Model 1060 kraakt bij aanzetten

Gestart door Ar-marantz, mei 15, 2017, 13:41:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ar-marantz

Ik heb al zolang ik leef bijna een Marantz 1060 in mijn bezit.
Sinds kort weer aangesloten voor mijn DJ hobby maar hij geeft door beide speakers geven een secondenlange kraak bij het aanzetten. Dit sterft langzaam uit en daarna werkt hij prima. Het apparaat heb ik nooit schoongemaakt en is nooit gereviseerd. Ik ben namelijk geen audio expert en ben bang dat ik iets stukmaak.
Ik wil hem nu openmaken en de binnenkant schoonmaken en met contactspray in de weer maar is dit wel een goed idee of alleen een lapmiddel?
Graag advies wie in Amsterdam mijn versterker voor een zacht prijsje schoonmaken/doormeten/reviseren?

thanatos

De kraak bij het aanzetten kan van alles zijn. Van een geoxideerde/slechte aan/uit schakelaar. De ontstoringscondensator die er overheen heen staat. Maar ook elders een component wat niet meer wil.

Zomaar lukraak met contact spray er door heen zal niets anders uithalen dan extra werk om dat weer schoon te maken.

Ik kan er naar kijken als je wilt. Zit in de omgeving Westland.

Maus

Contactspray zeker niet doen als je niet weet wat je doet.

Nonspa

Hallo,

Dat kan inderdaad van alles zijn.
En zomaar schoonmaken met contactspray al lijkt het opgelost heb je over enkele maanden weer zelfde probleem ik heb zelf diverse marantz versterkers in bezit en reinigen en reviseren doe ik ook al een hele tijd.
Dus je zou hem eventueel naar mij kunnen brengen voor een beurtje prijzen komen we wel uit ben natuurlijk geen bedrijf maar ben wel van plan om binnen enkele jaren een service zaak te beginnen

Ar-marantz

dank voor jullie advies! Heeft zeker geholpen.
Heb besloten de versterker binnen afzienbare tijd te laten reviseren en niet zelf te gaan lopen vogelen.