).

hybride voor en eind trappen die mijn PM14 KI er finaal uitspeelden.

Maargoed, je moet het niet erg vinden een kast om je voorversterker te moeten bouwen....

Ik heb ook eerst de primare versterking overwogen, heb ook een relatief warme (en laidback  :mrgreen:) speaker maar die deed het op de metrum versterking wat mij betreft mooier (kostte ook een slok minder).
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"