De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Erg mooie kabel! Ga je heel veel plezier mee hebben. Ik ben benieuwd of je verschillen hoort met je oude kabels.

bert50

Ik denk het wel wat ik van de week hoorde zou dit ook een upgrade kunnen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

#257
Citaat van: xander32 op juli 03, 2017, 06:47:05
Mooie kabel hoor, deze heb ik ook een tijdje in een voorgaande keten gehad.
Welke variant connectoren zitten eraan (koper, ziver, goud, rhodium)?

Specificatie Furutech Alpha Line Plus:

Kabel
    PCOCC (gebalanceerd opgebouwd) koper

Connectoren
    24K Gold FP-110 (locking)

Isolatie / insulatie
    Speciale hoge-dichtheid foam
    Katoenen filler met resonantiedempende insulatie
    Alpha koperen afscherming
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 03, 2017, 04:18:44
Dit is wel voor de set, komen als het goed is a.s. dinsdag binnen:



Mooie kabels, zeker voor een non-believer  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Haha.......wilde een goede koperkabel met goede pluggen er aan. Het Principe van het locking-systeem spreekt me erg aan. Voor de rest zullen we het wel zien  :wink: :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: Brutus op juli 03, 2017, 16:21:20
Haha.......wilde een goede koperkabel met goede pluggen er aan. Het Principe van het locking-systeem spreekt me erg aan. Voor de rest zullen we het wel zien  :wink: :-D
Laat ze maar lullen, Bert, het is gewoon een goede kabel met puike connectoren, en daar gaat het om. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Die zal een ietwat kleurrijk (koper) edoch gedetailleerd (goud) geluid geven.

Citaat van: Brutus op juli 03, 2017, 14:01:03
Specificatie Furutech Alpha Line Plus:

Kabel
    PCOCC (gebalanceerd opgebouwd) koper

Connectoren
    24K Gold FP-110 (locking)

Isolatie / insulatie
    Speciale hoge-dichtheid foam
    Katoenen filler met resonantiedempende insulatie
    Alpha koperen afscherming

Brutus

We zullen het zien (of horen) Xander, we bouwen rustig door tot ik de boel heb zo als ik het hebben wil  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 03, 2017, 17:28:41
we bouwen rustig door tot ik de boel heb zo als ik het hebben wil  :wink:

Dat gaat je nooit lukken, althans....tijdelijk, je bent toch langzaam geïnfecteerd met het virus, Brutus. De weerstand was van korte duur  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Haha......tja, ik hoef niet het duurste van het duurste maar het is ook gewoon leuk. Als niets er toe doet ben je zo snel klaar met je hobby  :-D

Nu verder met de LS kabel die ik toch zelf ga bouwen. Heb gekeken naar een Furutech kabel als basis:



Best simpel en slechts € 127,50 per strekkende meter...........dat gaan we dus niet doen.

Dan nemen we deze wel als basis:



Voor € 5,99 per strekkende meter, in mijn ogen erg weinig verschil.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Haha tsja het is maar hoe je het ziet he :-P.

Maar wat ga je zelf nog toevoegen aan de kabel/ wat is je plan?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

skyfox

 Zie ik daar de Canare 4s11? Ik heb binnenkort twee stukken beschikbaar van 2,5 meter, als je nog niks gekocht hebt.

Brutus

Citaat van: skyfox op juli 04, 2017, 22:34:27
Zie ik daar de Canare 4s11? Ik heb binnenkort twee stukken beschikbaar van 2,5 meter, als je nog niks gekocht hebt.

Nee, heb nog niets gekocht en ja ik heb de Canare 4s11 in gedachte en heb 2x 2,5m nodig.
Citaat van: sjoek op juli 04, 2017, 16:35:40
Haha tsja het is maar hoe je het ziet he :-P.

Maar wat ga je zelf nog toevoegen aan de kabel/ wat is je plan?

Afwerken met mooie dichte nylon (o.i.d.) kous, 4 aders samen voegen tot 2x2 en voorzien van glanzende krimpkous. Samen gevoegde aders voorzien koperen of vergulde adereindhulzen. Dan de pluggen nog, WBT 610 of Furutech maar daar ben ik nog niet uit.

Struin het web c.q. marktplaats rustig af of er een leuk aanbod aan pluggen/bananen of spades is.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Canare is een prima kabel :yes:. Wellicht een mooie kous erover, wat krimpfolie en een paar glimmende connectoren erop en het ding kan zo voor €2195,- op het www  8-).

sjoek

Citaat van: Brutus op juli 05, 2017, 04:13:30
Nee, heb nog niets gekocht en ja ik heb de Canare 4s11 in gedachte en heb 2x 2,5m nodig.
Afwerken met mooie dichte nylon (o.i.d.) kous, 4 aders samen voegen tot 2x2 en voorzien van glanzende krimpkous. Samen gevoegde aders voorzien koperen of vergulde adereindhulzen. Dan de pluggen nog, WBT 610 of Furutech maar daar ben ik nog niet uit.

Struin het web c.q. marktplaats rustig af of er een leuk aanbod aan pluggen/bananen of spades is.

Leuk project  :yes:  blijf het volgen... mischien dat ik deze winter dan ook eindelijk eens wat ga proberen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.