Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: erik62 op april 18, 2015, 16:29:29
Dag ,

Ik wil hier geen welles nietes spelletje van maken. Daar begin ik te oud voor te worden. Natuurlijk ken ik de stellingen die gedaan worden op diverse fora. Dat  echter niet zeggen dat dit een absolute waarheid is.
Laat me het nog een keer proberen. Met mijn luidsprekers,kabels, interlinks, cd speler en versterker hoor ik een aanzienlijk verschil met de accuphase e406v.Welke verschillen ik ervaar heb ik reeds in een vorige post omschreven. Sterker nog, mijn beste vrienden die altijd gezwijmeld hebben over mijn geluid,hoorden direct verschil.
Een van hen omschreef het exact zoals ik het ook beleef: natuurlijker, preciezer en extreem gedetailleerd.
Dat is het laatste wat ik er over schrijf.
Ik behoef niemand te overtuigen noch wil ik op een of andere manier mijn gelijk halen maar dat is hetgeen ik ervaar. En met mij nog anderen. :yes: :yes: :yes:
Mijn reactie was een antwoord op jouw vraag ,het heeft ook helemaal geen zin om daar een discussie over te voeren ,ik heb geen verschil kunnen duiden tussen een class A en een class AB versterker ...thats all.
Over kabels wil ik het niet eens meer hebben ,daar is op het net net zoveel voor als tegen argumenten over te vinden ,het is voor mij in ieder geval duidelijk dat het niks uitmaakt.
Ik vind het wel jammer dat je niet ingaat op het idee van een A-B test zoals ik die ook ondergaan heb .
Ik twijfel trouwens niet over jouw opgedane ervaringen hoor , ik hoor zelfs verschillen tussen twee identieke apparaten als het moet ,maar dat ligt dan aan hoe je het benaderd ,want zoals ik al eerder vermelde wanneer de ene uitgangsniveau verschil van de ander dan hoor je verschil .Denk aan de  Fletcher Munson curve ,dat verklaart een hele boel over datgene wat wij waarnemen .

Ik ben in deze discussie gestapt vanwege de opmerking van joep m.b.t de ontwikkelingen die bij Classé plaatsvinden ,althans het gemis daaraan volgens joep ,en dat is pertinent niet waar .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ach ja, audiofreaks.
De één houdt van zwijmelen en zweven. De ander van de theorie en electronica en natuurkunde, datgene waarmee de boel ook in elkaar gefriemeld is zegmaar. Aan welke kant van de lijn je zit maakt niets uit. Maar loze beweringen roepen zoals veelal uit het zweefkamp te horen zijn is nu eenmaal olie op het vuur. Dat is dan trouwens weer een scheikundige reactie. [emoji1]

erik62

Dag,
Er heeft volgens mij bij mij geen betere AB test kunnen plaats vinden dan hier bij mij thuis in mijn eigen kamer, met mijn eigen luidsprekers, cd speler etc.
Zoals jij het omschrijft zou hetgeen door mij ( en met mij enkele anderen van het forum) rusten op een of andere vorm van suggestie.
DAT is natuurlijk een mening die iemand mag hebben maar geloof je dit zelf?
Ik heb via pm regelmatig contact met Bert welke zijn bevindingen precies overeenkomen met hetgeen ik beleef. DAT zou dus erop moeten wijzen dat twee mensen, die elkaar nooit gezien of gesproken hebben,precies hetzelfde ervaren bij de koop van een accuphase klasse a versterker. Gek he?
Ik hou erover op. Zoals ik schreef weet IK wat ik hoor en ik ben zielsgelukkig.

pameijer

#93
Ik ben in ieder geval blij dat ik de stap heb gemaakt naar actieve speakers. In principe geen versterker meer nodig (ook geen Accu  :-P), zelfs geen voorversterker en dac; alles zit in de speaker, is op elkaar afgestemd en klinkt geweldig. Ik ben zelfs zo tevreden dat ik ze alweer op korte termijn in ga ruilen  hello.

Voor de nieuwste AVI's wel te verstaan, de DM10!





Technical Specifications
Power amplifiers: High speed, linear, analogue bipolar, 75 WPC for the tweeters and 250 WPC for the bass drivers. System distortion is typically better than 0.002%.

Crossovers: Active 8th order Linkwitz-Riley @ 2.0kHz

Preamplifier: High quality state of the art analogue preamplifier with two digital and one analogue input. Control is remote and volume settings are remembered for each separate input.

Volume control resolution: 1/2 dB steps 100dB range.

DAC: Wolfson WM8741 24/192 with SRC to 24/96 Stereo with optical S/PDIF.

Bass driver: Very high power handling, unique purpose designed long excursion 6.5" paper cone drive unit with 1.5" voice coil, copper shorting ring and exceptionally broad bandwidth to enable a phase perfect crossover at 2.00kHz. Bass extension is better than - 6dB @ 50 Hz.
View driver measurements

Tweeter: 1" silk dome tweeter with exceptional linear travel and twin copper shorting rings -3 dB point of greater than 30 kHz.

System Amplitude Response: better than 30Hz - 20 kHz.

Low Frequency Response: 6dB at 50Hz
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

CiteerZoals jij het omschrijft zou hetgeen door mij ( en met mij enkele anderen van het forum) rusten op een of andere vorm van suggestie.
Lees je mijn plempsels wel ?
Ik heb het helemaal niet over suggestie in welke vorm dan ook ,ik heb het steeds weer over uitgangsniveau verschillen.
CiteerDAT is natuurlijk een mening die iemand mag hebben maar geloof je dit zelf?
Ik heb een eigen mening ,ik zou dan ook niet weten waarom ik daar aan moet twijfelen .
CiteerIk heb via pm regelmatig contact met Bert welke zijn bevindingen precies overeenkomen met hetgeen ik beleef. DAT zou dus erop moeten wijzen dat twee mensen, die elkaar nooit gezien of gesproken hebben,precies hetzelfde ervaren bij de koop van een accuphase klasse a versterker. Gek he?
Gek zou ik het niet direct willen noemen , maar ik vind het wel op zijn minst vreemd ,want hoe kan iemand op een afstand nou beoordelen hoe het bij jou thuis de muziek klinkt ,iedere akoestiek is immers anders ,en zo zijn er nog veel meer variabelen die van belang zijn .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bert50

 Ik kan Eric niet anders gelijk geven in zijn stelling ik had Eric nooit gesproken en in die mails zonder dat we het van mekaar wisten constateerden wij excact de zelfde verschillen dat is onze mening.
Dus Eric en ik horen deze verschillen tussen klasse A en AB wil niet zeggen wat beter is of slechter laten we nou gewoon lekker van de muziek genieten
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

joep

Citaat van: TurboMarco op april 18, 2015, 14:28:08

Het ging mij meer om de uitspraak dat de merken die je noemt , en in het bijzonder Classé dat daar niet meer aan de weg getimmerd word ,wat dus feitelijk onjuist is .
Zie het voorbeeld wat ik gaf .

Heb jij wel eens die Classé's wel eens gezien of beluisterd? Denk dat ze nog zeldzamer zijn dan die nieuwe Quad serie die ze een paar jaar geleden op de markt brachten. Zouden die spullen wel ergens in Nederland staan te spelen?

TurboMarco

Citaat van: joep op april 18, 2015, 17:31:02
Heb jij wel eens die Classé's wel eens gezien of beluisterd? Denk dat ze nog zeldzamer zijn dan die nieuwe Quad serie die ze een paar jaar geleden op de markt brachten. Zouden die spullen wel ergens in Nederland staan te spelen?
Sorry joep ik zie de relevantie niet echt  HLP
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik62

Aangezien ik meermaals classe op beurzen heb mogen horen met B&w denk ik dat ik weet wat Joep in zijn post meent. Zelf vond ik dit een echt slechte combinatie die totaal niet matchte.

TurboMarco

Nogmaals , het gaat mij hier om :
CiteerIk ben in deze discussie gestapt vanwege de opmerking van joep m.b.t de ontwikkelingen die bij Classé plaatsvinden ,althans het gemis daaraan volgens joep

Het gaat mij er niet om hoe iets matcht of klinkt ,maar over de ontwikkelingen m.b.t de technische aspecten .
Classé loopt daar heus niet mee voorop ,maar in tegenstelling tot wat joep beweerd is Classé vooruitstrevend ten opzichte van Accuphase .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ach Marco,  laat het toch waaien. [emoji6]

TurboMarco

Citaat van: marvin op april 19, 2015, 00:51:15
Ach Marco,  laat het toch waaien. [emoji6]
Je hebt gelijk Marvin , het schiet toch niet op  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Even een stukje over de innovatie van Classé. Als jullie een CT in een ander kastje zetten en het dan een CA noemen noem ik dat geen innovatie. 

My last criticism of the CA-2300 is the fact that it is identical to Classe's own CT-2300 home theater amplifier, which happens to retail for $6,500 or $500 less than the CA-2300. Granted the CT-2300 doesn't share the same, come-hither looks as the CA-2300, it's hardly what I'd call ugly. Furthermore, those with racks from the likes of Middle Atlantic will be better served with a CT-2300 versus CA-2300. While I prefer the look of the CA-2300 to the CT-2300, knowing that I could save $500 and get the exact same amp doesn't necessarily make the CA-2300 the best value.

xander32

Maar (tussendoor) even samenvatten;

Een/meerdere Accuphase bezitter(s) geeft/geven aan dat zijn/hun vertrouwde Accuphase meer aan ontwikkeling doet dan de concurrentie en dat dit leid tot hoorbaar positieve verschillen t.o.v. diezelfde concurrentie.



Op welke wijze is bovenstaande feitelijk te onderbouwen?
M.i. zou je het deel inzake de ontwikkeling mogelijk kunnen aantonen, maar dat tweede deel aangaande positief hoorbare verschillen, zal lastig blijken zonder dat het niet richting smaakgebonden voorkeur(en) zal gaan.


erik62

Dag Xander,

Hetgeen je schrijft klopt als een bus. Lees het stukje maar eens dat ik heb gepost in de pol over klasse d versterkers van Lo. Accuphase had reeds een tijd klasse d, vond het niet zo goed als hun " normale " klasse ab en klasse A versterkers en maakt het niet meer sinds die tijd.
Zoals we weten is dit merk echt wars van nieuwe trends .Hun credo is dan ook dat ze met zich niets en niemand vergelijken. Anderen moeten zich maar met hun vergelijken. Arrogant? Ik weet het niet. Ze zijn van zichzelf overtuigd. Ik las recent een stuk dat ze al jaren bezig zijn met een streamer doch dat deze pas op de markt komt als hij klinkt als hun cd spelers. Eerder niet.

Voor wat betreft verschil in weergave kan ik dit niet " bewijzen" en dat hoeft voor mij ook niet. Ik ervaar het zo en dat is mij voldoende.