Wat is het beste onder je boxen?

Gestart door cheese, oktober 15, 2008, 09:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lapti

Citaat van: gerard op maart 09, 2009, 14:14:47
i
Valt mee hoor :-) als het maar dun is, maar jij mag ze gerust met de punten in je planken zetten  clown1
(zie foto eerder in dit topic)

het staat op een kokosmatje wat binnenkort de deur uit gaat dus maakt qua beschadegingen geen drol uit  :-D
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

cheese

#31
hallo heren,


ben nu een paar weken bezig met uit te proberen wat ik het mooiste vind klinken onder mijn canton vento's......ik heb een stoeptegel en granieten tegels geprobeerd.....en bij nbeide hoorde ik wel het verschil ten opzichte van niets onder de speakers te hebben.....de bas is strakker en blijft dat bij een hoger volume, terwijl bij gewoon op de vloer staan ging het dan boomen......en de details zijn ook mooier........echter 1 probleem.....zowel mijn vrouw als ikzelf vonden het oerlelijk staan.

Ik dus verder op zoek wat dan te doen......veel gelezen en in wat winkels advies gevraagd.....soundcare superspikes kwam er uit.....door sommige bejubeld en door sommige verguisd.....maar dat is altijd bij dit soort onderwerpen.

Ik kon op HIfi.nl een setje 2e hands kopen en heb dat dus gedaan.......nou mensen mijn verwachtingen zijn overtroffen.......net zon mooie bas en detail als bij die tegels onder mijn speakers(volgens mij zelfs nog iets mooier,maar kan ook zijn dat ik het wil horen)......echt goed gewoon en het staat ook nog eens mooi onder je speaker.

Heb gisterenavond een luistersessie gedaan en hier zit een happy mens.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Kees zeer mooi dat je weer een stapje verder bent om de mens met de grooste smile te zijn !! :-D

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Cheese

Wat je onder je boxen zet of schroeft is niet zo belangrijk .
Waar het om gaat is dat je het juiste en natuurlijk de goedkoopst mogelijke optie neemt die ook echt goed werkt .

Ik bedoel dus , jij hebt nu een optisch verantwoorde spike eronder staan die net zo goed werkt voor jou als de minder mooie tegel .
Dus is jouw probleem nu opgelost en dat is wat telt .


Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op maart 28, 2009, 22:40:55
Cheese

Wat je onder je boxen zet of schroeft is niet zo belangrijk .
Waar het om gaat is dat je het juiste en natuurlijk de goedkoopst mogelijke optie neemt die ook echt goed werkt .

Ik bedoel dus , jij hebt nu een optisch verantwoorde spike eronder staan die net zo goed werkt voor jou als de minder mooie tegel .
Dus is jouw probleem nu opgelost en dat is wat telt .


Groeten  EDWIN  B
Inderdaad Edwin zo is het. Leuk moraal van dit verhaal is dat het experimenteren met van allerlei (soms simpele en goedkope oplossingen) tot verrassende resultaten kan leiden.

Grtzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Mexicaanse Hond

Soundcare Superspikes rock.  HB Ze zijn mooi, ze doen wat ze moeten doen en ze zijn heel praktisch. Luidspreker optillen en verplaatsen om te stofzuigen zonder gedoe. Voor de goede orde: ik heb geen enkel commercieel belang ze aan te prijzen.  :wink:

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op maart 29, 2009, 10:02:45
Inderdaad Edwin zo is het. Leuk moraal van dit verhaal is dat het experimenteren met van allerlei (soms simpele en goedkope oplossingen) tot verrassende resultaten kan leiden.

Grtzz

AJ


Wij zitten ook altijd op één golflengte Bert  :-)


Groeten  EDWIN  B

cheese

en dan komt het mooiste nog......het is zo verdomde leuk om er mee bezig te zijn en van alles uit te proberen om steeds een beetje beter geluid te krijgen.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Bearke65

Citaat van: cheese op maart 30, 2009, 12:40:28
en dan komt het mooiste nog......het is zo verdomde leuk om er mee bezig te zijn en van alles uit te proberen om steeds een beetje beter geluid te krijgen.

gr cheese
... en daarom is het ook een HOBBY :-)
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MO

Een jongen die ik ken heeft dit gedaan: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=11520.45
(kinikkers en eierdoppen...)

Ben ook wel benieuwd en zal het wellicht ook eens gaan proberen....
bla

HiFi gek

Citaat van: MO op maart 30, 2009, 15:27:41
Een jongen die ik ken heeft dit gedaan: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=11520.45
(kinikkers en eierdoppen...)

Ben ook wel benieuwd en zal het wellicht ook eens gaan proberen....


Ik heb het gelezen en ben positief verbaasd , het schijnt maar 6 euro te kosten totaal

Hij heeft het zelfs onder zijn platenspeler gedaan en ook daar hoort hij het verschil goed .

Ik zou zeggen ga er ook eens mee aan de slag en laat hier het resultaat weten na je test .




Groeten  EDWIN  B

cheese

een erg leuke tweak.....maar ik heb het voor mij gevoel gevonden en stort mij weer op de analoge interlink tussen mijn cd speler en versterker.


leuk he zon hobby..

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

RA SUBS

hoi Cheese

je Gemini II is er,kan je deze subwoofer ook op Soundcare Superspikes uittesten

minguel

Sinds een week gebruik ik Auralex SubDude. Werkt beter dan de tegel die ik onder de sub had.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750