The Abso!ute Sound heeft het ook door: versterkers uitontwikkeld

Gestart door pameijer, mei 14, 2016, 23:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Een echte zelfmoordreview van The Absolute Sound, en daarom alleen maar geloofwaardiger. Ik ben al een tijdje om, geloof ook veel meer in actieve speakers. Als je deze review leest hoef je andere niet meer te lezen. De meeste lezers zullen het echter als onzin afdoen, iig op dit forum  :devil:

Meer quotes:

Citeer...but it has been evident for a very long time now that solid-state electronics, particularly linestage preamplifiers and power amplifiers, have reached a point where they are effectively a solved problem such that it is exceeding difficult to tell one from another even in the most exacting A/B comparisons.

CiteerI'm getting tired of hearing detail and resolution used as be-alls and end-alls in audio reviewing. Too much detail is unnatural and it's certainly not realistic, and because you hear it with some components and not with others does not necessarily indicate the former are accurate, the latter not. The reality is that it's easy to phony up detail with rising top ends. This is the case with speakers, phono pickups, and even some kinds of electronics. Try it sometime: Borrow an equalizer or simply a control unit with a treble control and boost the highs even slightly—voila!—more detail. I've gone out and auditioned many components that are raved about for their so-called resolution and in virtually every instance I've found they do not sound truly neutral or natural when it comes to reproducing musical instruments and voices.

H E E R L I J K ! !
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op mei 14, 2016, 23:14:51
Een echte zelfmoordreview van The Absolute Sound, en daarom alleen maar geloofwaardiger. Ik ben al een tijdje om, geloof ook veel meer in actieve speakers. Als je deze review leest hoef je andere niet meer te lezen. De meeste lezers zullen het echter als onzin afdoen, iig op dit forum  :devil:

Meer quotes:

H E E R L I J K ! !
Hè hè, nu krijgen ook de criticasters van de 'absolute sound'-fetesjisten eindelijk gelijk van mensen die ervoor doorgeleerd hebben.  :-D :wink: 8-) :roll: :mrgreen: :gp:, en bovenal ook :evil:!!! (Ik weet het, overdaad kills, maar na zoveel jaar meegelopen te hebben en gewaarschuwd te zijn op een audio-forum... notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Versterkers zijn nog niet uitontwikkeld ,getuige de ncore .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

b.berg

[emoji38] [emoji38] [emoji38]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Rob46

Hmmmm te veel details horen is niet realistisch? Dat is een vreemde opmerking; de instrumenten die je hoort in een opname zijn toch realistisch? Dan is het toch mooi om deze toch ook te horen? Wat is er 'mis' mee om details te horen?

DansaN

Citaat van: Rob46 op mei 15, 2016, 09:57:13
Hmmmm te veel details horen is niet realistisch? Dat is een vreemde opmerking; de instrumenten die je hoort in een opname zijn toch realistisch? Dan is het toch mooi om deze toch ook te horen? Wat is er 'mis' mee om details te horen?
Wanneer details meer benadrukt worden dan ze bij een live performance hoorbaar zouden zijn, dan is het m.i. niet realistisch.
Het komt zoals altijd toch weer neer op zo veel mensen, zo veel verschillende voorkeuren qua geluid.

xander32

Citaat van: DansaN op mei 15, 2016, 10:39:48
Wanneer details meer benadrukt worden dan ze bij een live performance hoorbaar zouden zijn, dan is het m.i. niet realistisch.
Het komt zoals altijd toch weer neer op zo veel mensen, zo veel verschillende voorkeuren qua geluid.


:gp:


Zelf ga ik met grote regelmaat naar concerten, festivals, theatervoorstellingen. Op vele albums hoor ik zaken als ademhalingen van vocalisten, de kleppen of ventielen van een blaasinstrument, continue het schuiven van vingers over snaren etc., welke de luisteraar het idee moeten geven van een live performance of van een 'zéér goede opname'. Echter hoor ik deze zaken tijdens live performances in veel mindere mate terug of zelfs in het geheel niet. E.e.a is sterk afhankelijk van de wijze van versterking, het genre muziek en de setting. Juist de omgevingsgeluiden, de dynamiek van een live act of juist de afwezigheid daarvan (wall of sound), de impact van bv. drums of scherp koper maken het natuurgetrouw. Niet die geluidjes welke er uitgelicht worden op een album en hetgeen momenteel helemaal een hype is, 'sprankeling' in het hoog  :no:. Onnatuurlijk, het doet 'de waarheid' juist geweld aan.

Vraag; wat is 'de waarheid'? De geluiden in de opnamestudio met de microfoon kort op alles wat geluid maakt (" zoals de artiest het heeft bedoelt"  :-P), of die tijdens een live performance?

xander32


Vinyl_Fuchs

Citaat van: Rob46 op mei 15, 2016, 09:57:13
Hmmmm te veel details horen is niet realistisch? Dat is een vreemde opmerking; de instrumenten die je hoort in een opname zijn toch realistisch? Dan is het toch mooi om deze toch ook te horen? Wat is er 'mis' mee om details te horen?

Mijn persoonlijke ervaring met teveel detaillering via de LS (Genesis 350 bij W&W Audio) is dat ik dan alleen maar bezig ben met de individuele instrumenten en niet kan genieten van de synergie van die instrumenten. Lees de focus ligt dan op de individuele componenten van een muziekstuk en niet op het muziekstuk als geheel. Voor een goede referentie op live luistergebied zul je toch eerder klassieke instrumenten moeten beluisteren of luisteren naar een goed accoustisch concert zonder instrumentversterking.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

CiteerVraag; wat is 'de waarheid'? De geluiden in de opnamestudio met de microfoon kort op alles wat geluid maakt (" zoals de artiest het heeft bedoelt"  :-P), of die tijdens een live performance?

Doe mij maar de live performance  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: xander32 op mei 15, 2016, 11:14:29
Vraag; wat is 'de waarheid'? De geluiden in de opnamestudio met de microfoon kort op alles wat geluid maakt (" zoals de artiest het heeft bedoelt"  :-P), of die tijdens een live performance?

Beide is de waarheid, zoals je het op dat moment hoort....tussen je eigen oren. Jouw "waarheid" in de grote hoax die het "leven" heet  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WimPeu

Citaat van: TurboMarco op mei 15, 2016, 12:16:43
Doe mij maar de live performance  :yes:

Dat streef ik ook na, ik wil een bassdrum horen zoals die uit een PA klinkt en niet zoals die met kussens ed erin akoestisch klinkt.

Zowiezo zo een raar idee elke keer om net te doen alsof een audiofiel weet hoe een instrument hoort te klinken. Elk instrument klinkt in elke ruimte anders, elk merk instrument klinkt anders, elke muzikant brengt een ander geluid op het zelfde instrument...  Maar nee, een audiofiel weet hoe het hoort te klinken. Lach me elke keer weer rot.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2016, 13:37:01
Dat streef ik ook na, ik wil een bassdrum horen zoals die uit een PA klinkt en niet zoals die met kussens ed erin akoestisch klinkt.

Je zou maar iedere dag naar een PA systeem of naar een live-band in je huiskamer moeten luisteren...
verschrikkelijk vermoeiend lijkt me dat  :-P
Dan maar geen "waarheid" voor mij  :wink:

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WimPeu

Citaat van: Zep op mei 15, 2016, 13:53:53
Je zou maar iedere dag naar een PA systeem of naar een live-band in je huiskamer moeten luisteren...
verschrikkelijk vermoeiend lijkt me dat  :-P
Dan maar geen "waarheid" voor mij  :wink:

Het hoeft niet zo hard maar wel de 'sound'
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES