High End , wat is dat eigenlijk ?

Gestart door HiFi gek, juni 19, 2009, 20:47:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Ik heb van Es niet gelezen omdat naar onze mening werd gevraagd dus ik wilde eigenlijk 'puur' reageren.  :-)

Elke briljante marketingterm heeft als kenmerk dat ie 'leeg' is; iedereen kan er naar hartelust in projecteren wat hem of haar op het hart ligt:
liefde voor muziek,
liefde voor de installatie,
liefde voor rijzende verkoopscijfers en daaraan verbonden bonnussen,
eigenliefde (mann gönnt Sich ja sonst nichts...) enfin  :wink:

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

WimPeu

Ik had ook eerst gereageerd en toen pas zijn collum gelezen.

jrm neemt hem blijkbaar niet serieus. Ik zie op basis van deze collum geen aanleiding daartoe.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op juni 24, 2009, 17:33:03
Ik ken de heer van Es verder niet, maar ik vind zijn 'stukkie' niet raar hoor.
Ik ken dhr van Es alleen van Koot & Bie en dat was wel wat.   :-D :roll:   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Citaat van: gerard op juni 24, 2009, 10:34:17
:yes:
Ik vind dit wel een mooie omschrijving.

Overigens moet de boel dan nog steeds wel met elkaar "matchen" want ik lees regelmatig in forums dat mensen met de nodige dure "high end" nog steeds problemen hebben met oa de plaatsing van bijv speakers in de kamer.
Een high end  setje hoeft daardoor nog niet persé beter te klinken dan een modale op elkaar afgestemde set.

Ook zie je dat men met high end setjes "wat mist": het wordt vaak te klinisch en daardoor leeft de muziek niet meer: veel details maar geen betrokkenheid met de muziek.


Inderdaad  een mooie omschrijving, ook van jou Gerard, ik sluit mij hierbij aan.

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Roland65

Mijn geluidsniveau staat soms op "high", maar mijn vriendin maakt daar dan gauw weer een "end" aan!  :lol:
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

JohnWx

je zei dat je een vriend had in het park  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Ik vind de omschrijving in de link van René van Es van hifi.nl over wat High End is ook prima omschreven , naar mijn mening niets mis mee .


Groeten  EDWIN  B

Roland65

Citaat van: jwx op juni 25, 2009, 08:47:32
je zei dat je een vriend had in het park  :schater:

Zat je daarom steeds Frank Broeijen te zingen??
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

jrm

Citaat van: WimPeu op juni 24, 2009, 18:01:43
Ik had ook eerst gereageerd en toen pas zijn collum gelezen.

jrm neemt hem blijkbaar niet serieus. Ik zie op basis van deze collum geen aanleiding daartoe.

Ik neem dhr. van Es in zoverre serieus dat hij leuke stukjes schrijft, maar wat mij verwondert is dat wat hij vaak als test apparatuur krijgt het altijd positief is, dan krijg ik het vermoeden dat of alle apparatuur (hoe goedkoop of duur) gelijk is..... of dat dit moet vanwege reclame inkomsten.....

Dus nogmaals ik heb niets tegen dhr. van Es!


TurboMarco

#26
Het heeft even geduurd eer dat ik mij in een verwoording kon vinden van de kreet High-end ,dus ik citeer:

"Toen Hifi High End werd, zo ergens in de jaren '80, toen stond het begrip voor het allerbeste wat men kon maken, met de beste ontwerpen en de beste onderdelen, overgedimensioneerd en zonder compromissen "

"prijs, opbouw, degelijkheid en, inderdaad, klank."

Klank is iets persoonlijks ,blijft naar mijn mening over apparaten en ook luidsprekers die met de best beschikbare componenten worden uitgerust ,wat mij dan wel zo verbaast is dat tegenwoordig cd/dvd/sacd in de hoogste prijsklasse gebruik maken van een loopwerk wat terug te vinden is in de goedkoopste spelers ,vandaag mijn voorkeur voor de oudere toestellen met een degelijk loopwerk en laadmechanisme ,dit zegt uiteraard niets over de klank maar het geeft wel zon gevoel van High-end in huis te hebben.......dat gevoel heb ik ook met de Marantz CD10  pompom

Ik ben het met René van Es overigs met maar 1 punt eens ,en dat is het kopje componenten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Wat vinden jullie van deze. (wel effe helemaal lezen hè 8-))

http://www.soundscapes.nu/high-end.htm

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ben het eens met de schrijver op het punt van de "gouden oortjes" na. Er zijn nu eenmaal mensen met een verfijnder gehoor dan de meeste mensen. Aan die mensen zijn de kwaliteiten van high end- apparatuur besteed. De grote meerderheid heeft genoeg aan apparatuur met vooral afwezigheid van duidelijk minpunten als kleuring, ongecontroleerde lage tonen en scherpe hoge tonen.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.