Koelkast springt aan, beeld weg..

Gestart door geoffreyvanvugt, november 16, 2017, 11:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Even nette kabelschoentjes eraan monteren, het hele geval desnoods even voorzien van een opbouw stopcontact en stekker, zodat je hem makkelijk kunt monteren.

Ik geef overigens geen garantie, het kan ook komen doordat de kabel van je beamer de 'vonk' tussen de contacten in je koelkast, oppikt als antenne. Vergelijk dit dan maar met onweer op de AM radio.
Dat klusje om dat te elimineren is wat lastiger dan moet de koelkast uit elkaar.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 05, 2017, 20:01:02
Even nette kabelschoentjes eraan monteren, het hele geval desnoods even voorzien van een opbouw stopcontact en stekker, zodat je hem makkelijk kunt monteren.

Ik geef overigens geen garantie, het kan ook komen doordat de kabel van je beamer de 'vonk' tussen de contacten in je koelkast, oppikt als antenne. Vergelijk dit dan maar met onweer op de AM radio.
Dat klusje om dat te elimineren is wat lastiger dan moet de koelkast uit elkaar.

Maar dat zou toch niet mogen gebeuren. De 2 apparaten zitten op een aparte groep.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Die vonk 'zweeft' door de lucht, net als onweer wat kan storen op een radio. Of een tram die voorbij komt die stoort op de radio...

Of zoals de DAB radio in mijn auto, als ik een vrachtwagen inhaal is het vaak even stil.

Dat maakt wat betreft groepen niet uit. Een batterijradio stoort net zo hard. Het is de antennewerking van je relatief lange beamerkabel. (die het dus kan zijn)

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 05, 2017, 20:05:41
Die vonk 'zweeft' door de lucht, net als onweer wat kan storen op een radio. Of een tram die voorbij komt die stoort op de radio...

Of zoals de DAB radio in mijn auto, als ik een vrachtwagen inhaal is het vaak even stil.

Dat maakt wat betreft groepen niet uit. Een batterijradio stoort net zo hard. Het is de antennewerking van je relatief lange beamerkabel.

Wat zou dan aan de koelkast moeten gebeuren? Als het met de filter niet opgelost is dan schakel ik de koelkast gewoon uit tijdens film kijken. Biertjes dan maar even in een koud water emmer. :angel:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus



Een spark killer, maar zoals ik de AC voorbeelden op internet zie, klopt het wel als je het filter van conrad monteert.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 05, 2017, 21:16:01


Een spark killer, maar zoals ik de AC voorbeelden op internet zie, klopt het wel als je het filter van conrad monteert.

:-o Hier begrijp ik dus echt niets van.. :?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

De bovenste:
Links, waar de lijntjes bij elkaar komen, is gelijkspanning (batterij, telefoonlader, autoaccu etc)
'SW' staat voor Switch (schakelaar, in jouw geval de thermostaat in de koelkast).
Rechts de L van Load. In jouw geval de motor, kan ook een lamp zijn of een radio.

Het filtertje, de spark killer, zit 'over de schakelaar' heen aangesloten, en beschermt de schakelaar tegen vonken bij in/uitschakelen. Dat zou dus betekenen, ín de koelkast op de thermostaat.

Nu wil het geval dat iets in het stopcontact, altijd wisselspanning krijgt, dus dan gaan we naar het 2e plaatje. Daar is het links wisselspanning, herkenbaar aan het ~ tekentje.
Verder hetzelfde, maar nu is de sparkkiller parallel aangesloten met de Load, in plaats van de schakelaar.

Parallel met de motor dus precies zoals je de conrad versie aan kunt sluiten.

Maus


Marvin

Misschien gewoon een brakke voeding in de beamer?

Maus

Zou kunnen..

Het klinkt echter alsof de videoverbinding (HDMI?) wegvalt. Een voeding die uitvalt zou wel resulteren in een compleet uitgevallen beamer.

geoffreyvanvugt

#70
Citaat van: Maus op december 05, 2017, 21:54:14
Ga je wel veilig te werk dan? ;)

Ik laat m wel aansluiten door het installatie bedrijf dat ik gebeld heb.
Beamer valt niet compleet uit. Wel had ik zelf in de hushbox een stekker aansluiting gemaakt.
Dit heb ik eruit gehaald en nu zit de gewone kabel rechtstreeks in beamer/stopcontact.
Ik ga tzt ook kijken voor een beter hdmi (10m) kabel. Die van RU Connected bevallen goed.

Bedankt voor uitleg Maus. Wardeer ik enorm.  :-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Je kunt dit dingetje niet zomaar ergens in het stopcontact prikken, je zult even creatief moeten zijn om dit veilig ergens in te doen. Desnoods een klein houten of kunststof behuizing.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 05, 2017, 22:16:58
Je kunt dit dingetje niet zomaar ergens in het stopcontact prikken, je zult even creatief moeten zijn om dit veilig ergens in te doen. Desnoods een klein houten of kunststof behuizing.

Dat was ik zowiezo van plan. Dat wordt een lasdoos.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Nu heb ik deze net binnen gekregen.
https://www.conrad.nl/nl/schaffner-fn-2020-12-06-ontstoringsfilter-250-vac-12-a-07-mh-1-stuks-398715.html

Hoe sluit ik dit nu aan dan? Graag in Jip en Janneke taal.
Mijn koelkast zit dus in een stopcontact. Dit stopcontact zit aan gesloten in een lasdoos aan het plafond. Moet ik nu de filter tussen stopcontact en plafond aansluiten? En hoe dan? Er zit maar 1 ground aansluiting aan het filter..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pietjepc

Kwam er niet een installateur langs?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F