Sansui 7070 recap

Gestart door andriessen, januari 20, 2015, 18:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andriessen

Afgelopen tijd eens bezig geweest met de Sansui 7070. Speelde nog goed maar kon wel eens een opfrisbeurt gebruiken.
Alle elco's vervangen ook de 2x 10.000uf buffers.

Op de eerste foto zie je het main board / power supply , de blauwe elco's zijn 100v !
Ook het relais is vervangen , deze zorgde ervoor dat 1 kanaal zacht speelde en vervormde.
Ook zijn de zogenaamde fuse weerstanden preventief vervangen op het driverboard.
Voorversterker / control board is ook gerecapped.
Verder stond de bias veel te hoog afgesteld.

andriessen

#1
Alle lampjes vervangen , alle schakelaars en potmeters schoongemaakt en hij is weer klaar voor gebruik !
Het is leuk om aan deze versterker te werken aangezien je alle printplaten los kan halen en zo makkelijk alles vervangen.

Cornelis1921

Toppie Andriessen, weer zo'n een mooi beestje van de schroothoop gered. hello pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Frits Denon

Mooi ding! Heb je wat spec's van deze receiver?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

andriessen

#4
Citaat van: Cornelis1921 op januari 20, 2015, 19:32:31
Toppie Andriessen, weer zo'n een mooi beestje van de schroothoop gered. hello pompom notworthy

Jazeker ! Kan er weer even tegen aan :)

Frits hierbij wat specs :

Power output: 60 watts per channel into 8Ω (stereo)

Frequency response: 20Hz to 30kHz

Total harmonic distortion: 0.3%

Dimensions: 502 x 156 x 371mm

Weight: 16.6kg


i2Paq

Duidelijk is te zien dat ze in die tijd erg veel aandacht bestede aan de looks en layout.

Marantz is ook zo'n voorbeeld.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Tip  van mij,  er  zitten weerstanden  van  slechte  kwaliteit  bij  deze   serie.  meestal  zitten die  bij  de  eindversterker deze zijn   erg verlopen.  Volgens mij  waren het  33 of 22 Ohm  weerstanden.  Kijk  als  ze  er  hier  ook  bij zitten. 

Bij mijn  9090's   waren  ook  de  zener  diodes  van  21V  goed  rot  aan het worden. 
alles  boven  5V  moet  serieus  naar  gekeken worden  als  ze  daadwerkelijke  nog  de  juiste  spanning  doorlaten. 

Deze  serie  klinkt  erg  goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andriessen

#8
Citaat van: HAL9000 op januari 21, 2015, 16:27:56
Tip  van mij,  er  zitten weerstanden  van  slechte  kwaliteit  bij  deze   serie.  meestal  zitten die  bij  de  eindversterker deze zijn   erg verlopen.  Volgens mij  waren het  33 of 22 Ohm  weerstanden.  Kijk  als  ze  er  hier  ook  bij zitten. 

Bij mijn  9090's   waren  ook  de  zener  diodes  van  21V  goed  rot  aan het worden. 
alles  boven  5V  moet  serieus  naar  gekeken worden  als  ze  daadwerkelijke  nog  de  juiste  spanning  doorlaten. 

Deze  serie  klinkt  erg  goed.

Bedankt voor de tip !!!! hello

Ik heb de fuse weerstanden op de eindversterker al vervangen , zal de diodes eens nakijken !

Vind hem ook goed klinken  :wink:

Hier nog 2 foto's in het donker

HAL9000

Ziet  er  inderdaad  goed  uit. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!