Marantz PM11-S3 + B&W 800 serie D3

Gestart door Ron_Marantz, september 18, 2015, 22:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Des te meer reden om ze thuis te beluisteren!!!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

kuruki

#46

-



joep

Denk dat je lang zult moeten zoeken om een betere speaker te vinden dan de nieuwe B&W 800 serie D3.
Je kamer moet alleen wel flink groot zijn en de juiste akoestiek hebben om er echt van te kunnen genieten.
Om daar achter te komen zul je ze toch echt thuis moeten beluisteren. (ik kom je graag helpen).

Zep

Citaat van: kuruki op oktober 02, 2016, 04:04:02
jaren geleden vertelde een verkoper dat een b&w luidspreker uit de oudere matrix-reeks de muziek wel minder gedetailleerd maar warmer, romantischer weergaf, ander vb. de b&w cdm1 monitor.
als technologie steeds verder evolueert, is er dan minder sprake van ambacht?

Volgens mij is het meer een tendens van (veel) moderne luidsprekers om meer open/helder/gedetailleerd te klinken, waar "vroeger" het meer warm en ronder klonk  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: joep op oktober 02, 2016, 08:25:06
Denk dat je lang zult moeten zoeken om een betere speaker te vinden dan de nieuwe B&W 800 serie D3.

Bewijs dat eens  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

joep

Citaat van: Zep op oktober 02, 2016, 10:30:32
Bewijs dat eens  :wink:

Ik heb het zojuist daar neergeschreven, wat voor meer bewijs heb je nodig?

Beetje vreemde opmerking Zep. :wink:

Cornelis1921

Citaat van: kuruki op oktober 02, 2016, 00:42:00
beter dan best is een illusie, best is ook een illusie, de eerste luidspreker waar ik onder de indruk van was
bij aanvang van deze hobby was de Quad ESL 988, nu ligt de productie van Quad in China net als B&W of nu Bowers and Wilkins, neem dr. Martens schoenen, productie naar China, traditionele en culturele waarden zijn van minder belang dan winstbejag.
Is het dan niet zo dat concurrentiedwang hieraan ten grondslag ligt, want iedere bedrijf wil immers overleven en zichzelf niet uit de markt prijzen?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

Citaat van: joep op oktober 02, 2016, 11:58:57
Ik heb het zojuist daar neergeschreven, wat voor meer bewijs heb je nodig?

Beetje vreemde opmerking Zep. :wink:

Haha, ja klopt helemaal Joep, het is het bewijs dat jij dat denkt....verder dan dat komt niemand in de wondere wereld van de audio.  :wink:
"Beter dan" of "het beste" is zo subjectief wat geluid betreft en klinkt meteen zo stellig. Dat wilde ik even benadrukken met mijn, in principe algemene, "vreemde" opmerking.  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 02, 2016, 13:59:32
Is het dan niet zo dat concurrentiedwang hieraan ten grondslag ligt, want iedere bedrijf wil immers overleven en zichzelf niet uit de markt prijzen?

Illusies creëren is onderdeel van marketing, inspelen op menselijke emoties....dé trigger die mensen tot aankopen drijft. Je moest eens weten hoeveel psychologen er worden ingehuurd door grote multinationals. Die werken met doelgroepen en dat gaat zelfs, als voorbeeld, zover om kinderen van ouders met een laag inkomen zo te beinvloeden dat zij hun ouders tot schuldgevoel drijven en ondanks weinig geld toch tot aankoop overgaan.
Alle mensen worden gewoon gek gemaakt in deze commercie maatschappij en we trappen er allemaal in.....slecht, goed, beter en het beste, wie weet nog wat waar is tegenwoordig?
Concurrentiedrang door een hoop gebakken lucht te leveren of daadwerkelijke duurzame kwaliteit?.....met zoveel mogelijk winstbejag het eerste.  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Ik weet niet of het verschil in beleving, maar met name in de kwaliteit zomaar een illusie is........

Zep

Citaat van: Rob46 op oktober 02, 2016, 18:39:37
Ik weet niet of het verschil in beleving, maar met name in de kwaliteit zomaar een illusie is........

Wie zegt dat kwaliteit zomaar een illusie is dan?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gouden Kabeltjes

Topic is alweer een maandje oud, maar toch. Zaterdag komen mijn 804D3s. Dan laat ik weten hoe het gaat met de PM11S3. Met mijn B&W703 ging het in ieder geval prima.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

joep

Citaat van: Gouden Kabeltjes op oktober 19, 2016, 22:08:29
Topic is alweer een maandje oud, maar toch. Zaterdag komen mijn 804D3s. Dan laat ik weten hoe het gaat met de PM11S3. Met mijn B&W703 ging het in ieder geval prima.

Ben er niet bang voor, gaat vast prima worden!

xander32

Mooie upgrade van 703 naar 804. Ben benieuwd naar jouw bevindingen :yes:.

Citaat van: Gouden Kabeltjes op oktober 19, 2016, 22:08:29
Topic is alweer een maandje oud, maar toch. Zaterdag komen mijn 804D3s. Dan laat ik weten hoe het gaat met de PM11S3. Met mijn B&W703 ging het in ieder geval prima.

Ron_Marantz

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt  hello

Het was nog een bevalling, 802/803/802/803  :schater:

Maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de speaker die mij het meest roert, dat hij iets groter is dan z'n kleine broertje dat nam ik voor lief. Heb gekozen voor de 802D3 in hoogglans zwart!!!
Marantz | B&W