Bezocht , Accuphase /B&W/Quad show in Rotterdam

Gestart door HiFi gek, september 27, 2008, 14:13:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Op 19 en 20 september 2008 vondt er een Accuphase show plaats bij Snijders Rotterdam i.s.m . de Accuphase importeur HIfine in de persoon van Paul Hattink .

In de ene ruimte stond opgesteld een topset .

Als  SACD combinatie : DP-800 (sacd loopwerk )  prijs 14.000 euro .
                                DC-801 (de bijbehorende DA Converter )  prijs  12.000 euro .

Monoblokken  : M6000  2 stuks  ,  prijs 24.000 per paar .
Voorversterker  : C2410    prijs  9.000 euro .

Beluisert op deze set werden de boxen van .
B&W 804S  van   4000 euro per paar .
B&W 802D  van   12.000 euro per paar .
Quad . ESL -2905 electrostaten van     9500 euro per paar .




In de andere ruimte stond opgesteld .

Accuphase geïntegreerde klasse A versterker :  E-550  van 8.500 euro .
Accuphase cd speler : DP-500  van   5.800 euro  ( dus geen sacd ) .
B&W 804S  zoals hierboven .
B&W 802D  zoals hierboven .


Dit waren dus de twee sets die waren te beluisteren .

Helaas heeft de winkel Snijders twee luisterruimtes die zwaar overdemt zijn zoals : tapijd aan alle muren , tapijd op de vloeren , en zwaar gedemte plafonds .
Hierdoor klinken beide demoruimtes nogal erg doods en laat de ruimtelijkheid in de muziek nogal te wensen over .


Om te beginnen mocht je je eigen cd's beluisteren , zodoende had ik 8 cd's meegenomen die ik erg goed uit mijn hoofd ken .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier de demo met de monoblokken en de sacd combi .

Er werd gedraaid met de B&W 804S , voor mij totaal onbegrijpelijk om hier mee te demonstreren , het leek nergens op .
IK heb deze boxen zelf ook gehad en gelukkig heb ik ze destijds ingeruild op mijn huidige Focal's .
Alles wat ik thuis uit mijn Focal's haal ontbrak met de 804S , desondanks de top apparatuur .
Andere mensen waren ook teleurgesteld en vroegen om de Quad boxen .

Die lieten gelijk aanzienlijk meer informatie horen maar hadden naar mijn gevoel te veel negatieve klankkleur en konden mij ook niet bekoren .

Toen vroeg ikzelf om de B&W 802D ( deze speakers ken ik goed omdat ik ze vorig jaar als demo thuis heb gehad ) .
Dat klonk heel veel beter dan de andere twee speakers , nu was wel iedereen onder de indruk .
Een mooie natuurlijke klankkleur en luchtig en veel micro informatie , het kan dus wel kan met B&W ( Ook die erg dure 802D laat trouwens niet horen wat mijn eigen Focal's wel doen , bij mij thuis tijdens die demo van vorig jaar wel te verstaan ) .

Infeite zal het normaal een heel stuk ruimtelijker klinken met de Accuphase top producten , maar helaas kon dat niet door die belachelijk overdemte ruimte waar het in stond .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu de kleine Accuphase set .

Ook nu weer zo'n zwaar overdempte ruimte .

Hier stonden de B&W 804S ook op te spelen .
Dat klonk wel heel erg mager in vergelijk met de monoblokken en peperdure sacd loopwerk /da converter .
Na een minuut of twintig werd de B&W 802D erop aangesloten .
Nu was het wel weer genieten , maar de set liet wel overduidelijk horen dat er nu een geïntegreerde klasse A versterker van 35 watt opstond en een normale cd speler van 5.800 euro .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De grote set liet vooral een mooiere klankkleur (natuurlijker en warmer ) horen , en voegde door de monoblokken veel extra kracht toe bij dynamische muziekstukken en het drie dimentionale geluidsbeeld was beter en het hoog was prettiger van klank .

Ik schat ruw in dat de grote set zo'n 25% meer liet horen dan de kleine set , allebij de sets met de 802D bedoel ik .

Ik had eigenlijk een groter verschil verwacht tussen beide sets gezien het enorme prijs verschil , dit zegt maar weer eens dat de verschillen steeds kleiner worden naar mate de apparatuur duurder wordt .
Voor een beedje meer moet heel erg veel extra geld worden neergeteld , dat werd mij daar wel duidelijk .

Als ik een rijke stinkerd zou zijn had ik het er wel voor over gehad ( niet de B&W 802D ) , maar helaas - ik ben maar een Jan modaal en hou ik het bij dromen .


Groeten  EDWIN  B

Stadium III

Maarwel een leuke demo gehad iig !!!

Verder praten we overbedragen die ik niet voor elkaar krijg om aan de audio uit te geven !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op september 27, 2008, 15:35:43
Maarwel een leuke demo gehad iig !!!

Verder praten we overbedragen die ik niet voor elkaar krijg om aan de audio uit te geven !

Dat geld ook voor mij , veel te duur , maar wel leuk om ooit eens beluisterd te hebben .

Groeten  EDWIN  B

gerard

Citaat van: HiFi gek op september 27, 2008, 14:13:12
In de ene ruimte stond opgesteld een topset .

Als  SACD combinatie : DP-800 (sacd loopwerk )  prijs 14.000 euro .
                                DC-801 (de bijbehorende DA Converter )  prijs  12.000 euro .

Monoblokken  : M6000  2 stuks  ,  prijs 24.000 per paar .
Voorversterker  : C2410    prijs  9.000 euro .

Beluisert op deze set werden de boxen van .
B&W 804S  van   4000 euro per paar .
B&W 802D  van   12.000 euro per paar .
Quad . ESL -2905 electrostaten van     9500 euro per paar .

Groeten  EDWIN  B

:-o  Dit gaat werkelijk ook nergens meer over...
Ruim €70.000,- aan apparatuur (nog geen kabeltjes meegerekend !!! ) kun je alleen een cd-tje luisteren  :roll:

Citaat van: HiFi gek op september 27, 2008, 14:13:12

..... Helaas heeft de winkel Snijders twee luisterruimtes die zwaar overdemt zijn zoals : tapijd aan alle muren , tapijd op de vloeren , en zwaar gedemte plafonds .
Hierdoor klinken beide demoruimtes nogal erg doods en laat de ruimtelijkheid in de muziek nogal te wensen over ....

...Er werd gedraaid met de B&W 804S , voor mij totaal onbegrijpelijk om hier mee te demonstreren , het leek nergens op .....

Andere mensen waren ook teleurgesteld en vroegen om de Quad boxen .

Die lieten gelijk aanzienlijk meer informatie horen maar hadden naar mijn gevoel te veel negatieve klankkleur en konden mij ook niet bekoren .

Toen vroeg ikzelf om de B&W 802D ( deze speakers ken ik goed omdat ik ze vorig jaar als demo thuis heb gehad ) .
Dat klonk heel veel beter dan de andere twee speakers , nu was wel iedereen onder de indruk .

Infeite zal het normaal een heel stuk ruimtelijker klinken met de Accuphase top producten , maar helaas kon dat niet door die belachelijk overdemte ruimte waar het in stond .


Klinkt het eerst ook nog eens nergens naar...   :schater:

Dat je best nog veel moeite moet doen als verkoper om zo'n "setje" toch nog een beetje te laten klinken  clown1



Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Citaat van: gerard op september 28, 2008, 14:07:47


Klinkt het eerst ook nog eens nergens naar...   :schater:

Dat je best nog veel moeite moet doen als verkoper om zo'n "setje" toch nog een beetje te laten klinken  clown1






Je moet er inderdaad wel boxen opzetten die qua prestatie  niveau in verhouding zijn met de rest van de apparatuur , anders zul je inderdaad nooit te horen krijgen wat de installatie werkelijk in huis heeft .
Ik bedoel een set van ongeveer 80.000 euro incl de kabels en daar dan boxen op zetten van 4.000 per paar , volgens mij moet je dan half lazerus zijn om zoiets te doen

Op de VAD show in Veldhoven draaide de Accuphase importeur in 2007 met de Cabasse luidsprekers van 30.000 euro met een stereo eindversterker maar wel de zelfde sacd speler van 26.000 euro .
Die Cabasse's stonden wel in verhouding met de rest van de set , en dan hoor je ook tot welke prestaties de apparatuur in staat is .
Niet vergelijkbaar meer met die B&W 802D , echt vele malen beter en dat kwam vooral ook omdat daar de luisterruimte niet zwaar overdemt was zoals bij Snijders Rotterdam .

Wat ik daar hoorde op de topset met de B&W 802D is niet veel beter dan mijn eigen set qua ruimtelijkheid , de luisterruimte gooide zoals ik al eerder zij roet in het eten .
Het tapijd moeten ze daar weg halen van die 3 muren en een normaal plafond erin .


Groeten  EDWIN  B


Groeten   EDWIN  B

Maurice

Ik heb dat zelf ook vaak met B&W speakers. Verder al vaak gemerkt dat duurder niet altijd beter hoeft te zijn. Ik heb sets gehoord die €5000 kosten en veel meer emotie en veel beter met complexe muziek om konden gaan dan sets van €100.000.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Citaat van: Maurice op september 28, 2008, 19:32:07
Ik heb dat zelf ook vaak met B&W speakers. Verder al vaak gemerkt dat duurder niet altijd beter hoeft te zijn. Ik heb sets gehoord die €5000 kosten en veel meer emotie en veel beter met complexe muziek om konden gaan dan sets van €100.000.


Ja Maurice dat heb ik ook vaak meegemaakt op hifi shows .
Soms gaat een importeur wel eens in de fout met een topset en klinkt het gewoon niet zoals je zou verwachten gezien de prijs .

Groeten  EDWIN  B

joep

#7
Heb een vriend waar de 2 boxen alleen al 200.000 euro kosten. Om over de rest van zijn set nog maar te zwijgen. Het gaat dan ook echt nergens meer over.

HiFi gek

Nou nou , jij hebt nog eens interesante vrienden zeg .
Ongekend dure set dan , en hoe klinkt het volgens jou dan .


Groeten  EDWIN  B

joep

Dit zal je verbazen, ik ben er niet echt gek van....

HiFi gek

Citaat van: joep op maart 08, 2009, 21:45:42
Dit zal je verbazen, ik ben er niet echt gek van....


Nou dat verbaast mij niets hoor , ik hoor wel vaker van die sets van vele tonnen op hifi shows .
Meestal klinkt mijn eigen set nog beter .
Het gebeurd niet vaak dat ik een set hoor waar ik stijl van achterover sla , al zijn ze nog zo duur .
De kunst is het om de juiste apparatuur / boxen / kabels /tweaks  e.d. tot elkaar samen te voegen , ga je hiermee de fout in dan sla je de plank volledig mis .


Groeten  EDWIN  B

joep

Ik ben bang dat je naar het geluid van jouw eigen set zo vaak luister dat je denk dat dat het ideale geluid is.
Dit is dus niet zo. En vergelijken met een live optreden moet je helemaal niet, daar dit bijna altijd veel slechter is dan een studio opname en studio mix. Het beste wat ik de laatste tijd heb mogen aanhoren was de Marantz Reference serie samen met de nieuwe B&W Signature 800 speaker. Maar het kan ook zijn dat het geluid van deze set dicht tegen de mijne aanzit.

HiFi gek

Ik bedoelde eigenlijk met het vergelijk tussen mijn set en die dure sets op hifi shows .

Vaak hoor ik op hifi shows dat de weergave een rommeltje is , geen goede plaatsing , geluid komt niet goed los van de speakers , slecht diepte beeld en meer van dat soort zaken .
Bij mijn set heb ik hier totaal geen last van , dat is dus wat ik bedoelde .

Natuurlijk is ook vaak de akoestiek bedroevend in die demo ruimtes op hifi shows , en dat maakt heel veel uit in negatieve zin .

Groeten  EDWIN  B

Harmonie