De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

De voetjes zitten er onder!

Hoor ik verschil nauwelijks, mmmm, komt mijn vrouw de huiskamer binnen....
Heey, wat heb je gedaan? Hoezo gedaan? Het geluid is 'anders', ik zet George Michael op met Jezus to a child, daarna Luther Vandross met Keeping my faith in you en Yello met planet dada flamboyant (ivm de knetter piepjes) en ja het geluidsbeeld is inderdaad anders! Stabieler en groter geluidsbeeld.

Klinkt het beter?

Geen idee, ik denk een kwestie van wennen, maar het is er niet slechter op geworden!

bert50

Oh gelukkig Marcel [emoji12] moet je dadelijk nog Harbeth's gaan kopen.[emoji1][emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Jouw eerste indruk leest zeker niet als zijnde negatief, echter ook niet direct als enthousiast.
Is mijn interpretatie juist ?

Citaat van: jrm op januari 12, 2020, 17:02:47
De voetjes zitten er onder!

Hoor ik verschil nauwelijks, mmmm, komt mijn vrouw de huiskamer binnen....
Heey, wat heb je gedaan? Hoezo gedaan? Het geluid is 'anders', ik zet George Michael op met Jezus to a child, daarna Luther Vandross met Keeping my faith in you en Yello met planet dada flamboyant (ivm de knetter piepjes) en ja het geluidsbeeld is inderdaad anders! Stabieler en groter geluidsbeeld.

Klinkt het beter?

Geen idee, ik denk een kwestie van wennen, maar het is er niet slechter op geworden!

jrm

Als eerste niet, maar ik wordt wel enthousiaster!

Immers het klinkt goed, en dat zonder beaks en met het doek er nog voor.
Deels komt het ook dat de tweeter nu een stukje (2-3 cm) hoger zit  8-)

Citaat van: xander32 op januari 12, 2020, 19:06:10
Jouw eerste indruk leest zeker niet als zijnde negatief, echter ook niet direct als enthousiast.
Is mijn interpretatie juist ?

TurboMarco

Citaat van: jrm op januari 12, 2020, 19:56:27
Als eerste niet, maar ik wordt wel enthousiaster!

Immers het klinkt goed, en dat zonder beaks en met het doek er nog voor.
Deels komt het ook dat de tweeter nu een stukje (2-3 cm) hoger zit  8-)
Mooi dat het beter klinkt  :yes: zo zie je maar weer wat het een verschil kan maken wanneer de tweeter op een andere positie zit .
Ik zie dat dan ook als een heel groot deel ,bij mijn systeem heb ik met andere voeten de tweeter ook zo'n 3 cm hoger staan dan wat ik in eerste instantie had ,dat is duidelijk te horen zeker wanneer de tweeter al behoorlijk vroeg ingezet word .
Het doek weglaten kan ook best veel doen ,vaak word het hoog nog iets gedempt wanneer het doek er nog voor zit .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Dat impliceert dat mensen van tegen de 2 meter dus altijd een tweeter probleem hebben.
Of ze moeten op de vloer gaan zitten......
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Kleine mensen of grote mensen ,nee die hoeven helemaal geen probleem met de hoogte van tweeters te hebben .

Verschillen zijn er nu eenmaal ,of het nou om waarnemingen gaat of verwachtingen ,het is in ieder geval geen probleem .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

Citaat van: TurboMarco op januari 13, 2020, 10:37:55
Kleine mensen of grote mensen ,nee die hoeven helemaal geen probleem met de hoogte van tweeters te hebben .

Verschillen zijn er nu eenmaal ,of het nou om waarnemingen gaat of verwachtingen ,het is in ieder geval geen  pompom

:gp:

Hier geen problemen

xander32

... en wat is de stand na een week?

Citaat van: jrm op januari 12, 2020, 19:56:27
Als eerste niet, maar ik wordt wel enthousiaster!

Immers het klinkt goed, en dat zonder beaks en met het doek er nog voor.
Deels komt het ook dat de tweeter nu een stukje (2-3 cm) hoger zit  8-)

jrm

Nog niet kunnen testen verder...... andere prioriteiten voorrang gegeven, maar het staat wel mooi  :-D  en steviger.

xander32

 TTIWWP


Citaat van: jrm op januari 20, 2020, 21:28:11
Nog niet kunnen testen verder...... andere prioriteiten voorrang gegeven, maar het staat wel mooi  :-D  en steviger.

jrm


Cornelis1921

Citaat van: jrm op januari 12, 2020, 17:02:47
De voetjes zitten er onder!

Hoor ik verschil nauwelijks, mmmm, komt mijn vrouw de huiskamer binnen....
Heey, wat heb je gedaan? Hoezo gedaan? Het geluid is 'anders', ik zet George Michael op met Jezus to a child, daarna Luther Vandross met Keeping my faith in you en Yello met planet dada flamboyant (ivm de knetter piepjes) en ja het geluidsbeeld is inderdaad anders! Stabieler en groter geluidsbeeld.

Klinkt het beter?

Geen idee, ik denk een kwestie van wennen, maar het is er niet slechter op geworden!
notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sonsan

Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.