Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: pameijer op april 18, 2015, 10:18:24
Met een nieuwe versterker ga je gewoon veel geconcentreerder luisteren. En dan hoor je dus nieuwe dingen, die kon je daarvoor ook horen alleen lette je er niet op. Sorry jongens, ik kan het niet mooier maken  :evil:


:gp:


Dat wil overigens niet zeggen dat er geen verschil zit tussen versterkers.

WimPeu

Citaat van: joep op april 18, 2015, 09:45:27
Begrijp dat je geen Accuphase E470 meer te pakken kunt krijgen Wim?

Jazeker wel. Het gaat alleen op zijn vroegst eind mei worden. Dan is mijn nieuw audiomeubel klaar en kan ik de boel fatsoenlijk plaatsen. Het geeft ook mijn dealer wat tijd om het een en ander van mijn ingeruilde spulletjes te verkopen. Dat vond hij prettig en ik heb geen haast. De Accu staat bij mij nog steeds als #1 om aan te gaan schaffen.  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

100%Marantz

#77
Leuk al dat enthousiasme. Als de muziek mooier is is het goed!
Ik heb deze week mijn SM8 op de SC8 terug aangesloten. Ook een soort classe A. Ik durf niet te beweren dat het even goed is als jouw accuphase, maar speelt toch heel mooi.
Alleen spijtig dat hij zo warm wordt. Op zich niet werkelijk een probleem, speelt al jaren zonder probleem, maar heb er wat moeite mee.

Luister nu naar Mark Knofler.


Via iOS
marantz, what else?

joep

Hoewel de lofuitingen niet van de lucht zullen zijn als Wim een Burmester binnen heeft staan zal hij als hij in de gelegenheid is hem toch naast een Accuphase moeten zetten. En kijken of een Accuphase A klasse hem dat kan geven wat hij en zijn luidsprekers nodig hebben. Burmester staat op HiFi gebied eigenlijk een beetje stil. Je hoort of ziet er niet zo veel meer van als vroeger. Hoe lang is zo'n versterker nu al niet onveranderd op de markt? Decennia met als enig verschil een ander kleur jasje. Denk dat Burmester roofbouw pleegt op zijn stereo apparatuur. Het is een klein bedrijf wat al jaren zijn volle aandacht besteed aan de wensen van Porsche en Mercedes.
Classe is een gek verhaal. Sinds de overname door B&W en het schrappen van de cd spelers hebben zij ook niet meer zo veel aan de weg getimmerd. En dit terwijl B&W wanneer zij een versterkers nodig hebben voor hun super luidsprekers ze deze laten maken door Accuphase.
Macintosch is hoewel wel duur niet echt een topmerk in mijn ogen. En daarbij ziet er gruwelijk uit. Echt Amerikaans zonder ook maar enig gevoel voor smaak.

En dan Accuphase. Denk dat je hier op het forum eerlijke verslagen leest over Accuphase en daar zijn het lofuitingen van de bovenste plank. Leo heeft het virus binnengebracht en niet door het schrijven van verhaaltjes maar door gastvrij mensen bij hem thuis uit te nodigen. En die mensen schreven dan ook weer op hun beurt een loflied over hetgeen zij hebben ervaren. Dus staar je niet blind of je een belletje wel of niet hoor maar ga luisteren en geloof het advies wat mensen hier al vele jaren geven m.b.t. Accuphase.

En ja als je bewust gaar zitten luisteren of je een belletje hoort is toch heel iets anders of je dat belletje in het verleden ooit bewust hebt gehoord Wim! En dat is nu net hetgeen wat verschil maakt in de muziek beleving.

TurboMarco

#79
Citaat van: joep op april 18, 2015, 10:50:56

Classe is een gek verhaal. Sinds de overname door B&W en het schrappen van de cd spelers hebben zij ook niet meer zo veel aan de weg getimmerd.
Ze hebben in ieder geval wel efficiënte class D versterkers , dat is toch op zijn minst vooruitstrevend te noemen  :yes:

http://www.classeaudio.com/products/sigma-amp2.php#overviewnaar

De tijd heeft niet stil gestaan bij Classé ,kijk naar de mogelijkheden en zeg nou zelf .

http://www.classeaudio.com/products/sigma-ssp.php#overview
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Je hebt inside information Joep, betreft Accuphase en Burmester? Want jouw verhaaltje hieronder is wel behoorlijk stellig.

Ik lees het als een betoog als zijnde; "Wij van WC Eend bevelen WC Eend aan" . Een slager welke zijn eigen vlees keurt. Mooi dat je een vast geloof en vertrouwen hebt in het merk Accuphase. Ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat het geen premium brand betreft. Maar daar zijn er zoals aangegeven meer in deze prijsklasse en die doen er echt niets voor onder, hooguit anders.



Citaat van: joep op april 18, 2015, 10:50:56
Hoewel de lofuitingen niet van de lucht zullen zijn als Wim een Burmester binnen heeft staan zal hij als hij in de gelegenheid is hem toch naast een Accuphase moeten zetten. En kijken of een Accuphase A klasse hem dat kan geven wat hij en zijn luidsprekers nodig hebben. Burmester staat op HiFi gebied eigenlijk een beetje stil. Je hoort of ziet er niet zo veel meer van als vroeger. Hoe lang is zo'n versterker nu al niet onveranderd op de markt? Decennia met als enig verschil een ander kleur jasje. Denk dat Burmester roofbouw pleegt op zijn stereo apparatuur. Het is een klein bedrijf wat al jaren zijn volle aandacht besteed aan de wensen van Porsche en Mercedes.
Classe is een gek verhaal. Sinds de overname door B&W en het schrappen van de cd spelers hebben zij ook niet meer zo veel aan de weg getimmerd. En dit terwijl B&W wanneer zij een versterkers nodig hebben voor hun super luidsprekers ze deze laten maken door Accuphase.
Macintosch is hoewel wel duur niet echt een topmerk in mijn ogen. En daarbij ziet er gruwelijk uit. Echt Amerikaans zonder ook maar enig gevoel voor smaak.

En dan Accuphase. Denk dat je hier op het forum eerlijke verslagen leest over Accuphase en daar zijn het lofuitingen van de bovenste plank. Leo heeft het virus binnengebracht en niet door het schrijven van verhaaltjes maar door gastvrij mensen bij hem thuis uit te nodigen. En die mensen schreven dan ook weer op hun beurt een loflied over hetgeen zij hebben ervaren. Dus staar je niet blind of je een belletje wel of niet hoor maar ga luisteren en geloof het advies wat mensen hier al vele jaren geven m.b.t. Accuphase.

En ja als je bewust gaar zitten luisteren of je een belletje hoort is toch heel iets anders of je dat belletje in het verleden ooit bewust hebt gehoord Wim! En dat is nu net hetgeen wat verschil maakt in de muziek beleving.

Marvin

[emoji4]
De gekleurde pen weer gevonden, denk ik.

TurboMarco

Het is maar net wat je onder innovatie verstaat . Een class A versterker topologie heeft een efficiëntie van 20%   ,het overige 80% word dus in warmte omgezet .
En dan zegt joep dat Classé de laatste jaren niet aan de weg getimmerd heeft , terwijl ze wel class D versterkers aanbieden , en die hebben een efficiëntie van 90% en hoger ,ook het gebruik makend van DSP met parametrische EQ getuigd niet bepaald van stilstand .
Van daaruit kan je concluderen dat juist Accuphase achter de feiten aanloopt ,wat natuurlijk niet wil zeggen dat de ene beter of slechter klinkt dan de ander  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Citaat van: TurboMarco op april 18, 2015, 13:05:41
Het is maar net wat je onder innovatie verstaat . Een class A versterker topologie heeft een efficiëntie van 20%   ,het overige 80% word dus in warmte omgezet .

Klopt natuurlijk helemaal. Maar gaat het om de efficiëntie van een versterker of om het geluid dat eruit komt.
Wij van wc-eend zijn in ieder geval blij dat er weer een discussie ontstaat in deze moeilijke tijden.

TurboMarco

Citaat van: joep op april 18, 2015, 14:16:18
Klopt natuurlijk helemaal. Maar gaat het om de efficiëntie van een versterker of om het geluid dat eruit komt.
Wij van wc-eend zijn in ieder geval blij dat er weer een discussie ontstaat in deze moeilijke tijden.
Of het nou class A ,AB,of D is maakt dan niet zoveel uit , ze doen allemaal hetzelfde ,en dat is het aangeboden signaal versterken .
Daar is een discussie niet voor nodig .
Het ging mij meer om de uitspraak dat de merken die je noemt , en in het bijzonder Classé dat daar niet meer aan de weg getimmerd word ,wat dus feitelijk onjuist is .
Zie het voorbeeld wat ik gaf .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik62

#85
Aangezien  ik zelf al jaren ALLEEN wc eend gebruik( lang voordat lo en Joep besmet zijn geraakt)ben ik het met de stelling dat het niets uit maakt niet eens.
Ik kan slechts een advies geven: ga zelf eens het verschil beluisteren tussen een klasse A en Ab versterker.
Ik twijfelde zelf in den beginne ook voordat ik tot koop overging. Hij klinkt anders en niets meer of minder dan dat.
Of die andere klank je aanstaat is persoonlijk, dat klopt, maar de bewering dat ze allemaal op dezelfde manier versterken dien ik toch tegen te spreken.

erik62

#86
reactie op post 100% marantz

En ik durf niet te beweren dat mijn klasse a beter klinkt dan jouw systeem. Het gaat denk ik om het totaal plaatje van alle ingrediënten die het geluid uiteindelijk bepalen.
Het gaat maar om een persoon die tevreden moet zijn en dat ben jezelf. Ben je tevreden met het geluid dan is het goed. Beweringen van buitenstaanders en forumgenoten tellen dan minder. Maar dit is mijn mening.

100%Marantz

Volledig mee eens. Ik heb verschillende zeer goede versterkers van Marantz. Wel wat oudere types, sm vooral: 6,7,8,11, 1000. De ene gaat dat fantastisch vinden, anderen zoals Joep (denk ik) gaat dat ouwe brol vinden, op zijn Brussels gezegd :-)
Ik persoonlijk heb er veel plezier aan.
Heb ook een oude model 240 staan, werkt nog goed, perssinlijk liever een SM 11 maar allemaal versterken ze een signaal.
Fantastische muziek komt er uit naar wat denk ik het belangrijkste is: de luidspreker.


Via iOS
marantz, what else?

TurboMarco

#88
Citaat van: erik62 op april 18, 2015, 15:18:46
Ik kan slechts een advies geven: ga zelf eens het verschil beluisteren tussen een klasse A en Ab versterker.

Dat heb ik gedaan ,de laatste keer tijdens een A-B test waarvan de uitgangsniveaus van de versterkers gelijkgetrokken waren ,dus beide versterkers speelde even luid .Er was toen geen verschil te horen .
Ook heb ik class D vergeleken met een class AB ,het zelfde verhaal .

Er zijn op het net veel van deze testen te vinden , ik kan je van harte aanbevelen om daar ook eens aan mee te doen .
Jacco Dekkers van www.hififreaks.nl is denk ik best wel bereid om daar aan mee te werken , en anders is Ruud13 van www.hififorum.nl wel zo gek te krijgen .

edit: vergeet ik haast nog te vermelden dat ik een Marantz PM95 gehad heb ,deze was goed voor 25 wpc class A.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik62

Dag ,

Ik wil hier geen welles nietes spelletje van maken. Daar begin ik te oud voor te worden. Natuurlijk ken ik de stellingen die gedaan worden op diverse fora. Dat  echter niet zeggen dat dit een absolute waarheid is.
Laat me het nog een keer proberen. Met mijn luidsprekers,kabels, interlinks, cd speler en versterker hoor ik een aanzienlijk verschil met de accuphase e406v.Welke verschillen ik ervaar heb ik reeds in een vorige post omschreven. Sterker nog, mijn beste vrienden die altijd gezwijmeld hebben over mijn geluid,hoorden direct verschil.
Een van hen omschreef het exact zoals ik het ook beleef: natuurlijker, preciezer en extreem gedetailleerd.
Dat is het laatste wat ik er over schrijf.
Ik behoef niemand te overtuigen noch wil ik op een of andere manier mijn gelijk halen maar dat is hetgeen ik ervaar. En met mij nog anderen. :yes: :yes: :yes: