Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Of het je enkel richten op de eigen organisatie wijs is, dat is maar de vraag.
En idd., lekker blijven genieten van jouw ervaren van hetgeen de Accu voortbrengt.

jrm

Ach, accuphase, classé, mark nog wat, marantz etc. Zijn fraaie versterkers.
Echter laatst op een M&G heb ik een de Graaf versterker mogen beluisteren, deze liet een details horen zo mooi!

Gisteren een wat oudere Marantz versterker gehoord op een paar Harbeths monitoren, ook heel mooi en een luistergenot, daar kan je uren naar luisteren.

Afgezien van akoestiek, is het toch veelal de match tussen versterker en speakers.

Hetgeen Marco ook aangeeft, zet een paar goede speakers neer met een normale gevoeligheid en het wordt echt moeilijk om in een blinde test een verschil van versterker te horen, heb zelf een drietal van dit soort testen meegemaakt en had het nooit 100% goed, laatst het verschil gehoord van de Graaf versus een Onkyo en dat was duidelijk waarneembaar.  :roll:

Meten is weten, maar onze oren horen verschillen, althans dat doen onze hersenen ons geloven en kijk om je heen, iedereen heeft andere vorm, grootte en stand oren, belangrijkste is dat we gewoon genieten van onze hobby en onze mening zeker delen, maar niet opleggen. 8-)

Marvin

Juist, hou je oren maar eens iets naar voren met je wijsvingers, of druk ze wat platter naar achteren.

erik62

Twee vingers in de oren levert ook een ander geluid op :schater: :schater:

jrm

Citaat van: erik62 op april 19, 2015, 21:23:28
Twee vingers in de oren levert ook een ander geluid op :schater: :schater:

Pas maar op dat ze niet vast blijven zitten  :schater: :schater:

erik62


erik62

Dag,

We zijn alweer een weekje verder en de e530 maakt fantastisch muziek. Bert had het me al verteld...... Als hij een tijd gespeeld heeft lijkt hij NOG mooier te klinken. Het kan natuurlijk inbeelding zijn maar ik neem hetzelfde waar.
Nog altijd verbaas ik me over het feit dat de versterker " maar" 30 watt vermogen heeft. Ik weet niet hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben maar hij heeft gevoelsmatig meer vermogen dan mijn 406v. Ook valt het zelfs mijn vrouw op dat ik niet meer zo hard draai. Dit hoeft op een of andere manier ook niet meer daar de 530 bij laag volume alles laat horen in de muziek.
Als een e600 NOG beter klinkt dan weet ik het niet meer.

Gr.
Erik

erik62

dag,

ben momenteel druk bezig met het verwisselen van netwerkkabels. Ik heb gewisseld tussen een siltech, kemp Hi powercord, een DIY met furutech connectoren en een netwerkkabel van een of ander duits merk.
Ik hoor duidelijk verschil als ik de Kemp HI aansluit op de cd speler. Deze klinkt in mijn set het meest uitgewogen en rustig. Op de E530 is ( voor mij althans ) geen verschil waarneembaar.
Om wat meer ( en duurdere) kabels uiit te proberen heb ik peacock audio benaderd. Deze sturen een demo set op hetgeen ik voor 2 weken mag uitproberen.
Wordt vervolgd..........

Erik

Paul

Citaat van: erik62 op juni 02, 2015, 18:30:33
dag,

ben momenteel druk bezig met het verwisselen van netwerkkabels. Ik heb gewisseld tussen een siltech, kemp Hi powercord, een DIY met furutech connectoren en een netwerkkabel van een of ander duits merk.
Ik hoor duidelijk verschil als ik de Kemp HI aansluit op de cd speler. Deze klinkt in mijn set het meest uitgewogen en rustig. Op de E530 is ( voor mij althans ) geen verschil waarneembaar.
Om wat meer ( en duurdere) kabels uiit te proberen heb ik peacock audio benaderd. Deze sturen een demo set op hetgeen ik voor 2 weken mag uitproberen.
Wordt vervolgd..........

Erik
Ben benieuwd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Bert5001

Ben benieuwd  Eric wat bij jou de resultaten  zijn

xander32

Veel plezier en wijsheid.


Citaat van: erik62 op juni 02, 2015, 18:30:33
dag,

ben momenteel druk bezig met het verwisselen van netwerkkabels. Ik heb gewisseld tussen een siltech, kemp Hi powercord, een DIY met furutech connectoren en een netwerkkabel van een of ander duits merk.
Ik hoor duidelijk verschil als ik de Kemp HI aansluit op de cd speler. Deze klinkt in mijn set het meest uitgewogen en rustig. Op de E530 is ( voor mij althans ) geen verschil waarneembaar.
Om wat meer ( en duurdere) kabels uiit te proberen heb ik peacock audio benaderd. Deze sturen een demo set op hetgeen ik voor 2 weken mag uitproberen.
Wordt vervolgd..........

Erik

erik62

Dag,

Weken heb ik gewisseld tussen verschillende netkabels en het is uiteindelijk de van den hul the mainstream hybrid( wat een woord zeg) geworden. Vergeleken heb ik de kemp lo, kemp hi, siltech, furutech 314 een diy kabel met furutech stekkers en een Duitse kabel van het merk agile. Op alle fronten vond ik de van den hul beter.
Het gekke is dat mijn versterker het beste het verschil laat horen en niet mijn cd speler.
Vraag me niet hoe dit mogelijk is want twee maanden geleden had ik dit verhaaltje verwezen naar het rijk der fabelen. Toch is er echt verschil waar te nemen.......

xander32

Herkenbaar :yes:

Mocht ik ooit in jouw buurt zijn zal ik nog eens een hand vol netsnoeren meebrengen om een beetje verwarring te scheppen :-P.

Citaat van: erik62 op september 06, 2015, 09:02:58
Dag,

Weken heb ik gewisseld tussen verschillende netkabels en het is uiteindelijk de van den hul the mainstream hybrid( wat een woord zeg) geworden. Vergeleken heb ik de kemp lo, kemp hi, siltech, furutech 314 een diy kabel met furutech stekkers en een Duitse kabel van het merk agile. Op alle fronten vond ik de van den hul beter.

Het gekke is dat mijn versterker het beste het verschil laat horen en niet mijn cd speler.

Vraag me niet hoe dit mogelijk is want twee maanden geleden had ik dit verhaaltje verwezen naar het rijk der fabelen. Toch is er echt verschil waar te nemen.......

erik62

Je bent altijd van harte welkom maar die kabeltjes mag je thuis laten. Op het laatst werd ik zelf een beetje kierewiet van het omsteken. byebye

Gr. Erik

Bert5001

Haha Eric hij bevalt prima de E 530 gaat niet meer weg toch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk