De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Wellicht online beide bestellen en na een luistersessie eentje retourneren? Dan weet je uit eigen ervaring dat je de beste keuze voor jezelf hebt gemaakt.

DansaN

Citaat van: skyfox op juni 19, 2017, 17:30:38
Wellicht online beide bestellen en na een luistersessie eentje retourneren? Dan weet je uit eigen ervaring dat je de beste keuze voor jezelf hebt gemaakt.
:gp:

Gewoon online bestellen en retourneren wat het minst (of niet) bevalt.

xander32

... ik heb er nog twee ic's liggen (waar ik niet vanaf wil), welke je gerust een keer mag uitproberen om te achterhalen of je überhaupt verschil ervaart. Een Slinky Links RS1 en een Kimber KS1010.


Zep

Nog even en Brutus verkondigt het evangelie  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: Zep op juni 19, 2017, 22:52:11
Nog even en Brutus verkondigt het evangelie  :-P

Haha......dat zal nog wel mee vallen Zep.

Citaat van: xander32 op juni 19, 2017, 18:33:39
... ik heb er nog twee ic's liggen (waar ik niet vanaf wil), welke je gerust een keer mag uitproberen om te achterhalen of je überhaupt verschil ervaart. Een Slinky Links RS1 en een Kimber KS1010.



Dank je voor het aanbod Xander maar zo ver ik op het net kan zien zijn beide kabels niet meer te koop, luisteren heeft dan ook niet zoveel zin meer.

Citaat van: skyfox op juni 19, 2017, 17:30:38
Wellicht online beide bestellen en na een luistersessie eentje retourneren? Dan weet je uit eigen ervaring dat je de beste keuze voor jezelf hebt gemaakt.

Dat is eigenlijk best een goed idee....thanks!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: Zep op juni 19, 2017, 22:52:11
Nog even en Brutus verkondigt het evangelie  :-P
Het evangelie van het Gouden Kabeltje. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Toch wel; wanneer je geen verschil ervaart tussen deze kabels en jouw huidige, kan je voorts de minst kostbare AQ ic kiezen dan wel jouw huidige aanhouden. Indien je wel verschillen ervaart; the sky is the limit  :wink:.


Citaat van: Brutus op juni 20, 2017, 03:16:29
Haha......dat zal nog wel mee vallen Zep.

Dank je voor het aanbod Xander maar zo ver ik op het net kan zien zijn beide kabels niet meer te koop, luisteren heeft dan ook niet zoveel zin meer.

Dat is eigenlijk best een goed idee....thanks!

Brutus

#202
Ik begrijp wat je bedoelt Xander, ik heb de Node 2 nu op een HQ kabel en de (sa)cd-speler op een redelijk prijzige Monstercable.

Zoals we tijdens de M&G hebben kunnen constateren tijdens het gelijk laten lopen van een rip via de Node 2 en het origineel via de cd-speler dat er wel verschil was maar niet duidelijk was welke nu beter klonk.

Ik weet nog dat Marcel zei dat het gewoon iets anders klonk maar niet duidelijk aanwijsbaar welke nu beter klonk.

Toen was het zelfs gewoon even binnen een seconde switchen tussen de bronnen. De Node 2 heeft maar 1 RCA uitgang dus moet ik kabels switchen wat langer duurt. Ben bang dat ik dat niet ga horen  :-D

Misschien zit het bij mij meer tussen de oren, sinds de PM11 er is wil ik de boel "af" hebben.
Het idee dat ik met een AQ Big Sur er tussen het beste uit mijn Node 2 haal is dan misschien wel belangrijker  :-D

Ja, ik weet het, dit klinkt verre van logisch maar ik heb het met de auto ook, altijd Michelin zomerbanden er onder  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Sluit je de node2 rechtstreeks aan op je pm11 of gebruik je ertussen nog een andere DAC?
Als je het toch "af" wilt hebben, daar denk ik nog winst uit te halen.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Citaat van: Matt op juni 20, 2017, 17:17:28
Sluit je de node2 rechtstreeks aan op je pm11 of gebruik je ertussen nog een andere DAC?
Als je het toch "af" wilt hebben, daar denk ik nog winst uit te halen.

Nee Matt er zit geen externe dac tussen maar dan praten we al snel over een 8 tot 10 keer het bedrag van een kabel.

Een deftige kabel kan er wel gewoon bij, maar een dac waarbij ik (persoonlijk denk ik) geen tot nauwelijks geluidsverschil kan waarnemen voor ca. duizend euro............wordt me toch te gek.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Kan zijn, maar een node2 met een losse DAC van €1000 is niet duurder dan andere high-end.
Draaitafel met element en SACD speler gaan snel boven de €2500.
Ben je nog steeds €1000 goedkoper af :)

Het is maar hoe je het bekijkt en wat je wilt  :-D en wat je er wilt aan uitgeven   :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Brutus op juni 20, 2017, 17:37:51
Nee Matt er zit geen externe dac tussen maar dan praten we al snel over een 8 tot 10 keer het bedrag van een kabel.

http://www.schiit-europe.com/index.php/producten/dacs/modi-multibit.html

Check de prijs en lees eens de recensies op het net  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Schiet es op met typen, Brutus  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Jaja.......zat ff de andere modellen te bekijken, best leuk maar ik weet het niet  :-( :-( :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20